Organisatie | Tilburg |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Verordening werkgeverscommissie Griffie gemeente Tilburg 2023 |
Citeertitel | Verordening werkgeverscommissie Griffie gemeente Tilburg 2023 |
Vastgesteld door | gemeenteraad |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Geen
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
26-03-2024 | nieuwe regeling | 11-03-2024 |
De raad van de gemeente Tilburg;
gelet op artikel 83, eerste lid, de artikelen 107 tot en met 107e, artikel 156 van de Gemeentewet
en afdeling 10.1.2 van de Algemene wet bestuursrecht;
aan de onder 1 genoemde commissie de bevoegdheden te delegeren die rechtstreeks voortvloeien uit de Ambtenarenwet, de Cao Gemeenten, het personeelshandboek van de gemeente Tilburg en de artikelen 83, 107 tot en met 107e Gemeentewet, met uitzondering van de bevoegdheden als bedoeld in artikel 107, 107a, tweede lid, 107d, eerste lid en 107e, eerste lid van de Gemeentewet;
Artikel 1 Taken en bevoegdheden werkgeverscommissie Griffie
De werkgeverscommissie Griffie mandateert de aan haar overgedragen bevoegdheden ten aanzien van het griffiepersoneel aan de griffier. Besluiten op basis van deze mandatering worden namens de raad ondertekend door de griffier. Als besluiten van de raad of de werkgeverscommissie Griffie uiteindelijk leiden tot een privaatrechtelijke overeenkomst dan is dat een overeenkomst die met de rechtspersoon ‘de gemeente Tilburg’ wordt gesloten. Dat betekent dat die overeenkomst door de burgemeester wordt ondertekend op grond van artikel 171 van de Gemeentewet.
Artikel 2 Samenstelling en beëindiging lidmaatschap werkgeverscommissie Griffie
Het presidium neemt een besluit over de samenstelling van de werkgeverscommissie Griffie voor de duur van de zittingsperiode van de raad, zoals is vastgelegd in het reglement van orde (artikel 7c), waarbij de plaatsvervangend voorzitter van de Raad de beoogd voorzitter van de werkgeverscommissie Griffie is.
Artikel 3 Ondersteuning werkgeverscommissie Griffie
De voorzitter van de raad cq burgemeester zal als Buitengewoon Adviseur deelnemen aan de vergaderingen van de werkgeverscommissie Griffie, mede gezien zijn bevoegdheid op grond van artikel 171 en het gegeven dat de burgemeester op grond van artikel 83 van de Gemeentewet geen lid kan zijn van een door de raad ingestelde bestuurscommissie;
De griffier draagt zorg voor het opstellen van een actiepunten- of besluitenlijst van elke vergadering, met uitzondering van het verslag over het functioneren van griffier zelf. De lijst wordt in de eerstvolgende vergadering van de werkgeverscommissie Griffie definitief vastgesteld.
De werkgeverscommissie Griffie vergadert tenminste tweemaal per jaar en voorts zo vaak als door de voorzitter of één van de leden nodig wordt geacht.
De werkgeverscommissie Griffie brengt met inachtneming van het bepaalde in artikel 7, jaarlijks verslag uit aan de raad van haar werkzaamheden en bevindingen.
Artikel 10 Onvoorziene omstandigheden
In gevallen waarin deze verordening niet voorziet of bij twijfel over de toepassing ervan beslist de werkgeverscommissie Griffie op voorstel van de voorzitter.