Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Amersfoort

Ondermandaat afdeling Stad en ontwikkeling gemeente Amersfoort

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieAmersfoort
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingOndermandaat afdeling Stad en ontwikkeling gemeente Amersfoort
CiteertitelOndermandaat afdeling Stad en ontwikkeling gemeente Amersfoort
Vastgesteld doorgemandateerde functionaris
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Deze regeling vervangt het GEMEENTE AMERSFOORT - Ondermandaat Afdeling Stad en Ontwikkeling per 1 april 2015.

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

Onbekend

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

22-02-2024nieuwe regeling

13-02-2024

gmb-2024-77778

Tekst van de regeling

Intitulé

Ondermandaat afdeling Stad en ontwikkeling gemeente Amersfoort

Met dit besluit verleent de afdelingsmanager Stad en ontwikkeling ondermandaat van de hem toekomende bevoegdheden op grond van het Bevoegdhedenbesluit gemeente Amersfoort 2024.

 

In dit ondermandaat wordt aangesloten bij dat algemene bevoegdhedenbesluit en eventuele (toekomstige) aanpassingen daarop. Dit betekent onder meer dat onder het verlenen van (onder-)mandaat tevens het geven van een volmacht of machtiging wordt verstaan. Het ondermandaat wordt verleend conform onderstaande matrix aan medewerkers van de afdeling en ambtenaren met een bijzondere functie.

 

Dit ondermandaatbesluit treedt inwerking op de dag na die van bekendmaking. Op dat tijdstip wordt het voorgaande ondermandaatbesluit van de afdeling Stad en ontwikkeling gemeente Amersfoort (publicatiedatum 1 september 2015) ingetrokken.

Bevoegdheden

Functietitel/ functienaam

  • 1.

     

Correspondentie ter zake van de voorbereiding en uitvoering van raads- en B&W besluiten en brieven van feitelijke aard behorend tot het werkterrein van de afdeling

Medewerker - Adviseur

  • 2.

     

Het nemen van besluiten en het sluiten van overeenkomsten waarmee een direct financieel belang is gemoeid voor maximaal € 25.000

Medewerker - Adviseur

  • 3.

     

Het nemen van besluiten en het sluiten van overeenkomsten waarmee een direct financieel belang is gemoeid voor maximaal € 100.000

Teammanager

  • 4.

     

Het aanwijzen van medewerkers en het ondertekenen van legitimatiebewijzen in verband met uitvoering van de regelgeving behorend tot het werkterrein van de afdeling

Afdelingsmanager - Teammanager

  • 5.

     

Het inzetten van bestuursrechtelijke handhavingsinstrumenten bij constatering van een overtreding van de regelgeving behorend tot het werkterrein van de afdeling

Afdelingsmanager - Teammanager

  • 6.

     

Het behandelen, berekenen, adviseren en beslissen op een aanvraag voor subsidie die betrekking heeft op een onderwerp behorend tot het werkterrein van de afdeling voor maximaal € 25.000

Medewerker - Adviseur

  • 7.

     

Het aanvragen van subsidies die behoren tot het werkterrein van de afdeling voor maximaal € 25.000

Medewerker - Adviseur

  • 8.

     

Het aanvragen van vergunningen in het kader van reguliere werkzaamheden of projecten behorend tot het werkterrein van de afdeling

Medewerker - Adviseur

  • 9.

     

Het beslissen op aanvragen van vergunningen in het kader van reguliere werkzaamheden of projecten behorend tot het werkterrein van de afdeling

Afdelingsmanager - Teammanager

  • 10.

     

Het elektronisch waarmerken (beveiligen) en publiceren van Wro-instrumenten en het manifest op grond van het Bro

Technisch tekenaar

  • 11.

     

Het vertegenwoordigen van de gemeente bij de behandeling van beroepschriften en verzoeken om voorlopige voorzieningen behorend tot het werkterrein van de afdeling bij de Afdeling Bestuursrechtspraak van de Raad van State en bij de rechtbank

Medewerker - Adviseur

  • 12.

     

Het nemen van verkeersbesluiten op grond van de Wegenverkeerswet, voor zover zij betreffen het verkeer op wegen onder beheer van de gemeente

Afdelingsmanager - Teammanager

  • 13.

     

Het tijdelijk plaatsen van verkeerstekens en het tijdelijk uitvoeren van maatregelen op grond van het Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer

Medewerker -

Adviseur

  • 14.

     

Alle bevoegdheden ten aanzien van personele aangelegenheden, met uitzondering van de bevoegdheden genoemd in bijlage 6 van het “Bevoegdhedenbesluit gemeente Amersfoort 2024”

Teammanager

Amersfoort 13 februari 2024

J.W. Boelhouwers

Afdelingsmanager Stad en ontwikkeling