Organisatie | Utrecht |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Mandaatbesluit bodemtaken RUD – Gemeente Utrecht |
Citeertitel | Mandaatbesluit bodemtaken RUD – Gemeente Utrecht |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | ruimtelijke ordening, verkeer en vervoer |
Eigen onderwerp |
Geen
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
19-04-2024 | Mandaatbesluit bodemtaken RUD – Gemeente Utrecht | 01-07-2025 |
Burgemeester en wethouders van de gemeente Utrecht en de burgemeester van de gemeente Utrecht, ieder voor zover het de eigen bevoegdheden betreft;
Gelet op de artikelen 4:81, eerste lid, 4:83, 1:3, vierde lid en 10:1 tot en met 10:12 van de Algemene wet bestuursrecht;
Besluiten vast te stellen het volgende Mandaatbesluit bodemtaken RUD – Gemeente Utrecht.
Artikel 1 Mandaat uitvoering bodemtaken
De directeur van de Regionale Uitvoeringsdienst –krijgt, ter uitvoering van bodemtaken het mandaat tot het uitoefenen van de volgende bevoegdheden:
Het conform Omgevingsbesluit paragraaf 13.2.3, artikel 13.12, uitvoeren van de daar genoemde wettelijke basistaken met betrekking tot milieubelastende activiteiten ten aanzien van de bodem en de ondergrond van de gemeente Utrecht en overeengekomen in de aanvullende opdracht aan de RUD van december 2023.
De directeur mag deze bevoegdheden in ondermandaat opdragen aan personen die onder zijn verantwoordelijkheid werkzaam zijn.
Bij de uitoefening van de verleende bevoegdheden geldt de volgende instructie: de informatie behorende bij de uitvoering van deze nieuwe taken wordt tijdig gedeeld met Team Bodem en Ondergrond en VTH van de gemeente Utrecht als onderdeel van het werkproces.