De hieronder vermelde bevoegdheid: | wordt namens de secretaris in ondermandaat uitgeoefend en ondertekend door: | onder de volgende voorwaarden: |
A. ALGEMEEN | | |
- 1.
Algemeen informatieverkeer: - a.
toezenden zonder commentaar van gevraagde feitelijke openbare informatie; - b.
- c.
doorzenden van stukken bestemd voor een ander bestuursorgaan of doorverwijzing naar een andere instantie; - d.
terugzenden naar de afzender van stukken die niet bestemd zijn voor ons bestuursorgaan; - e.
ontvangst bevestigen van correspondentie waarbij om feitelijke informatie wordt gevraagd; - f.
opvragen van informatie in het algemeen. - g.
tussen projectleider en aannemer, voor zover passend binnen de scope van het betreffende PMIRT of MBVI-project; - h.
tussen directie UAV/contractmanager en aannemer, voor zover passend binnen de scope van het betreffende PMIRT of MBVI-project.
| Behandelend medewerker | Ten aanzien van g en h wordt correspondentie inhoudende financiële afspraken in ieder geval uitgesloten van deze bevoegdheid. |
- 2.
Verzenden van uitnodigingen en agenda’s voor en verslagen van externe ambtelijke overleggen.
| Behandelend medewerker | |
- 3.
Verzenden van uitnodigingen, agenda’s voor en verslagen van externe bestuurlijke overleggen.
| Manager | Na afstemming Portefeuillehouder. |
- 4.
Digitaal aanleveren aan het Kadaster van besluiten waaruit publiekrechtelijke beperkingen in de zin van de Wet kenbaarheid publiekrechtelijke beperkingen voortvloeien.
| Aangewezen medewerker | |
- 5.
Elektronisch ondertekenen manifest/ geleide formulier in het kader van Wet ruimtelijke ordening.
| Aangewezen medewerker | |
- 6.
Vaststellen van een verweerschrift in het kader van een bezwaarprocedure tegen een besluit van Gedeputeerde Staten, Provinciale Staten of de commissaris van de Koning.
| Manager | |
- 7.
Aanvragen van vergunningen, ontheffingen en vrijstellingen bij andere overheidsorganen.
| Manager | |
- 8.
Procedurele correspondentie in het kader van de terinzagelegging van ontwerpbesluiten.
| Manager | |
- 9.
- a.
Besluiten op grond van de Wet open overheid en de Wet hergebruik overheidsinformatie, - b.
de betreffende procedurele correspondentie.
| - a.
Manager expertise team Juridische zaken en Inkoop. - b.
| Met instemming vakinhoudelijk portefeuillehouder. |
- 10.
Doen van aanpassing in het register op grond van artikel 27 Wet gemeenschappelijke regelingen.
| Manager expertiseteam Juridische zaken en Inkoop. | |
- 11.
- a.
Besluiten op grond van de Algemene verordening gegevensbescherming (Avg), - b.
alsmede de procedurele correspondentie.
| - c.
Manager expertiseteam Juridische zaken en Inkoop - d.
| |
- 12.
Aangaan van een verwerkersovereenkomst als bedoeld in artikel 28, derde lid, van de Algemene verordening gegevensbescherming
| Manager | |
- 13.
- a.
Het ontwerpen van selectielijsten van archiefbescheiden die voor vernietiging in aanmerking komen (artikel 5 van de Archiefwet 1995). - b.
Het overbrengen van archiefbescheiden naar de archiefbewaarplaats en het opmaken van een verklaring van overbrenging (artikel 12 en 9 Archiefbesluit 1995). - c.
Het stellen van beperkingen aan de openbaarheid (artikel 15 Archiefwet 1995). - d.
Het nemen van een besluit tot vervangen van archiefbescheiden voor reproducties (artikel 6 Archiefbesluit 1995). - e.
Het nemen van een besluit tot vervreemden van archiefbescheiden (artikel 7 Archiefbesluit 1995). - f.
Het opmaken van een verklaring van vernietiging, vervanging of vervreemding (artikel 8 Archiefbesluit 1995).
| Manager | Inclusief de uitvoering van taken/handelingen die betrekking hebben op het beheer van archiefbescheiden die verband houden met de uitvoering van de ambtsinstructie door de commissaris van de Koning zoals bedoeld in artikel 23 lid 2 Archiefwet 1995 jo artikel 182, lid 1 en lid 2 Provinciewet. |
- 14.
- a.
Het verdagen/opschorten van de beslissing op een bezwaarschrift. - b.
procedurele correspondentie. - c.
besluit last onder dwangsom niet tijdig beslissen
| - a.b.
Secretaris bezwarencommissie - c.
| |
- 15.
Het afgeven of wijzigen van een toegankelijkheidsverklaring in het kader van Tijdelijk besluit digitale toegankelijkheid overheid
| Manager | |
- 16.
Werkzaamheden in het kader van de Wet basisregistratie: - a.
- b.
grootschalige topografie.
| Behandelend medewerker | |
- 17.
Vaststellen van onderzoek als bedoeld in: - a.
artikel 30 van de Wet basisregistratie grootschalige topografie en - b.
artikel 9a van de Wet basisregistratie ondergrond
| Manager | |
- 18.
Aanvragen van e-herkenning
| Medewerker die belast is met machtigingenbeheer | In overeenstemming met een door de concerndirecteur van het betrokken expertiseteam vastgesteld overzicht van medewerkers die in het kader van de uitoefening van hun functie e-herkenning nodig hebben |
- 19.
Aanvragen bij derden van aanvullende financiering voor de uitvoering van het programmadeel Flevolands Fonds voor culturele ontwikkeling
| Programmamaker | |
- 20.
Tekenen van een gemeenschappelijke leveringsovereenkomst (GLO) van gegevens
| Manager | Met inachtneming van de Avg |
B. SUBSIDIEBESLUITEN | | |
- 1.
Procedurele correspondentie in het kader van de Awb en relevante wet- en regelgeving op het terrein van subsidiering, waaronder het niet in behandeling nemen van een aanvraag
| Manager | |
- 2.
Nemen van een besluit om gelabelde subsidie toe te kennen, alsmede het aangaan van een uitvoeringsovereenkomst behorende bij het in mandaat genomen besluit tot toekenning subsidie.
| Manager | De overeenkomst wordt getekend namens de commissaris van de Koning |
- 3.
Nemen van een besluit om voorschotten te verstrekken.
| Manager | |
- 4.
Definitief vaststellen subsidie (moet passen binnen besluit om subsidie toe te kennen).
| Manager | |
- 5.
Het ondertekenen van een uitvoeringsovereenkomst die in mandaat door portefeuillehouder is aangegaan bij het verlenen van een subsidie.
| Manager | De overeenkomst wordt getekend namens de commissaris van de Koning |
- 6.
Nemen van een besluit tot weigering subsidie vanwege overschrijding subsidieplafond.
| Manager | |
- 7.
Op verzoek van ontvanger nemen van een besluit tot het geheel of gedeeltelijk intrekken van de subsidie, dan wel wijzigen subsidieverlening of –vaststelling, dan wel terugvorderen voorschot.
| Manager | |
- 8.
Het nemen van besluiten in het kader van subsidiering wanneer sprake is van de situatie dat: - I.
Het de subsidieaanvrager c.q. -ontvanger niet verweten kan worden dat hij: - a.
zich bij indienen van zijn subsidieaanvraag/doen van een melding niet heeft gehouden aan de datum die de algemene subsidieverordening Flevoland (ASF) hiervoor voorschrijft onder de randvoorwaarde dat de termijnoverschrijding niet meer dan 10 werkdagen mag zijn; - b.
de aan de subsidieverstrekking verbonden verplichtingen en prestaties niet (geheel) is nagekomen en hij heeft nagelaten dit tijdig te melden, onder de randvoorwaarde dat hiervoor wel een goede reden is.
- II.
Er afwijkingen zijn ten opzichte van een goedkeurende controleverklaring door een onafhankelijke accountant, waarbij het voor de provincie wel aannemelijk is dat de door de accountant geconstateerde tekortkoming geen invloed heeft op de verwachte prestaties uit de beschikking tot subsidieverlening.
| Manager | |
C. BESLUITEN, VERGUNNING, ONTHEFFING ETC | |
- 1.
Procedurele correspondentie in het kader van de Awb en andere relevante wet- en regelgeving, waaronder het niet in behandeling nemen van een aanvraag.
| Manager | |
- 2.
Het in het kader van vooroverleg of Omgevingstafel uitbrengen van het voorlopige integrale provinciale advies over een initiatief, conceptaanvraag of (partiële herziening van een) (concept-)omgevingsplan op basis van de Omgevingswet.
| Behandelend ambtenaar | In overeenstemming met het provinciale beleid, de lijst van provinciaal belang en de opgehaalde ambtelijke sectorale adviezen van de betrokken expertiseteams (voor vervolg zie voor vergunningen nrs. 6 en 7 en voor omgevingsplan nr. 3). |
- 3.
Het uitbrengen van het integrale provinciale advies over een (partiële herziening van een) (ontwerp-)omgevingsplan op basis van de Omgevingswet.
| | - a.
Tenzij sprake is van kleine ondergeschikte wijzigingen. - b.
Als er sprake is van kleine ondergeschikte wijzigingen. - a en b.
In overeenstemming met het provinciale beleid, de lijst van provinciaal belang en de opgehaalde ambtelijke sectorale adviezen van de betrokken expertiseteams (vervolg op nr. 2).
|
- 4.
Besluit tot het verlenen van ontheffing: - a.
voor het schutten van schepen met extra lengte; - b.
in het kader van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 en het Voertuigreglement; - c.
voor wedstrijden conform artikel 10 Wegenverkeerswet 1994.
| Manager | |
- 5.
Besluit tot het verlenen van omgevingsvergunningvoor activiteiten op grond van de hoofdstukken wegen en vaarwegen van de Omgevingsverordening provincie Flevoland voor: - –
kabels en leidingen werkzaamheden; - –
werkzaamheden door derden op of aan onze wegen en vaarwegen; - –
een ligplaats en/of afmeervoorziening; - –
het uitvoeren van vaarwegactiviteiten; - –
het plaatsen van objecten; - –
- –
het aanleggen van uitwegen; - –
het innemen van standplaatsen.
| Manager | |
- 6.
Verlenen van omgevingsvergunning voor een: - a.
- b.
flora- en fauna-activiteit; - c.
| Manager | Indien in het kader van vooroverleg of omgevingstafel een positief advies is gegeven (zie nr. 2). |
- 7.
Geven van advies over de aanvraag om omgevingsvergunning aan het bevoegd gezag op grond van artikel 16.15 en 16.15a Omgevingswet.
| Manager | Indien in het kader van vooroverleg of omgevingstafel een positief advies is gegeven (zie nr. 2). |
- 8.
Besluiten tot instemmen met een door het bevoegd gezag voorgelegd conceptbesluit over een aangevraagde omgevingsvergunning op grond van artikel 16.16 Omgevingswet.
| Manager | Indien het conceptbesluit overeenkomt met het gegeven advies over de aanvraag (zie nr. 7). |
- 9.
Intrekking ontheffing/vergunning op verzoek houder ontheffing/vergunning.
| Manager | |
- 10.
Nemen van uitvoerende besluiten die op grond van aan een vergunning verbonden voorschriften moeten worden genomen.
| Manager | |
- 11.
Uitbrengen van advies in het kader van milieueffectrapportages aan de initiatiefnemer.
| Manager | |
- 12.
Het nemen van besluiten op grond van artikel 16.43 Omgevingswet inzake m.e.r.-beoordelingsbesluit.
| | |
- 13.
Het adviseren aan andere overheden over milieueffectrapportage in het kader van project- en planmer.
| | |
- 14.
Intrekken of wijzigen van ontheffing voor het leggen van kabels en leidingen.
| Manager | |
- 15.
Verkeersbesluiten op grond van: - a.
de Wegenverkeerswet juncto het Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer; - b.
de Scheepvaartverkeerswet juncto het Besluit administratieve bepalingen scheepvaartverkeer.
| Manager | |
- 16.
Vaststellen grenzen bebouwde kom
| Concerndirecteur | |
- 17.
Aanwijzen van toezichthouder en bijzonder opsporingsambtenaar
| Concerndirecteur | |
- 18.
Het in het kader van de uitvoering van de beleidsregel toezicht en handhaving provinciale infrastructuur opleggen, dan wel beëindigen van een: - a.
last onder bestuursdwang (artikel 5:21 Awb) - b.
last onder dwangsom (artikel 5:32 Awb)
| Concerndirecteur | |
- 19.
Het in het kader van de uitvoering van de beleidsregel toezicht en handhaving provinciale infrastructuur invorderen van de verschuldigde kosten bij toepassing van de last onder dwangsom (artikel 5:37 Awb)
| Manager | |
- 20.
Het in het kader van de uitvoering van de beleidsregel toezicht en handhaving provinciale infrastructuur opleggen van de verschuldigde kosten bij toepassing van bestuursdwang (artikel 5:25 Awb).
| Manager | |
D. INKOOP/AANBESTEDING | |
- 1.
Besluiten tot het door middel van opdrachtbon, opdrachtbrief, overeenkomst of anderszins aangaan van verplichtingen met betrekking tot - –
- –
het verrichten van diensten, en - –
het uitvoeren van werken, met uitzondering van besluiten tot (voortijdige) beëindiging van verplichtingen met betrekking tot het leveren van zaken, verrichten van diensten en het uitvoeren van werken.
| - a.
Manager, Programmamaker, Opzichter van Dienst
| - a.
tot € 200.000 totale opdrachtsom (initiële opdracht inclusief opties en verlengingen) ) - –
Opzichter van Dienst maakt uitsluitend gebruik van deze bevoegdheid onder de volgende voorwaarden: er is sprake van spoedeisendheid; en - –
er wordt ten spoedigste verantwoording afgelegd aan de Manager expertiseteam Beheer en onderhoud Infra. - –
Vanwege spoedeisendheid mag afgeweken worden van inkoop en aanbestedingsbeleid.
- b.
tot € 400.000 totale opdrachtsom (initiële opdracht inclusief opties en verlengingen)
|
- 2.
betaalbaar stellen van facturen behorende bij, door of namens Gedeputeerde Staten genomen besluiten tot het aangaan van verplichtingen voor - –
- –
het verrichten van diensten, en het uitvoeren van werken.
| Manager, Ambtelijk Opdrachtgever, Concerndirecteur, Programmamaker | Voor zover passend binnen de verleende opdracht |
- 3.
Afwijken van de Algemene inkoopvoorwaarden provincie Flevoland.
| Concerndirecteur, Programmamaker | Na consultatie aanbestedingsjurist |
- 4.
Besluiten inzake PMIRT- of MBVI-projecten, waaronder (maar niet uitsluitend) besluiten over - –
inkoop- en aanbesteding van - –
leveringen, diensten en werken; - –
voortijdige beëindiging van verplichtingen betreffende leveringen, diensten en werken; - –
de aan- en verkoop van gronden; - –
het vestigen van zakelijke rechten; - –
het aangaan van pacht-, huur- en - –
gebruiksovereenkomsten met betrekking tot gronden; - –
het aangaan van samenwerkingsovereenkomsten met andere overheden; - –
het aangaan van planschadeverhaalsovereenkomsten; - –
het afhandelen van nadeelcompensatieclaims, - –
alle bovenstaande besluiten voor zover passend binnen het door het college van gedeputeerde staten vastgestelde PMIRT en MBVI.
| | - a.
Voor zover passend in het aan het betreffende project of de maatregel toegekende budget. - b.
|
- 5.
Verstrekken opdrachten in het kader van gladheidsbestrijding
| Ambtelijk opdrachtgever | Voorzover passend binnen het toegekende budget |
- 6.
Besluiten tot het door middel van opdrachtbon, opdrachtbrief of overeenkomst aangaan van verplichtingen met betrekking tot het leveren van zaken en het verrichten van diensten, betreffende zaken die verband houden met de ondernemingsraad. (omvat tevens paraferen facturen voor levering akkoord).
| Voorzitter ondernemingsraad | |
- 7.
Aangaan van huurovereenkomsten voor verhuur van provinciaal eigendom
| Manager | Voor bedragen tot maximaal €100.000 en voor contracten met een looptijd tot 1 jaar. |
E. PERSONELE AANGELEGENHEDEN | |
1. Functiegebouw/wijzigen functie | |
- a.
Wijzigen functie-inhoud individuele medewerker
| Manager | Passend binnen de geldende wetgeving (Boek 7 titel 10 Burgerlijk wetboek) |
- b.
Externe detachering individuele medewerker
| Concerndirecteur HR | |
2. Indiensttreding ontslag en beloning | |
- a.
Aangaan van een arbeidsovereenkomst
| Manager | Passend binnen de beschikbare formatieruimte en voor ten hoogste de voor de functie vastgestelde salarisschaal. |
- b.
regulier ontslag (opzegging door medewerker, pensioen of beëindiging tijdelijke arbeidsovereenkomst: geen vaststellingsovereenkomst)
| Manager | |
- c.
Toekennen en intrekken van functie gerelateerde toelagen zoals bedoeld in de CAO en de daarop gebaseerde regelingen
| Manager | |
- d.
Toekennen en intrekken arbeidsmarkttoelage en bindingspremie
| Manager expertiseteam HR | |
- e.
Toekennen van vergoedingen zoals overname studieschuld, leaseauto
| Manager expertiseteam HR | |
3. Reorganisatie | |
- a.
Beslissen omtrent plaatsing
| Concerndirecteur | Wanneer door de medewerker geen wensen of bedenkingen tegen het plaatsingsvoorstel zijn ingediend |
- b.
Toepassen van flankerende maatregelen; - c.
het overeenkomen van specifieke arrangementen met individuele medewerker (zoals afspraken over volgen opleiding).
| Concerndirecteur | Het besluit dient in overeenstemming te zijn met een eventueel sociaal plan en/of afspraken met de vakbonden |
4. Disciplinaire maatregelen | |
- a.
Opleggen van disciplinaire maatregelen, niet zijnde schorsen of ontslag op basis van een dringende reden
| Concerndirecteur | |
5. Overige zaken | |
- a.
Individuele besluiten over opleidingen niet zijnde persoonlijk budget duurzame inzetbaarheid (PBDI)
| Manager | Na afstemming manager expertiseteam HR |
- b.
Individuele besluiten zoals bedoeld in het personeelshandboek .
| Manager | |
- c.
Individuele besluiten op grond van de hardheidsclausule in het personeelshandboek
| Manager HR | |
- d.
Toekennen vergoeding wegens schade aan kleding of uitrusting;
| Manager expertiseteam facilitair en evenementen | |
F. BUDGETBEHEER | |
- 1.
Overhevelen van budgetten binnen een product in de productenraming.
| Budgethouder | Mutaties tot en met € 100.000 |
- 2.
het besluiten over een begrotingswijziging, voor het doorgeven van bijdragen van derden met een specifiek doel, binnen het programmaonderdeel bedrijfsvoering.
| Concerndirecteur | Betreft budget van de budgethouder. Ophogen is toegestaan voor zover wijziging in de begroting budgetneutraal is binnen het programmaonderdeel “bedrijfsvoering”. |
- 3.
Het overhevelen van bedragen tussen uitvoeringskredieten wegen/vaarwegen: - a.
en kredieten ontwikkelingsinvesteringen voor zover het binnen het raamkrediet Ontwikkelingsinvesteringen valt; - b.
en kredieten vervangings-investeringen voor zover het binnen het raamkrediet Vervangings-investeringen valt; - c.
en budgetten Niet-Jaarlijks Onderhoud (NJO) voor zover het binnen het vastgestelde begrotingsbedrag voor Niet-Jaarlijks Onderhoud valt.
| Concerndirecteur | |
G. AANSPRAKELIJKSTELLINGEN | |
- 1.
Het aansprakelijk stellen van derden voor de door hun toedoen door de provincie geleden schade, alsmede het indienen van een schadeclaim naar aanleiding hiervan, voor zover de externe partij aan wie de provincie mandaat heeft verleend het relevante dossier heeft (terug)gegeven aan de provincie.
| Manager | |
- 2.
Afhandelen van door derden ingediende aansprakelijkstelling van de provincie voor geleden schade, voor zover het schadebedrag het eigen risico van € 2.500 niet te boven gaat bij inwilliging verzoek schadevergoeding, voor zover de externe partij aan wie de provincie mandaat heeft verleend het relevante dossier heeft (terug)gegeven aan de provincie.
| Manager | Boven € 2.500 vindt afhandeling plaats door de verzekeraar van de provincie |
- 3.
Het als oninbaar aanmerken van (een gedeelte van) een vordering wegens aansprakelijkheid bij schades en het afboeken van het opgenomen recht in de financiële administratie met een maximum van € 2.500
| Manager | |
- 4.
Betaalbaar stellen van facturen aan derden behorende bij aansprakelijkstellingen wegens schades met een maximum van € 2.500
| Manager | |
H. BATEN | |
- 1.
Het sturen van facturen aan samenwerkingspartners waarmee gezamenlijke activiteiten worden gerealiseerd
| Manager, Ambtelijk Opdrachtgever | |