Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Flevoland

Instellingsbesluit commissie Planning & Control

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieFlevoland
OrganisatietypeProvincie
Officiële naam regelingInstellingsbesluit commissie Planning & Control
CiteertitelInstellingsbesluit commissie Planning & Control
Vastgesteld doorprovinciale staten
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Deze regeling bevat de vroegst mogelijke datum van inwerkingtreding.

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

Onbekend

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

12-03-2024nieuwe regeling

31-05-2023

prb-2024-3157

3239352

Tekst van de regeling

Intitulé

Instellingsbesluit commissie Planning & Control

Provinciale Staten van Flevoland,

 

Gelezen het voorstel van Provinciale Staten van 31 mei 2023, nummer 3082918

 

BESLUITEN

 

  • 1.

    Voor de Statenperiode 2023-2027 een commissie Planning & Control in de zin van artikel 82 Provinciewet in te stellen, belast met de voorbereiding van besluitvorming in Provinciale Staten en hiertoe met gedeputeerde staten, ambtelijke organisatie en de accountant te kunnen overleggen met het oog op het positioneren van de Staten.

  • 2.

    De commissie Planning & Control als opdracht mee te geven om voor de Planning & Control-cyclus:

    • a.

      Regie te voeren op kennisdeling en de informatiepositie van de Staten- en burgerleden.

    • b.

      Als ambassadeur en intermediair op te treden tussen Provinciale Staten, Gedeputeerde Staten, ambtelijke organisatie, accountant en een procedurecommissie of vergelijkbare gremia.

    • c.

      De Planning & Control producten en de behandeling ervan te evalueren en op basis van de evaluatie met voorstellen te komen ter optimalisatie.

    • d.

      Vooraf afstemming te voeren met de accountant over de controleproducten.

  • 3.

    De werkzaamheden van de commissie Planning & Control in passieve openbaarheid te doen plaatsvinden, tenzij de aard van de werkzaamheden zich hiertegen verzet, in welk geval hiervan gemotiveerd wordt afgeweken.

  • 4.

    De commissie Planning & Control te laten bestaan uit minimaal drie en maximaal vijf Staten- en burgerleden.

  • 5.

    De commissie Planning & Control te doen aanvangen op moment dat de leden zijn genoemd bij afzonderlijk besluit.

Aldus besloten in de openbare vergadering van Provinciale Staten van 31 mei 2023.

de griffier,

mr. A Kost

de voorzitter,

L. Verbeek