Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Eemsdelta

Ondermandaatbesluit Eemsdelta

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieEemsdelta
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingOndermandaatbesluit Eemsdelta
CiteertitelOndermandaatbesluit Eemsdelta
Vastgesteld doorgemandateerde functionaris
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

Afdeling 10.1.1 van de Algemene wet bestuursrecht

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

30-08-202230-08-2022Ondermandaatbesluit Eemsdelta

30-08-2022

gmb-2024-180895

Tekst van de regeling

Intitulé

Ondermandaatbesluit Eemsdelta

De gemeentesecretaris, de clusterdirecteuren, de programmadirecteur en de concerncontroller van de gemeente Eemsdelta;

overwegende dat bij besluit van datum 5 januari 2021 het college van burgemeester en wethouders en de burgemeester het Algemeen mandaatbesluit Eemsdelta 2021 hebben vastgesteld;

gelet op afdeling 10.1.1 Algemene wet bestuursrecht en de Gemeentewet;

besluiten vast te stellen:

Ondermandaatbesluit Eemsdelta

Artikel 1. Begripsbepalingen

Begrippen:

  • a.

    werkgever: gemeente Eemsdelta;

  • b.

    sleutelfunctionaris: chief information security officer (CISO), functionaris gegevensbescherming en de strategisch adviseur;

  • c.

    medewerker: degene die met de werkgever een arbeidsovereenkomst is overeengekomen of op andere wijze voor werkgever werkzaam is, bijvoorbeeld op basis van detachering of overeenkomst van opdracht;

Artikel 2. Reikwijdte mandaat

Onder mandaat wordt ook verstaan: machtiging en volmacht.

Artikel 3. Open ondermandaat

Open ondermandaat en bevoegdheid mandaat te verlenen:

  • 1.

    De gemeentesecretaris verleent ondermandaat aan de clusterdirecteuren, de programmadirecteur en de concerncontroller voor de aangelegenheden die vallen binnen hun werkgebied met uitzondering van het bepaalde in artikel 4, eerste lid.

  • 2.

    De clusterdirecteuren verlenen ondermandaat aan de teammanagers voor de aangelegenheden die vallen binnen hun werkgebied met uitzondering van het bepaalde in artikel 4, eerste lid en tweede lid sub a.

  • 3.

    De programmadirecteur Aardbevingen de Baas verleent ondermandaat aan de programmamanagers Aardbevingen de Baas voor de aangelegenheden die vallen binnen hun werkgebied met uitzondering van het bepaalde in artikel 4, eerste lid en tweede lid sub a.

  • 4.

    Clusterdirecteuren kunnen elkaar bij afwezigheid vervangen en teammanagers en programmamanagers binnen hetzelfde cluster kunnen elkaar bij afwezigheid vervangen.

  • 5.

    Degene die bevoegd is de gemandateerde te vervangen dient aan te geven dat hij deze bevoegdheid uitoefent als plaatsvervanger.

  • 6.

    De programmadirecteur, de concerncontroller, programmamanagers en de teammanagers kunnen ondermandaat verlenen aan hun medewerkers en aan sleutelfunctionarissen. Deze ondermandaten worden opgenomen in bijlage 1 bij dit besluit.

Artikel 4. Uitzonderingen op het ondermandaat

  • 1.

    Van ondermandaat zijn uitgezonderd:

    • a.

      het aangaan van een arbeidsovereenkomst met een medewerker;

    • b.

      het beëindigen van arbeidsovereenkomsten met een medewerker;

    • c.

      disciplinaire maatregelen tegen een medewerker;

    • d.

      besluiten over een ontslagvergoeding naast de transitievergoeding;

    • e.

      het verlenen van mandaat aan derden.

  • 2.

    In afwijking van het vorige lid:

    • a.

      hebben clusterdirecteuren, de programmadirecteur en de concerncontroller mandaat om een arbeidsovereenkomst aan te gaan, met uitzondering van de functionarissen zoals genoemd in artikel 3, eerste lid;

    • b.

      hebben teammanagers, programmamanagers en de concerncontroller mandaat om een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd aan te gaan, met uitzondering van de functionarissen zoals genoemd in artikel 3, eerste lid;

    • c.

      heeft de teammanager mandaat om voor de doelgroep Participatiewet een arbeidsovereenkomst aan te gaan en te beëindigen, disciplinaire maatregelen te treffen en te besluiten over een ontslagvergoeding, naast de transitievergoeding;

    • d.

      heeft de teammanager JZ/Inkoop mandaat voor zover het gaat om het verlenen van mandaat aan derden wat betreft het vertegenwoordigen van het college van burgemeester en wethouders in procedures van bezwaar, beroep en hoger beroep en in voorlopige voorzieningenprocedures, alsmede om alle voorkomende en noodzakelijk geachte proceshandelingen te verrichten.

  • 3.

    Onder arbeidsovereenkomst zoals bedoeld in het eerste en tweede lid wordt ook verstaan de overeenkomst met uitzendkrachten, gedetacheerden, inhuurkrachten, zzp-ers en anderen die voor bepaalde tijd in opdracht van de werkgever werkzaam zijn.

Artikel 5. Instructie

Instructie:

  • 1.

    De gemandateerde volgt de instructies zoals bedoeld in artikel 4 en 5 van het Algemeen mandaatbesluit Eemsdelta op.

  • 2.

    De teammanager mag ondermandaat verlenen voor besluiten over inkoop of aanbesteding indien en voor zover de gemandateerde budget heeft zoals bedoeld in de budgethoudersregeling.

  • 3.

    Clusterdirecteuren en teammanagers verlenen geen ondermandaat voor het aangaan van een arbeidsovereenkomst met een medewerker.

Artikel 6. Inwerkingtreding

Deze regeling treedt in werking op de dag na bekendmaking.

Ondertekening

Aldus vastgesteld door de gemeentesecretaris, de clusterdirecteuren, de programmadirecteur en de concerncontroller van Eemsdelta op 5 januari 2021 (1e versie) en gewijzigd bij besluit van 30 augustus 2022.

R. Koch

gemeentesecretaris

H.W. Wieringa

clusterdirecteur Mens & Maatschappij

H. Veld

clusterdirecteur Fysieke leefomgeving & economie

E. Meeuwissen

clusterdirecteur Interne & externe dienstverlening

J. Bonnema

programmadirecteur Programma Aardbevingen de Baas

R. Bruggeman

Concerncontroller

Bijlage 1 Ondermandatering ex artikel 3, lid 6

Teammanager Beleid, Expertise en OOV binnen het cluster Mens & Maatschappij (besluit 22 september 2022)

besluit overeenkomstig art. 3. lid 4 van het ondermandaatbesluit de ondermandaten te verlenen zoals benoemd in onderstaand register inzake werkzaamheden in het kader van beleid, subsidieverlening en openbare orde en veiligheid met ingang van de dag na bekendmaking met terugwerkende kracht tot en met 1 april 2022;

besluit daarbij dat de gemandateerde voor alle bijkomende (feitelijke) handelingen voor de hieronder in het register genoemde bevoegdheden eveneens bevoegd is;

besluit tevens dat medewerkers van het team bevoegd zijn om feitelijke handelingen uit te voeren binnen de grenzen van de bij hun functie passende taken inzake de uitvoering van beleid en genomen besluiten;

Aan:

Bevoegdheid:

Voorwaarde/instructie:

Beleidsadviseur A + B

Het binnen het eigen beleidsveld aangaan van financiële verplichtingen waaronder in elk geval het sluiten van overeenkomsten,

inkopen en het afhandelen van

subsidieaanvragen o.b.v. ASV Eemsdelta

en/of aanvullende subsidieregelingen en/of o.b.v. Nationaal Programma Onderwijs of Nationaal Programma Gaswinning

1. Medewerker is aangewezen als budgethouder.

2. Mandaat tot € 50.000,- per besluit

3. Akkoord van andere beleidsadviseur A of B is vereist (4-ogen principe)

4. Conform regelgeving waaronder inkoop- en aanbestedingsbeleid en

subsidieregelingen

5. Afstemming met inhoudelijk team indien van toepassing

OF

1. Medewerker is géén budgethouder en akkoord budgethouder is vereist

2. Mandaat tot € 25.000,- per besluit

3. . Akkoord van andere beleidsadviseur A of B is vereist (4-ogen principe)

4. Conform regelgeving waaronder inkoop- en aanbestedingsbeleid en

subsidieregelingen

5. Afstemming met inhoudelijk team indien van toepassing

Beleidsadviseur A + B, Strategisch beleidsadviseur, Procesregisseur Z&V,

Beleidsondersteunend medewerker, Medewerker kwaliteit, Gedragsdeskundige/GZpsycholoog, Adviseur OOV A + B

Het binnen het eigen beleidsveld verzenden van brieven, uitnodigingen etc die geen besluit zijn

 

 

Teammanager Werk en Participatie binnen het cluster Mens & Maatschappij (besluit van 5 januari 2021)

besluit overeenkomstig art. 3. lid 4 van het ondermandaatbesluit de ondermandaten te verlenen zoals benoemd in onderstaand register inzake werkzaamheden in het kader van de Participatiewet met ingang van de dag na bekendmaking met terugwerkende kracht tot en met 1 april 2022;

besluit daarbij dat de gemandateerde voor alle bijkomende (feitelijke) handelingen voor de hieronder in het register genoemde bevoegdheden eveneens bevoegd is;

besluit tevens dat medewerkers van het team bevoegd zijn om feitelijke handelingen uit te voeren binnen de grenzen van de bij hun functie passende taken inzake de uitvoering van beleid en genomen besluiten;

Aan:

Bevoegdheid:

Voorwaarde/instructie:

Consulent leerplicht

Uitvoering van de leerplichtwet 1969 art. 3a, 3b, 3c, 5 onder a, b en c, 5a, 15, 19, 21 en 22:

Waarschuwingen

Beschikkingen: vrijstellingen (m.u.v. 11g van meer dan 10 dagen, deze zijn bij wet al toegewezen aan de consulent leerplicht)

Proces-verbaal

 

RMC-coordinator

Uitvoering van de RMC-wet namens de deelnemende gemeenten in de RMC-regio 02 (Het Hogeland en centrumgemeente Eemsdelta):

Besluiten

Contracten en overeenkomsten

Aanbestedingen

Correspondentie met derden

 

 

Teammanager Werk en Participatie binnen het cluster Mens & Maatschappij (aanvulling ondermandaat bij besluit van 22 september 2022)

Aan:

Bevoegdheid:

Voorwaarde/instructie:

werkcoach

Het inkopen of afsluiten van een reïntegratietraject of ander traject in verband met arbeidsinschakeling op grond van de Participatiewet ten behoeve van een individuele cliënt

1. Akkoord van andere werkcoach is vereist (4-ogen principe)

2. Mandaat tot€ 2000,- per traject

3. Conform regelgeving waaronder inkoop en- aanbestedingsbeleid

werkcoach

Het opleggen van een hersteltermijn vanwege het niet of onvoldoende meewerken aan verplichtingen gericht op arbeidsinschakeling op grond van de Participatiewet

1. Akkoord van andere werkcoach is vereist (4-ogen principe)

 

werkcoach

Het opleggen van een maatregel vanwege het niet of onvoldoende meewerken aan verplichtingen gericht op arbeidsinschakeling op grond van de Participatiewet

1. Akkoord van andere werkcoach is vereist (4-ogen principe)

 

werkcoach

Het opleggen van een tijdelijke ontheffing arbeidsverplichting op grond van de Participatiewet

1. Akkoord van andere werkcoach is vereist (4-ogen principe)

 

werkcoach

Het doorgeven van een ziekmelding aan team ondersteuning tbv het herberekenen van loonkostensubsidie

 

werkcoach

Het intrekken van een digitaal werkproces

Geen

werkcoach

Versturen van opdracht aan de backoffice

Geen

werkcoach

Het tekenen van overeenkomsten voor en met klanten in brede zin, zoals Proefplaatsingsovereenkomst, Leerwerkstage, Taalstage overeenkomst, Gebruikersovereenkomst Laptop en E-bike.

Getekend document aanwezig in Suite

 

Teammanager Inkomen binnen het cluster Mens & Maatschappij (besluit van 22 september 2022)

besluit overeenkomstig art. 3. lid 4 van het ondermandaatbesluit de ondermandaten te verlenen zoals benoemd in onderstaand register inzake werkzaamheden in het kader van de Participatiewet, Ioaw, Ioaz en Bbz met ingang van de dag na bekendmaking met terugwerkende kracht tot en met 1 april 2022;

besluit daarbij dat de gemandateerde voor alle bijkomende (feitelijke) handelingen voor de hieronder in het register genoemde bevoegdheden eveneens bevoegd is;

besluit tevens dat medewerkers van het team bevoegd zijn om feitelijke handelingen uit te voeren binnen de grenzen van de bij hun functie passende taken inzake de uitvoering van beleid en genomen besluiten;

Aan:

Bevoegdheid:

Voorwaarde/instructie:

Consulent inkomen

Het nemen van besluiten, waaronder ook handelingen ter voorbereiding en ter uitvoering daarvan, tot vaststelling en herziening van aanspraken en (betalings)verplichtingen in een individueel geval, die voortvloeien uit de Pw, Ioaw, Ioaz en bbz 2004.

 

Medewerker Terugvordering & Verhaal

Kwijtscheldingen o.g.v. Pw, Ioaw, Ioaz en bbz 2004 tot € 15.000,-.

Conform beleid

 

Teammanager Jeugd en Jongeren binnen het cluster Mens & Maatschappij (besluit van 22 september 2022);

besluit overeenkomstig art. 3. lid 4 van het ondermandaatbesluit de ondermandaten te verlenen zoals benoemd in onderstaand register inzake werkzaamheden in het kader van de Jeugdwet met ingang van de dag na bekendmaking met terugwerkende kracht tot en met 1 april 2022;

besluit daarbij dat de gemandateerde voor alle bijkomende (feitelijke) handelingen voor de hieronder in het register genoemde bevoegdheden eveneens bevoegd is;

besluit tevens dat medewerkers van het team bevoegd zijn om feitelijke handelingen uit te voeren binnen de grenzen van de bij hun functie passende taken inzake de uitvoering van beleid en genomen besluiten;

Aan:

Bevoegdheid:

Voorwaarde/instructie:

Praktijkbegeleider + medewerker kwaliteit

Het nemen van besluiten, waaronder ook die ter voorbereiding en ter uitvoerlegging daarvan, tot vaststelling en herziening van aanspraken en (betalings)verplichtingen in een individueel geval, die voortvloeien uit de Jeugdwet en daarop gebaseerde regelgeving.

Besluit is niet opgesteld door medewerker zelf

Praktijkbegeleider + medewerker kwaliteit + gedragswetenschapper

Procesvertegenwoordiging (het ondertekenen van stukken en optreden ter zitting) in algemene Jeugdwet zaken én in zaken op grond van paragraaf 6.1 van de Jeugdwet.

 

 

Teammanager WMO binnen het cluster Mens & Maatschappij (besluit van 22 september 2022)

besluit overeenkomstig art. 3. lid 4 van het ondermandaatbesluit de ondermandaten te verlenen zoals benoemd in onderstaand register inzake werkzaamheden in het kader van de Wet maatschappelijke ondersteuning 2015 met ingang van de dag na bekendmaking met terugwerkende kracht tot en met 1 april 2022;

besluit daarbij dat de gemandateerde voor alle bijkomende (feitelijke) handelingen voor de hieronder in het register genoemde bevoegdheden eveneens bevoegd is;

besluit tevens dat medewerkers van het team bevoegd zijn om feitelijke handelingen uit te voeren binnen de grenzen van de bij hun functie passende taken inzake de uitvoering van beleid en genomen besluiten;

Aan:

Bevoegdheid:

Voorwaarde/instructie:

WMO consulent

Het nemen van besluiten, waaronder ook handelingen ter voorbereiding en ter uitvoerlegging daarvan, tot vaststelling en herziening van aanspraken en (betalings)verplichtingen in een individueel geval, die voortvloeien uit de WMO en daarop gebaseerde wetgeving.

Besluit is akkoord door één andere consulent (4-ogen principe)

Kwaliteitsmedewerker

Het nemen van besluiten op grond van de compensatieregeling meerkosten subregeling 2

 

 

De teammanager van het team P&O binnen het cluster Interne & Externe Dienstverlening (besluit van 15 juli 2021)

besluit overeenkomstig art. 3. lid 4 van het ondermandaatbesluit de ondermandaten te verlenen zoals benoemd in onderstaand register inzake werkzaamheden in het kader van correspondentie met betrekking tot het salaris en betaalopdrachten die betrekking hebben op het salaris met ingang van 1 augustus 2021;

besluit daarbij dat de gemandateerde voor alle bijkomende (feitelijke) handelingen voor de hieronder in het register genoemde bevoegdheden eveneens bevoegd is;

besluit tevens dat medewerkers van het team P&O bevoegd zijn om feitelijke handelingen uit te voeren binnen de grenzen van de bij hun functie passende taken inzake de uitvoering van beleid en genomen besluiten

Aan:

Bevoegdheid:

Voorwaarde/instructie:

Salarisadministrateur A en B

Aanmaken en ondertekenen van

werkgeversverklaringen voor

Hypotheek

Digitaal opslaan in PDF, na half jaar vernietigen. Bij vragen bellen met Salarisadministrateur A.

Medewerker PSA

Mailbevestiging van gevoerde

telefoongesprek omtrent correcties op

het salaris

Geen natte handtekening vereist.

Medewerker PSA

Maken en ondertekenen van brieven

ivm corrigeren van incidentele

betalingen

Correcties van incidentele betalingen lager dan € 50,01.

Specialist PSA

Ondertekenen van brieven ivm corrigeren van incidentele betalingen

Correctie van incidentele betalingen hoger dan € 50,01 en lager dan € 500,00.

Salarisadministrateur A en specialist PSA

Terugvordering betaalde salaris, uitvoering loonbeslag,

In het kader van het 4-ogen principe maakt de salarisadministrateur het document en de specialist PSA controleert alvorens de opdracht wordt verzonden.

Salarisadministrateur A en specialist PSA

Verlening voorschotten op het salaris c.a. op verzoek medewerker en afspraken omtrent verrekenen van voorschot.

In het kader van het 4-ogen principe maakt de salarisadministrateur het document en de specialist PSA controleert alvorens de opdracht wordt verzonden.

Salarisadministrateur A en specialist PSA

Uitbetaling van :

- Overlijdensuitkeringen,

- Voorschot

- verplaatsingskosten

- Salarissen

- Afdracht sociale premies,

belastingen en verzekeringen

In het kader van het 4-ogen principe maakt de salarisadministrateur het document en de specialist PSA controleert alvorens de opdracht wordt verzonden.

 

De teammanager van het team Klantcontact, Online en Burgerzaken binnen het cluster Interne & Externe Dienstverlening

besluit overeenkomstig art. 3. lid 4 van het ondermandaatbesluit de ondermandaten te verlenen zoals benoemd in onderstaand register inzake werkzaamheden in het kader van werkzaamheden Burgerzaken met ingang van 1 januari 2021;

besluit daarbij dat de gemandateerde voor alle bijkomende (feitelijke) handelingen voor de hieronder in het register genoemde bevoegdheden eveneens bevoegd is;

besluit tevens dat medewerkers van het team Klant Contact bevoegd zijn om feitelijke handelingen uit te voeren binnen de grenzen van de bij hun functie passende taken inzake de uitvoering van beleid en genomen besluiten;

Aan:

Bevoegdheid:

Voorwaarde/instructie:

Medewerker burgerzaken A en B

Aanwijzen van een buitengewoon ambtenaren van de burgerlijke stand en aanwijzen huis der gemeente.

 

Medewerker KCC

Beslissen op aanvraag:

- Collectevergunning;

- Loterijvergunning.

 

Medewerker burgerzaken A en B, medewerker KCC

Uitvoering Wet basisregistratie personen (BRP) + Besluit BRP + Reglement gegevensverstrekking

basisregistratie personen en uitvoering Wet rechten burgerlijke stand + Reglement burgerlijke stand.

 

Medewerker burgerzaken A en B

Uitvoering Kieswet + Kiesbesluit en uitvoering Rijkswet op het Nederlanderschap (RWN) + Besluit

verkrijging en verlies Nederlanderschap + Besluit optie- en naturalisatiegelden 2002 + Regeling

verkrijging en verlies Nederlanderschap.

 

Medewerker burgerzaken A en B, medewerker KCC

Uitvoering Paspoortwet + Paspoort uitvoeringsregeling Nederland + Besluit paspoortgelden en uitvoering Wet op de lijkbezorging + Besluit op de lijkbezorging.

 

Medewerker burgerzaken A en B, medewerker KCC

Uitvoering Wegenverkeerswet 1994 (Wvw) + Reglement Rijbewijzen voor zover betrekking hebbende op afgifte rijbewijzen.

 

Medewerker burgerzaken A

en B, medewerker KCC

Legaliseren handtekening en waarmerken van diploma's en documenten en aannemen documenten en bescheiden.

 

Medewerker burgerzaken A en B, medewerker KCC

Beslissen op aanvraag Attestatie de Vita en doorsturen aanvraag om VOG naar COVOG.

 

 

De teammanager van het team Informatievoorziening binnen het cluster Interne & Externe Dienstverlening;

besluit overeenkomstig art. 3. lid 4 van het ondermandaatbesluit de ondermandaten te verlenen zoals benoemd in onderstaand register inzake werkzaamheden in het kader van informatievoorziening met ingang van 1 januari 2021;

besluit daarbij dat de gemandateerde voor alle bijkomende (feitelijke) handelingen voor de hieronder in het register genoemde bevoegdheden eveneens bevoegd is;

besluit tevens dat medewerkers van het team Informatievoorziening bevoegd zijn om feitelijke handelingen uit te voeren binnen de grenzen van de bij hun functie passende taken inzake de uitvoering van beleid en genomen besluiten

Aan:

Bevoegdheid:

Voorwaarde/instructie:

Consulenten en medewerkers informatie

(onderdeel Documenten & Processen)

Inschrijving van de in de Wet BAG genoemde brondocumenten in het adressenregister en gebouwenregister en onderhouden adressen- en gebouwenregister.

 

Consulenten en medewerkers informatie

(onderdeel Documenten & Processen)

Aannemen documenten en bescheiden en uitvoering Archiefwet 1995 en Archiefverordening.

 

Coördinator GEO&Data en Medewerkers BAG/GEO

Inschrijvingen en aanvullingen doen in het register voor het bewaren van brondocumenten van besluiten over publiekrechtelijke beperkingen en het opnemen van percelen in de registratie.

 

Landmeters en Coördinator GEO&Data

Aanschrijven particulieren in verband met verrichten van terreinmetingen en werkzaamheden met betrekking tot perceelgrenzen en het Kadaster.

 

BAG-beheerders, GIS specialisten, Coördinator GEO&Data

Inschrijven brondocumenten in het adressen - en gebouwenregister en toetsen brondocumenten aan de nadere regels en uitgeven van inschrijf - en identificatienummers.

 

BAG-beheerders, GIS specialisten, Coördinator GEO&Data

Zorgdragen voor de adressen - en gebouwenregistratie en behandeling en verwerking van meldingen van onjuistheid of onvolledigheid in de basisregistratie adressen en gebouwen.

 

BAG-beheerders, GIS specialisten, Coördinator GEO&Data

Onderhouden berichtenverkeer met de Landelijke Voorziening BAG.

 

BAG-beheerders, GIS specialisten, Coördinator GEO&Data

Behandeling inzageverzoek en het nemen van besluiten tot het vaststellen van openbare ruimten.

 

GEO medewerkers, BGT beheerder, Coordinator GEO&Data

Zorgdragen voor het bijhouden van de geografische gegevens in de BGT door het langs elektronische weg leveren aan het Kadaster van de gegevens genoemd in art. 7 lid 2 en art. 8 volgens de systeembeschrijving ex art. 15 en 20 en zorgdragen voor afstemming met andere in de Wet BGT genoemde genoemde bronhouders over de begrenzing en de onderlinge aansluiting van de geografische objecten.

 

GEO medewerkers, BGT beheerder, Coordinator GEO&Data

Voldoen aan de kwaliteitseisen gesteld in de catalogus als bedoeld in art. 4 Wet BGT, bij het leveren van een geografisch gegeven ex art. 11 Wet BGT.

 

GEO medewerkers, BGT beheerder, Coordinator GEO&Data

Zorgdragen dat een in de BGT weergegeven grafisch object in overeenstemming is met de fysieke werkelijkheid, binnen de regels ten aanzien van actualiteit die daarover in de catalogus ex art. 4 Wet BGT worden gesteld.

 

GEO medewerkers, BGT beheerder, Coordinator GEO&Data

Behandeling melding gerede twijfel over het in overeenstemming zijn met de fysieke werkelijkheid van een in de

basisregistratie grootschalige topografie opgenomen authentiek gegeven.

 

GEO medewerkers, BGT beheerder, Coordinator GEO&Data

Verrichten van jaarlijks onderzoek naar de uitvoering van de uit de Wet BGT voortvloeiende verplichtingen en het zenden van een afschrift van de resultaten aan de Minister van BZK.

 

 

Per 1 maart 2024 worden de volgende ondermandaten toegevoegd aan het ondermandaatbesluit van het team Informatievoorziening (besluit van 8 maart 2024):

Aan:

Bevoegdheid:

Voorwaarde/instructie:

Contractmanager

Het besluit en het ondertekenen van een verlenging van een lopende overeenkomst binnen de mogelijkheden van de lopende overeenkomst.

 

Contractmanager ICT

Besluiten tot het aangaan en ondertekenen van overeenkomsten. indien de contractwaarde het drempelbedrag om Europees te moeten aanbesteden niet overschrijdt.

Indien de contractwaarde (inclusief verlengingen, maar exclusief BTW) het drempelbedrag om Europees te moeten aanbesteden niet overschrijdt en indien de teammanager (of hoger) hiervoor toestemming heeft gegeven.

Contractmanager ICT

Het ondertekenen van overeenkomsten.

Indien de teammanager (of hoger) reeds heeft besloten om de overeenkomst aan te gaan.

De teammanager van het team Juridische Zaken & Inkoop (inclusief CISO en PO) binnen het cluster Interne & Externe Dienstverlening;

besluit overeenkomstig art. 3. lid 4 van het ondermandaatbesluit de ondermandaten te verlenen zoals benoemd in onderstaand register inzake werkzaamheden in het kader van advisering met ingang van 1 januari 2021;

besluit daarbij dat de gemandateerde voor alle bijkomende (feitelijke) handelingen voor de hieronder in het register genoemde bevoegdheden eveneens bevoegd is;

besluit tevens dat medewerkers van het team Juridische Zaken & Inkoop bevoegd zijn om feitelijke handelingen uit te voeren binnen de grenzen van de bij hun functie passende taken inzake de uitvoering van beleid en genomen besluiten

Aan:

Bevoegdheid:

Voorwaarde/instructie:

Juridisch adviseur

Het verzenden van een ontvangstbevestiging van een bezwaarschrift, het doorzenden van een bezwaarschrift naar een ander bestuursorgaan en mededelen dat de beslissing op bezwaar wordt verdaagd, opgeschort of uitgesteld.

 

Juridisch adviseur

Het verzenden van een ontvangstbevestiging van een klacht, het doorzenden van een klacht en mededelen dat de beslissing op klacht wordt verdaagd, opgeschort of uitgesteld.

 

Juridisch adviseur

Het verzenden van een ontvangstbevestiging van een aansprakelijkstelling, het doorzenden van een aansprakelijkstelling en mededelen dat de beslissing op de aansprakelijkstelling wordt verdaagd.

 

Juridisch adviseur

Het verzenden van een ontvangstbevestiging van een Wob-verzoek, het doorzenden van een Wob-verzoek naar een ander bestuursorgaan en mededelen dat de beslissing op een Wob-verzoek wordt verdaagd.

 

Juridisch adviseur

Bijhouden van het register ex artikel 27 WGR

 

Privacy Officer + Chief Information Security Officer

Uitvoering Algemene Verordening Gegevensbescherming.

 

Privacy Officer + Chief Information Security Officer

Afsluiten verwerkersovereenkomsten

 

Chief Information Security Officer

Afsluiten van overeenkomsten voor de inzet van mensen en middelen ten behoeve van een adequate Informatiebeveiliging en Privacybescherming.

 

 

De teammanager van het team Communicatie, Bestuurssecretariaat, Gebiedsregie en Facilitaire Zaken binnen het cluster Interne & Externe Dienstverlening;

besluit overeenkomstig art. 3. lid 4 van het ondermandaatbesluit de ondermandaten te verlenen zoals benoemd in onderstaand register inzake werkzaamheden in het kader van het verrichten van secretariële taken met ingang van 1 januari 2021;

besluit daarbij dat de gemandateerde voor alle bijkomende (feitelijke) handelingen voor de hieronder in het register genoemde bevoegdheden eveneens bevoegd is;

besluit tevens dat medewerkers van het team Communicatie, Bestuurssecretariaat en Gebiedsregie bevoegd zijn om feitelijke handelingen uit te voeren binnen de grenzen van de bij hun functie passende taken inzake de uitvoering van beleid en genomen besluiten;

Aan:

Bevoegdheid:

Voorwaarde/instructie:

Bestuur- en concerndirectie-ondersteuner

Opvragen justitiële gegevens en politiegegevens inzake de verlening van Koninklijke onderscheidingen.

 

 

De teammanager van de teams Assetmanagement, Beleid & Projecten en Binnendienst & Assetbeheer binnen het cluster (Fysieke) Leefomgeving & Economie

besluit overeenkomstig art. 3. lid 4 van het ondermandaatbesluit de ondermandaten te verlenen zoals benoemd in onderstaand register inzake werkzaamheden in het kader van beleid, realisatie en beheer openbare ruimte en gebouwen met ingang van 1 januari 2021:

besluit daarbij dat de gemandateerde voor alle bijkomende (feitelijke) handelingen voor de hieronder in het register genoemde bevoegdheden eveneens bevoegd is;

besluit tevens dat medewerkers van de teams Assetmanagement, Beleid & Projecten en Binnendienst & Assetbeheer bevoegd zijn om feitelijke handelingen uit te voeren binnen de grenzen van de bij hun functie passende taken inzake de uitvoering van beleid en genomen besluiten;

Aan:

Bevoegdheid:

Voorwaarde/instructie:

Vergunningen algemeen c.a.

Assetbeheerder B

Beoordeling aanvragen vergunning voor de activiteit kappen bomen en bosopstanden

Binnen de daartoe vastgestelde kaders conform vigerende beleid/verordening

Assetbeheerder B

Verlening toestemming aan derden voor

aanleg inritten en aansluiting riolering

Binnen de daartoe vastgestelde kaders conform vigerende beleid/verordening

Assetbeheerder B

Verlening toestemming aan derden tot de

aanleg van dammen en duikers in

gemeentegrond

Binnen de daartoe vastgestelde kaders conform vigerende beleid/verordening en in overleg met betrokken waterschap

Opdrachtverstrekking

Assetbeheerder A en Projectleider

Aangaan van contracten tot maximaal het bedrag waarbij een enkelvoudig onderhandse aanbesteding is toegestaan conform het Inkoopbeleid van de gemeente Eemsdelta.

Passend binnen de daartoe vastgestelde financiële kaders en conform inkoopbeleid en advies van de inkoopadviseur en binnen het beschikbare budget binnen de exploitatiebegroting of projectbegroting. Met uitzondering van het aangaan van een arbeidsovereenkomst.

Assetbeheerder A en Projectleider

Het uitvoeren van de selectieprocedure en de gunningsprocedure bij aanbestedingstrajecten, exclusief besluitvorming.

Passend binnen de daartoe vastgestelde financiële kaders en conform inkoopbeleid en advies van de inkoopadviseur en binnen het beschikbare budget binnen de exploitatiebegroting of projectbegroting.

Assetbeheerder A

 

Verstrekking deelopdrachten aan derden

inzake aanleg, onderhoud en sloop van

kapitaalgoederen

Binnen vigerende raamcontracten Binnen de daartoe vastgestelde financiële kaders en conform inkoopbeleid en advies van de

inkoopadviseur.

Nutsbedrijven

Assetbeheerder B

Verlening toestemming aan derden tot het leggen van kabels en leidingen in

gemeentegrond

Binnen de daartoe vastgestelde kaders conform vigerende beleid/verordening

Assetbeheerder B

Opdrachtverstrekking aan nutsbedrijven

voor het verrichten van werkzaamheden

Binnen de daartoe vastgestelde financiële kaders en/of overleg met teammanager

Afval en grondstoffen

Assetbeheerder B

Vaststelling van dagen en tijden voor het ter inzameling aanbieden van huishoudelijke afval- en grondstoffen

Binnen de daartoe vastgestelde financiële kaders en/of in overleg met teammanager

Assetbeheerder B

Uitvoering acceptatiebeleid afval en

grondstoffen op overslagstation

Binnen de daartoe vastgestelde financiële kaders en/of in overleg met teammanager

Verkeer

Verkeerskundige

Uitvoering Parkeerverordening

Binnen de daartoe vastgestelde kaders conform vigerende beleid/verordening, i.o.m. politie

Verkeerskundige

Aanstelling van verkeersbrigadiers en het

vervallen verklaren van deze aanstelling

In overleg met politie

Verkeerskundige

Aanwijzing gehandicaptenparkeerplaats

In overleg met politie

Lijkbezorging

Assetbeheerder B

Uitgifte en beheer grafrechten

Binnen de kaders van de beheersverordening

Documenten

Projectleider

Correspondentie met inwoners

Passend binnen de daartoe vastgesteld

communicatiebeleid

De teammanager van het team Toezicht en handhaving binnen het cluster (Fysieke) Leefomgeving & Economie

besluit overeenkomstig art. 3. lid 4 van het ondermandaatbesluit de ondermandaten te verlenen zoals benoemd in onderstaand register inzake werkzaamheden in het kader van toezicht- en handhavingszaken en verzoeken om handhaving met ingang van 1 januari 2021;

besluit daarbij dat de gemandateerde voor alle bijkomende (feitelijke) handelingen voor de hieronder in het register genoemde bevoegdheden eveneens bevoegd is;

besluit tevens dat medewerkers van het team Toezicht en handhaving bevoegd zijn om feitelijke handelingen uit te voeren binnen de grenzen van de bij hun functie passende taken inzake de uitvoering van beleid en genomen besluiten;

Aan:

Bevoegdheid:

Voorwaarde/instructie:

Toezichthouder Bouw/RO

Het versturen van ambtelijke waarschuwingen binnen het taakveld van de toezichthouder

 

Toezichthouder Publiek

domein

Het versturen van ambtelijke waarschuwingen binnen het taakveld van de toezichthouder

 

Juridisch adviseur A en B

Het behandelen van verzoeken om handhaving exclusief het nemen van een besluit

 

 

De teammanager van het team Ruimtelijke Ordening, Vergunningen en Vastgoedontwikkeling binnen het cluster (Fysieke) Leefomgeving & Economie

besluit overeenkomstig art. 3. lid 4 van het ondermandaatbesluit de ondermandaten te verlenen zoals benoemd in onderstaand register inzake werkzaamheden in het kader van de ruimtelijke ordening, vergunningverlening en vastgoedontwikkeling met ingang van 1 januari 2021;

het ondermandaatbesluit is gewijzigd per 1 januari 2024 in verband met de inwerkingtreding van de Omgevingswet;

besluit daarbij dat de gemandateerde voor alle bijkomende (feitelijke) handelingen voor de hieronder in het register genoemde bevoegdheden eveneens bevoegd is;

besluit tevens dat medewerkers van het team Ruimtelijke Ordening, Vergunningen en Vastgoedontwikkeling bevoegd zijn om feitelijke handelingen uit te voeren binnen de grenzen van de bij hun functie passende taken inzake de uitvoering van beleid en genomen besluiten;

Aan:

Bevoegdheid:

Voorwaarde/instructie:

Vergunningen

Medewerker vergunningen APV, Bijzondere wetten en Verkeer & vervoer

Het beslissen over ontheffingen en/of vergunningen en/of meldingen op grond van de:

Algemene plaatselijke verordening;

Winkeltijdenverordening;

Drank- en Horecawet en de Drank- en horecaverordening;

Wet op de Kansspelen;

Leegstandwet;

Wet Milieubeheer (art. 10.63);

WECG (art. 10).

Voorafgaand aan een weigering of bij afwijking van adviezen overleg met teammanager, OOV en/of adviseurs.

Medewerker vergunningen APV, Bijzondere wetten en Verkeer & vervoer

Het opvragen van adviezen, uittreksels enz. bij politie en justitie welke nodig zijn voor de behandeling van aanvragen van alle in dit ondermandaatbesluit genoemde meldingen, vergunningen en ontheffingen.

 

Vastgoedontwikkeling

Beleidsmedewerker vastgoedontwikkeling en grondzaken;

Verkoop van grond ten behoeve van:

Nieuwbouw van woningen;

Bedrijventerreinen

Conform de grondexploitaties en met inachtneming van de algemene voorwaarden voor de verkoop van onroerende zaken voor de gemeente Eemsdelta.

 

Beleidsmedewerker vastgoedontwikkeling en grondzaken;

Adviseur vastgoedontwikkeling en grondzaken;

Medewerker vastgoed en grondzaken

Verkoop van gemeentelijke gebouwen.

Conform het vastgoedbeleid en tot een bedrag van € 250.000, anders geen mandaat, college bevoegd.

Beleidsmedewerker vastgoedontwikkeling en grondzaken;

Adviseur vastgoedontwikkeling en grondzaken;

Medewerker vastgoed en grondzaken

Optieverlening (na loting) bouwkavels (inclusief verlenging)

Conform vastgestelde kaders.

Beleidsmedewerker vastgoedontwikkeling en grondzaken;

Adviseur vastgoedontwikkeling en grondzaken Medewerker vastgoed en grondzaken

Verkoop van:

Groenstroken;

Overhoeken, dan wel bermen die niet onder het groenstrokenbeleid vallen.

Verkoop van groenstroken: met inachtneming van het groenstrokenbeleid;

Voor beide verkopen: geen verkoop aan medewerkers van de gemeente (zo ja, college bevoegd; geen mandaat);

Igv onderhandse verkoop aan raadsleden of collegeleden na ontheffing van Gedeputeerde Staten (art. 15 en 41c Gemeentewet);

Igv onderhandse verkoop aan de burgemeester na ontheffing van de commissaris van de Koning (art. 69 Gemeentewet).

Beleidsmedewerker vastgoedontwikkeling en grondzaken;

Adviseur vastgoedontwikkeling en grondzaken;

Medewerker vastgoed en grondzaken

Het aangaan, verlengen en opzeggen van overeenkomsten inzake verhuur, ingebruikgeving en verpachting gemeentelijke grond en accommodaties en huur van een zaak bij een derde.

Uitgezonderd sportaccommodaties .

Beleidsmedewerker vastgoedontwikkeling en grondzaken;

Verlenen ontheffing van pachtvoorwaarden;

Waarschuwen pachters en huurders bij overtreding pacht- en huurvoorwaarden.

Bij waarschuwen in overleg met teamleider.

 

Beleidsmedewerker vastgoedontwikkeling en grondzaken;

Adviseur vastgoedontwikkeling en grondzaken;

Medewerker vastgoed en grondzaken

Vestigen en verlengen van erfdienstbaarheden en verkoop percelen grond ten behoeve van voorzieningen van algemeen maatschappelijk nut, zoals bijv. de rioolleiding, een IBA, een abri, trafo.

In geval van voorzieningen van algemeen nut in overleg met de technisch specialist civiele techniek.

 

 

Verlengen van erfdienstbaarheden volgens vastgestelde kaders.

Beleidsmedewerker vastgoedontwikkeling en grondzaken;

Adviseur vastgoedontwikkeling en grondzaken;

Medewerker vastgoed en grondzaken

Informatieverstrekking over grondverwerving en inzake grondexploitatie.

 

Beleidsmedewerker vastgoedontwikkeling en grondzaken;

Adviseur vastgoedontwikkeling en grondzaken;

Medewerker vastgoed en grondzaken

Verrichten administratieve handelingen in verband met koop, verkoop en ruiling onroerende zaken.

 

VTH Ruimtelijkeordening/Vergunningen

Medewerker omgevingsvergunningen

Schriftelijke reactie op een conceptverzoek omgevingsvergunning

 

 

Medewerker omgevingsvergunningen

Besluit op een aanvraag omgevingsvergunning waarop de reguliere voorbereidingsprocedure van toepassing is (Artikel 5.1 Ow jo. 5.8 Ow)

 

Voor aanvragen uit 2023: (Wabo artikel 2.1 of artikel 2.2)

Voorafgaand aan een weigering of bij afwijking van adviezen overleg met teammanager.

Medewerker omgevingsvergunningen

Advies / principe-uitspraak en besluit over de in het (tijdelijke) omgevingsplan opgenomen regels inzake binnenplanse afwijking (Artikel 22.280 Bruidsschat jo. Artikel 5.1 lid 1 onder a Ow)

 

Voor aanvragen uit 2023: (Artikel 2.12 lid 1 onder a onder 1 Wabo)

Na advies met medewerker RO en/of beleidsadviseur Ruimte en gebiedsontwikkeling (Artikel 8.0a lid 1 Besluit kwaliteit leefomgeving)

 

Voorafgaand aan een weigering of bij afwijking van adviezen overleg met teammanager.

Medewerker omgevingsvergunningen

Besluit over de buitenplanse afwijkingsmogelijkheid (BOPA)

(Artikel 5.1 lid 1 onder a Ow)

 

Voor aanvragen uit 2023: Besluit over de categorieën van gevallen genoemd in artikel 4 van bijlage II van het Bor (buitenplanse kruimelgevallen) (Artikel 2.12 lid 1 onder a onder 2 Wabo)

Na advies van medewerker RO en/of beleidsadviseur Ruimte en gebiedsontwikkeling (Artikel 8.0a lid 2 Besluit kwaliteit leefomgeving)

Voorafgaand aan een weigering of bij afwijking van adviezen overleg met teammanager.

Medewerker omgevingsvergunningen

Besluit over het toekennen van een huisnummer

 

 

Huisnummerbesluiten worden opgesteld door medewerker van de Basisregistratie Adressen en Gebouwen (BAG)

 

Medewerker RO

Advies / principe-uitspraak over de omgevingsvergunning voor een omgevingsplanactiviteit als bedoeld in artikel 22.10 Omgevingswet en artikel 22.280 van de bruidsschat (en artikel 5.1, lid 1, aanhef, en onder a Omgevingswet en artikel 8.0a, lid 1 Besluit kwaliteit leefomgeving (Bkl)) (voorheen binnenplanse afwijking) en de Buitenplanse afwijking (BOPA)

(Artikel 5.1 lid 1 onder a Ow

Beoordelingsregels: 8.0a lid 2 Bkl)

Passend binnen het Afwijkingenbeleid (vastgesteld)

 

Aanvraag uit 2023: Advies / principe-uitspraak over de categorieën van gevallen genoemd in artikel 4 van bijlage II van het Bor (buitenplanse kruimelgevallen) (Artikel 2.12 lid 1 onder a onder 2 Wabo)

 

Medewerker RO

Voeren van overleg bij de voorbereiding van een omgevingsplanwijziging met de wettelijke vooroverlegpartners

 

Medewerker RO

Voorbereiden en uitvoeren van een ruimtelijke procedure omgevingsplan (Ow)

 

Medewerker RO

Aanwijzen adviseur die advies uitbrengt over de op de aanvraag te nemen beslissing bij een verzoek tot nadeelcompensatie

 

Medewerker RO

Het besluiten tot het aangaan en ondertekenen van een nadeelcompensatieovereenkomst ten gevolge van een planologische afwijking

 

Medewerker RO

Waarmerken en publiceren DSO (Regels op de kaart) en manifest

 

Medewerker RO

Het behandelen van verzoeken tot nadeelcompensatie exclusief het besluit.

 

 

De teammanager van het team Ruimtelijke ontwikkeling, Economie en Leefomgeving binnen het cluster (Fysieke) Leefomgeving & Economie

besluit overeenkomstig art. 3. lid 4 van het ondermandaatbesluit de ondermandaten te verlenen zoals benoemd in onderstaand register inzake werkzaamheden in het kader van ruimtelijke ontwikkeling, aangaan van contracten en bodembeleidstaken met ingang van 1 januari 2021;

het ondermandaatbesluit is gewijzigd per 1 januari 2024 in verband met de inwerkingtreding van de Omgevingswet;

besluit daarbij dat de gemandateerde voor alle bijkomende (feitelijke) handelingen voor de hieronder in het register genoemde bevoegdheden eveneens bevoegd is;

besluit tevens dat medewerkers van het team Ruimtelijke ontwikkeling, Economie en Leefomgeving bevoegd zijn om feitelijke handelingen uit te voeren binnen de grenzen van de bij hun functie passende taken inzake de uitvoering van beleid en genomen besluiten;

Aan:

Bevoegdheid:

Voorwaarde/instructie:

Projectregisseurs maatschappelijke Opgaven A en B;

Zelfstandige projectleiders

Aangaan van contracten tot maximaal het bedrag waarbij een enkelvoudig onderhandse aanbesteding is toegestaan conform het Inkoopbeleid van de gemeente Eemsdelta.

Met uitzondering van het gestelde in artikel 4 lid 2, sub b van het Ondermandaatbesluit betreffende het aangaan van een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd.

Projectregisseurs maatschappelijke Opgaven A en B;

Zelfstandige projectleiders

Het uitvoeren van de selectieprocedure en de gunningsprocedure bij aanbestedingstrajecten, exclusief besluitvorming.

Passend binnen de daartoe vastgestelde financiële kaders en conform inkoopbeleid en het advies van de inkoopadviseur en binnen het beschikbare budget binnen de exploitatiebegroting of projectbegroting. Het gunningsbesluit en aangaan contract zijn niet gemandateerd.

Adviseur Bodembeleid; Technisch specialist GIS

Het bijhouden en verwerken van de informatie en data t.b.v. de Basisregistratie ondergrond (bodemonderzoeken, sonderingsgegevens, e.d.

 

Beleidsadviseur Ruimte en Gebiedsontwikkeling A en B

 

Advies / principe-uitspraak over de omgevingsvergunning voor een omgevingsplanactiviteit als bedoeld in artikel 22.10 Omgevingswet en artikel 22.280 van de bruidsschat (en artikel 5.1, lid 1, aanhef, en onder a Omgevingswet en artikel 8.0a, lid 1 Besluit kwaliteit leefomgeving (Bkl)) (voorheen binnenplanse afwijkingsprocedure) en de Buitenplanse afwijking (BOPA)

(Artikel 5.1 lid 1 onder a Ow

Beoordelingsregels: 8.0a lid 2 Bkl)

Passend binnen het Afwijkingenbeleid (vastgesteld)

 

Aanvraag uit 2023: Advies / principe-uitspraak over de categorieën van gevallen genoemd in artikel 4 van bijlage II van het Bor (buitenplanse kruimelgevallen) (Artikel 2.12 lid 1 onder a onder 2 Wabo)

 

Beleidsadviseur Ruimte en Gebiedsontwikkeling A en B

 

Voeren van overleg bij de voorbereiding van een omgevingsplanwijziging met de wettelijke vooroverlegpartners

 

Beleidsadviseur Ruimte en Gebiedsontwikkeling A en B

 

Voorbereiden en uitvoeren van een ruimtelijke procedure omgevingsplan (Ow)

 

Beleidsadviseur Ruimte en Gebiedsontwikkeling A en B

 

Aanwijzen adviseur die advies uitbrengt over de op de aanvraag te nemen beslissing bij een verzoek tot nadeelcompensatie

 

Beleidsadviseur Ruimte en Gebiedsontwikkeling A en B

 

Het besluiten tot het aangaan en ondertekenen van een nadeelcompensatieovereenkomst ten gevolge van een planologische afwijking

 

Beleidsadviseur Ruimte en Gebiedsontwikkeling A en B

 

Waarmerken en publiceren DSO (Regels op de kaart) en manifest

 

Beleidsadviseur Ruimte en Gebiedsontwikkeling A en B

 

Het behandelen van verzoeken tot nadeelcompensatie exclusief het besluit.

 

 

Teammanager van het team Beheer en Onderhoud Openbare Ruimte binnen het cluster (Fysieke) Leefomgeving & Economie (besluit van 22 september 2021 en gewijzigd op 16 januari 2023)

besluit daarbij dat de gemandateerde voor alle bijkomende (feitelijke) handelingen voor de hieronder in het register genoemde bevoegdheden eveneens bevoegd is;

besluit tevens dat medewerkers van het team Beheer en Onderhoud Openbare Ruimte bevoegd zijn om feitelijke handelingen uit te voeren binnen de grenzen van de bij hun functie passende taken inzake de uitvoering van beleid en genomen besluiten;

Aan:

Bevoegdheid:

Voorwaarde/instructie:

Ploegleider buitendienst

Het doen van aangifte bij politie en OM alsmede voeren correspondentie met OM over afwikkeling schade.

Voor het doen van aangiftes van vernielingen en/of schade aan eigendommen van de gemeente Eemsdelta.

Ploegleider serviceteam

Ingebruikgeving roerende zaken

(dranghekken en vlaggen).

 

Ploegleider serviceteam

Het behandelen van klachten over de

onderhoudstoestand van wegen en

trottoirs, straatverlichting,

verkeersvoorzieningen, wegmeubilair en

groenvoorzieningen.

 

Ploegleider serviceteam

Aanschrijven in verband met uitzicht

belemmerende beplanting.

 

Ploegleider serviceteam

 

Servicemedewerker

(coördinatie verkeer)

bij calamiteiten opdracht geven voor

inzet verkeersregelaars.

Dit kan mede op verzoek van een medewerker openbare orde en veiligheid, technisch specialist (verkeer) en een medewerker consignatiedienst.