Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Nederweert

Volmacht betaling ‘bulkfacturen’

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieNederweert
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingVolmacht betaling ‘bulkfacturen’
CiteertitelVolmacht betaling ‘bulkfacturen’
Vastgesteld doorgemandateerde functionaris
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

  1. Mandaat-, volmacht- en machtigingsbesluit gemeente Nederweert 2021
  2. Budgethoudersregeling Nederweert 2019
Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

01-03-202401-01-2023nieuwe regeling

13-12-2023

gmb-2024-91798

Tekst van de regeling

Intitulé

Volmacht betaling ‘bulkfacturen’

De onderstaande budgethouders,

 

En wel de ambtenaren met onderstaande functies volgens de systematiek HR 21 in Nederweert :

 

  • a.

    Beleidsmedewerker Gebouwenbeheer & Erfgoed, budgethouder beheer gemeentelijke gebouwen, met uitzondering van de budgetten onder b. en c. hieronder :

  • b.

    de teamleider Publiekszaken en Binnensport, budgethouder beheer gemeentelijke binnensportaccommodaties;

  • c.

    teamcoördinator Facilitair, budgethouder beheer gemeentehuis

die budgethouders zijn voor periodiek terugkerende facturen voor beheerkosten, zoals van nutsbedrijven, waarvan zij de hoogte (nagenoeg) niet kunnen beïnvloeden,

 

zelf bevoegd om onderstaande privaatrechtelijke handelingen te verrichten :

  • op grond artikel 2 en 3, van het Mandaat-, volmacht- en machtigingsbesluit gemeente Nederweert 2021", van 21 december 2021, waarbij burgemeester en wethouders mandaat en volmacht hebben verleend van hun bevoegdheden aan de gemeentesecretaris en aan beide afdelingshoofden,

    en

  • op grond van het ondervolmachtbesluit van het hoofd van de afdeling Bedrijfsvoering van 21 december 2021 en de beide ondervolmachtbesluiten van het afdelingshoofd Dienstverlening : eveneens van 21 december 2021, en na herverdeling van haar teams per 1 oktober 2023, haar besluit van 1 december 2023, waarbij deze beide afdelingshoofden een ondermandaat en ondervolmacht hebben verleend aan hun teamleiders, respectievelijk -coördinatoren

    en

  • op grond van de ondervolmachtbesluiten van onderstaande teamleiders -cördinatoren aan genoemde budgethouders :

    • -

      de teamleider van het team Ruimte & Wonen (RW) van 21 december 2021

    • -

      de teamleider van het team Samenleving Fysiek, welk team tot en met 30 september 2023 de voorloper was van de hieronder vermelde teams ORD en REO, van 21 december 2021;

    • -

      de teamleider van het team Publiekszaken en Binnensport, van 21 december 2021

    • -

      de teamleider van het team Openbare Ruimte en Duurzaamheid (ORD) van 7 december 2023

    • -

      de teamleider Ruimtelijke en Economische ontwikkelingen (REO) van 13 december 2023

mede gelet op

de Organisatieregeling Nederweert waarin de besturings- en managementfilosofie is beschreven en waarin de structuur van de organisatie, alsmede taken van organisatieonderdelen uitgewerkt en vastgelegd zijn en

de Budgethoudersregeling Nederweert waarin budgetten aan taken en functies worden toegekend en waarin sturing, beheersing, verantwoording en controle is vastgelegd;

 

Overwegende dat het doelmatig is dat het de hierboven genoemde budgethouders gebruik maken van ondervolmacht bij de uitoefening van de aan hen gemandateerde bevoegdheden en het verrichten van hun werkzaamheden.

Verlenen, met terugwerkende kracht tot en met 1 januari 2023

 

onder de onderstaande voorwaarden

 

volmacht

 

aan onderstaande medewerkers van het team Financiën om namens hen facturen goed te keuren en te betalen en namens budgethouders ontvangsten uit gecorrigeerde facturen te ontvangen.

 

De gevolmachtigden van het team Financiën zijn de ambtenaren met de onderstaande functies, volgens de systematiek HR 21 in Nederweert :

  • de coördinator Financiën

  • Adviseurs en vakspecialisten financiën

  • Financieel medewerkers

De voorwaarden waaronder genoemde budgethouders volmacht verlenen voor het verrichten van uitgaande betalingen en het accepteren van ontvangsten uit correctiebetalingen zijn dat de facturen betreffen :

beheerkosten, zoals van nutsbedrijven, verzekeringspremies en dergelijke, waarvan zij de hoogte (nagenoeg) niet kunnen beïnvloeden,

Handtekeningen van de budgethouders/ondervolmachtgevers

Nederweert ______[datum]

Beleidsmedewerker gebouwenbeheer en erfgoed, afdeling Dienstverlening

Nederweert ______[datum]

Teamleider Publiekszaken en Binnensportaccommodaties, afdeling Dienstverlening

Nederweert, _____ [datum]

Teamcoördinator Facilitair, afdeling Bedrijfsvoering

De genoemde volmachten zijn op ______ akkoord bevonden door de gemeentesecretaris van Nederweert, zoals voortvloeiend uit art. 3, lid 2, van genoemde Mandaatregeling 2023.

Drs. J.C.T. Bakens