Organisatie | Oldenzaal |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Organisatiebesluit gemeente Oldenzaal 2024 |
Citeertitel | Organisatiebesluit gemeente Oldenzaal 2024 |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Deze regeling vervangt het Organisatiebesluit gemeente Oldenzaal 2011.
Deze regeling bevat de vroegst mogelijke datum van inwerkingtreding.
Onbekend
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
02-05-2024 | nieuwe regeling | 23-04-2024 |
Organisatiebesluit gemeente Oldenzaal 2024
2. STRUCTUUR AMBTELIJKE ORGANISATIE
3.2. Ondersteuning college en burgemeester
4.1. Samenstelling en vervanging
4.2. Taken en bevoegdheden en werkwijze
5. CONCERNSTAF, DOMEINMANAGER EN TEAMLEIDER
5.2. Domeinmanager en teamleider
5.2.1. Hoofdtaken domeinmanager
5.2.3 Domeinoverstijgende taken en producten
6. AMBTELIJKE ORGANISATIE EN UITOEFENING VAN BESTUURSBEVOEGDHEID
De ambtelijke organisatie is opgezet volgens het directiemodel, waarbij de domeinen werken vanuit gemeentebrede beleids- en bedrijfsvoeringskaders.
Het aansturen van de organisatie is gebaseerd op de volgende pijlers:
De organisatiestructuur en de stijl van leidinggeven geeft ruimte aan professionals. We streven naar structurele flexibiliteit door verantwoordelijkheden laag in de organisatie te leggen waardoor medewerkers sneller beslissingen kunnen nemen. We geven vertrouwen en gaan daarbij uit van de eigen verantwoordelijkheid van de medewerkers voor het realiseren van het afgesproken resultaat en werkwijze (eigenaarschap). CMT en teamleiders geven inhoudelijk richting zonder de verantwoordelijkheid van de medewerkers over te nemen; de bevoegdheden worden op deze verantwoordelijkheid afgestemd.
2. STRUCTUUR AMBTELIJKE ORGANISATIE
In het Lokaal Overleg (LO) vindt arbeidsvoorwaardenoverleg plaats tussen de portefeuillehouder personeelszaken als vertegenwoordiger van het college en de werknemersverenigingen met leden onder het gemeentepersoneel over invoering, wijziging of intrekking van lokale regelingen/bepalingen, op basis van de ruimte die artikel 12 van de cao gemeenten geeft.
De gemeentesecretaris zorgt voor goede informatiestromen en, samen met de burgemeester in diens hoedanigheid van bestuurlijk coördinator, voor een goede afstemming tussen bestuursorganen en het ambtelijk apparaat, onverlet de eigen verantwoordelijkheid op dit punt van de griffier ten aanzien van de raad.
5. CONCERNSTAF, DOMEINMANAGER EN TEAMLEIDER
5.2 Domeinmanager en teamleider
5.2.3. Domein overstijgende taken en producten
Wanneer een taak of product zich structureel over het werkgebied van meerdere domeinen uitstrekt wijst de gemeentesecretaris, na overleg met het CMT, een eerstverantwoordelijk domein aan, die verantwoordelijk is voor de voorbereiding, uitvoering, tijdsplanning en voortgangsbewaking van die taak of dat product. Ook de concernstaf kan als eerstverantwoordelijke worden aangewezen.