Organisatie | Geertruidenberg |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Regeling bezwaarschriften personele aangelegenheden |
Citeertitel | Regeling bezwaarschriften personele aangelegenheden |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Datum en vindplaats bekendmaking onbekend.
Geen.
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
01-09-2003 | 30-12-2014 | Nieuwe regeling. | 19-08-2003 Personeelsnieuws, 2003 | 2003-08-19, nr. 5 |
Burgemeester en wethouders van de gemeente Geertruidenberg;overwegende, dat in verband met de wijziging van de Gemeentewet en enige andere wetten ten behoeve van de dualisering van de inrichting, de bevoegdheden en de werkwijze van het gemeentebestuur het gewenst c.q. noodzakelijk is dat een nieuwe regeling wordt vastgesteld met betrekking tot een adviescommissie voor de behandeling van bezwaarschriften in rechtspositionele aangelegenheden, die ambtenaren in dienst van de gemeente Geertruidenberg betreffen;gelet op het bepaalde in artikel 84 van de Gemeentewet en de bepalingen van de Algemene wet bestuursrecht;BESLUITEN:
In deze regeling wordt verstaan onder: a. verwerend orgaan: bestuursorgaan dat het bestreden besluit heeft genomen en dient te beslissen op het bezwaarschrift; b. Commissie: "Commissie van advies voor bezwaarschriften inzake rechtspositionele aangelegenheden", zoals vermeld in artikel 2 van deze regeling; c. wet: wet van 4 juni 1992 (Stbl. 1992, 315) houdende algemene regels van bestuursrecht (Algemene wet bestuursrecht).
Hoofdstuk 2 Behandeling van bezwaarschriften
Artikel 7 Overdracht bevoegdheden
De bevoegdheden ingevolge de artikelen:- 2:1, tweede lid;- 6:6, voor wat betreft het aan de indiener stellen van een termijn, waarbinnen het verzuim in de zin van niet voldoen aan de vereisten als gesteld in artikel 6:5 van de wet, kan worden hersteld;- 6:17, voor zover het betreft de verzending van stukken tijdens de behandeling door de commissie;- 7:4, tweede lid;- 7:6, vierde lid, van de wet worden voor de toepassing van deze regeling uitgeoefend door de voorzitter van de commissie.
Voor het houden van een zitting is vereist, dat de meerderheid van het aantal leden, waaronder in ieder geval de voorzitter dan wel zijn plaatsvervanger, aanwezig is.
Artikel 12 Niet deelneming aan de behandeling.
De voorzitter en de leden van de commissie nemen niet deel aan de behandeling van een bezwaarschrift, indien daarbij hun onpartijdigheid in het geding kan zijn.
De leden van de commissie, het verwerend orgaan en de belanghebbenden kunnen een week na verzending van de in het eerste lid bedoelde nadere informatie aan de voorzitter van de commissie een verzoek richten tot het beleggen van een nieuwe hoorzitting. De voorzitter beslist omtrent een dergelijk verzoek.
Indien naar het oordeel van de voorzitter van de commissie de termijn van tien weken, als bedoeld in artikel 7:10, eerste lid, van de wet ontoereikend is voor achtereenvolgens het uitbrengen van een advies door de commissie en het nemen van een beslissing, verzoekt hij het in het eerste lid bedoelde bestuursorgaan tijdig de beslissing te verdagen.