Organisatie | IJsselstein |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Beleidsregel briefadres gemeente IJsselstein 2024 |
Citeertitel | Regeling briefadres gemeente IJsselstein 2024 |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Deze regeling vervangt de Regeling briefadres gemeente IJsselstein 2014.
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
16-04-2024 | nieuwe regeling | 09-04-2024 |
Het college van de gemeente IJsselstein,
gelet op de artikelen 2.23 en 2.45 van de Wet basisregistratie personen (Wet BRP) en artikel 4:81 van de Algemene wet bestuursrecht;
overwegende dat het gewenst is om een beleidsregel vast te stellen met betrekking tot de aangifte en registratie van een briefadres om het oneigenlijk gebruik van het briefadres tegen te gaan en om kwetsbare groepen zonder woonadres te registreren op een briefadres;
Artikel 3 Voorwaarden voor briefadres
Als het briefadres is op grond van artikel 2, lid 1 onder a, f en artikel 2 lid 2 beoordeelt de klantadviseur Burgerzaken, een medewerker van het Sociaal Team en de Werk en Inkomen Lekstroom (WIL) generalist gezamenlijk of er sprake is van een dergelijke situatie en of er hulpverlening nodig is om de zelfredzaamheid van aangever te bevorderen.
Het is in ieder geval niet mogelijk om ingeschreven te worden op een briefadres, indien:
Onverminderd hetgeen is bepaald in het eerste tot en met het derde lid, is diegene op wie het briefadres betrekking heeft en een ander adres krijgt, verplicht om in de periode tussen vier weken vóór de beoogde verhuisdatum tot en met de vijfde dag na verhuisdatum hiervan aangifte te doen bij de gemeente waar hij zijn nieuwe adres heeft.