Organisatie | Nissewaard |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Besluit van de raad van de gemeente Nissewaard tot instelling van een rekenkamer (Verordening rekenkamer Nissewaard) |
Citeertitel | Verordening rekenkamer Nissewaard |
Vastgesteld door | gemeenteraad |
Onderwerp | financiën en economie |
Eigen onderwerp |
Geen
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
09-02-2024 | nieuwe regeling | 31-01-2024 | 24.R.00008 |
Artikel 1 Instelling en samenstelling van de rekenkamer
Er is een rekenkamer, die bestaat uit een lid en een plaatsvervangend lid. Het lid en plaatsvervangend lid worden directeur respectievelijk plaatsvervangend directeur genoemd.
Artikel 2 Benoeming, ontslag en op non-activiteit stelling
De directeur en de plaatsvervangend directeur worden benoemd, ontslagen of op non-activiteit gesteld zoals bedoeld in de artikelen 81c en 81d van de Gemeentewet, door een afzonderlijk besluit.
De directeur en de plaatsvervangend directeur ontvangen vanuit het totaal beschikbaar gestelde budget een vergoeding voor hun werkzaamheden en een tegemoetkoming in de kosten volgens de overeenkomst die met hen na de aanbestedingsprocedure wordt gesloten.
Artikel 5 Onderwerpkeuze en onderzoeksprogramma en - opzet
Als de raad aan de rekenkamer vraagt een onderzoek in te stellen, dan beantwoordt zij dit verzoek binnen een maand. De rekenkamer motiveert of zij al dan niet gevolg geeft aan dit verzoek. Als de rekenkamer gevolg geeft aan het verzoek, dan geeft zij onder vermelding van een plan van aanpak en een tijdplanning aan welke invloed dat heeft op het onderzoeksprogramma.
De raad evalueert periodiek de uitoefening van de werkzaamheden van de rekenkamer, in ieder geval een half jaar voor de contractbeëindiging. De evaluatie wordt voorbereid door de Auditcommissie.