Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Krimpenerwaard

Aanwijzingsbesluit heffings- en invorderingsambtenaar Krimpenerwaard 2024

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieKrimpenerwaard
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingAanwijzingsbesluit heffings- en invorderingsambtenaar Krimpenerwaard 2024
CiteertitelAanwijzingsbesluit heffings- en invorderingsambtenaar Krimpenerwaard 2024
Vastgesteld doorcollege van burgemeester en wethouders
Onderwerpfinanciën en economie
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

  1. artikel 160, eerste lid, van de Gemeentewet
  2. artikel 231, tweede lid, van de Gemeentewet
Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

01-04-2024nieuwe regeling

19-03-2024

gmb-2024-130496

1312808

Tekst van de regeling

Intitulé

Aanwijzingsbesluit heffings- en invorderingsambtenaar Krimpenerwaard 2024

Het college van burgemeester en wethouders van Krimpenerwaard;

 

gelet op de artikelen 160, eerste lid, en 231, tweede lid, aanhef en onderdelen b en c, van de Gemeentewet;

 

besluit vast te stellen:

 

 

Aanwijzing van degene die is belast met de heffing en invordering van gemeentelijke belastingen Krimpenerwaard 2024 (Aanwijzingsbesluit heffings- en invorderingsambtenaar Krimpenerwaard 2024)

Artikel 1  

Als degene die is belast met de heffing en invordering van gemeentelijke belastingen, als bedoeld in artikel 231, tweede lid, onderdelen b en c, van de Gemeentewet, wordt aangewezen:

  • a.

    de teammanager Financiën;

  • b.

    bij afwezigheid van de teammanager Financiën, de teammanager P&O;

  • c.

    bij afwezigheid van de teammanager Financiën en de teammanager P&O; de directeur Sociaal Domein;

te noemen ‘heffings- en invorderingsambtenaar’, met uitzondering van de heffing en invordering van gemeentelijke belastingen waarvoor is aangewezen:

  • de directeur van de gemeenschappelijke regeling Samenwerkingsverband Vastgoedinformatie Heffing en Waardebepaling (SVHW);

  • de domeinmanager Heffen en Innen van de gemeenschappelijke regeling Samenwerkingsverband Vastgoedinformatie Heffing en Waardebepaling (SVHW);

  • de directeur-bestuurder van QuaWonen, de directeur-bestuurder van Groen Wonen Vlist, de rayonmanager van Mozaïek Wonen, de directeur Winco Vastgoedbeheer voor de Stichting Ouderenvoorzieningen Nederlek (SON);

  • de voorzitter van de Stichting tot exploitatie van bejaardenflats (STEB);

  • de penningmeester van de Stichting tot exploitatie van bejaardenflats (STEB);

  • de voorzitter van de Federatie woningcorporaties Krimpenerwaard.

Artikel 2  

Het Besluit tot aanwijzing van de heffings- en invorderingsambtenaar gemeente Krimpenerwaard 2022 van 21 december 2021 wordt ingetrokken.

Artikel 3  

De functionarissen, genoemd in artikel 1, treden in de plaats van degenen die als heffings- en/of invorderingsambtenaar vóór de inwerkingtreding van dit besluit ter zake bevoegd waren.

Artikel 4  

De aanwijzing van de in artikel 1 genoemde functionarissen eindigt van rechtswege met ingang van de datum waarop de uitoefening van de functie van heffings- en/of invorderingsambtenaar geen deel meer uitmaakt van de werkzaamheden van deze functionarissen.

Artikel 5  

Dit besluit treedt in werking met ingang van 1 april 2024.

Artikel 6  

Dit besluit wordt aangehaald als: Aanwijzingsbesluit heffings- en invorderingsambtenaar Krimpenerwaard 2024.

Aldus vastgesteld in de vergadering van burgemeester en wethouders van de gemeente Krimpenerwaard, gehouden op 19 maart 2024.

de secretaris,

J. Hennip

de burgemeester,

ir. J. Beenakker

 

Tegen dit besluit kan een belanghebbende binnen zes weken na de dag van bekendmaking van dit besluit een gemotiveerd bezwaarschrift indienen bij het college van burgemeester en wethouders, Postbus 51, 2820 AB Stolwijk.

Zorg ervoor dat het bezwaarschrift in elk geval de volgende gegevens bevat:

  • de naam en het adres van de belanghebbende;

  • de dagtekening;

  • een kopie van het besluit;

  • de gronden van het bezwaar;

  • de handtekening van de belanghebbende of de handtekening van de gemachtigde.

De belanghebbende kan het bezwaarschrift ook door een gemachtigde laten indienen. Voeg dan een machtiging bij het bezwaarschrift.