Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Zwijndrecht

Ondermandaten afdeling Staf

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieZwijndrecht
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingOndermandaten afdeling Staf
CiteertitelOndermandaten afdeling Staf
Vastgesteld doorgemandateerde functionaris
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

afdeling 10.1.1 van de Algemene wet bestuursrecht

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

08-02-2024nieuwe regeling

23-01-2024

gmb-2024-57925

Tekst van de regeling

Intitulé

Ondermandaten afdeling Staf

 

De concernmanager van de afdeling Staf;

 

Overwegende, dat het college van burgemeester en wethouders en de burgemeester de uitoefening van bepaalde bevoegdheden aan hem hebben gemandateerd en dat deze bevoegdheden zijn opgenomen in het Algemeen Mandaatbesluit Zwijndrecht;

 

dat hem ook de bevoegdheid is gegeven aan medewerkers van de afdeling Staf ondermandaat te verlenen;

 

dat het gewenst is van deze bevoegdheid gebruik te maken;

 

gelet op afdeling 10.1.1. van de Algemene wet bestuursrecht en de overige wettelijke bepalingen;

 

b e s l u i t :

 

Artikel 1  

De uitoefening van de in de bijlage bij dit besluit behorende bevoegdheden te mandateren aan de daarbij genoemde functionarissen (hierna te noemen: de gemandateerde(n).

 

Artikel 2  

Te bepalen dat de algemene bepalingen gelden, zoals opgenomen in het Algemeen Mandaatbesluit Zwijndrecht, voor zover deze van toepassing zijn.

 

Artikel 3  

  • 1.

    Te bepalen dat dit besluit in werking treedt op de dag na die van bekendmaking en dat het Ondermandaatbesluit afdeling Staf d.d. 3 oktober 2022 per die datum wordt ingetrokken.

  • 2.

    Te bepalen dat dit besluit wordt aangehaald als: Ondermandaatbesluit afdeling Staf.

 

 

 

Zwijndrecht, 23 januari 2024

Concernmanager afdeling Staf

BIJLAGE

 

Bevoegdheden

Teamleider

F & PC

Teamleider

OOV

Medewerkers

Personele aangelegenheden (A1)

Alle aan burgemeester en wethouders bij of krachtens de wet toegekende bevoegdheden over personele aangelegenheden, onder voorwaarde dat de afdeling P&O van de SGD om advies is gevraagd. Voor dit mandaat gelden de volgende uitzonderingen:

  • 1.

    als er bij het opzeggen van de arbeidsovereenkomst of bij het indienen van een verzoek om ontbinding van de arbeidsovereenkomst discussie verwacht wordt.

  • 2.

    bij het gebruik maken van rechtsmiddelen over personele aangelegenheden.

  • 3.

    bij het oplegging van straffen (met uitzondering van een waarschuwing) en het schorsen van werknemers, tenzij spoed vereist is.

X

X

 

Overeenkomsten, verplichtingen, opdrachten (A2)

Het aangaan, wijzigen en opzeggen van overeenkomsten, verplichtingen en/of verstrekken van opdrachten ten laste en ten gunste van (posten van) de begroting van het team tot het genoemde bedrag, onder voorwaarde dat het beschikbaar gesteld budget niet mag worden

X

< €10.000

X

< €10.000

X

< €2.500

 

Handhaven (A15-A16)

Het doen van een eerste schriftelijke mededeling van (toekomstig) handelen, nalaten, gebruik e.d. zonder (of in afwijking van) vergunning, ontheffing, vrijstelling, melding, kennisgeving e.d., dan wel in strijd met of in afwijking van een overeenkomst, privaatrechtelijke verplichting, afspraak e.d. (A15) onder voorwaarde dat er vooraf afstemming plaatsvindt met concernmanager Staf

X

Het doen van een eerste schriftelijke mededeling van handelen, nalaten, gebruik e.d. in strijd met diverse wetten, verordeningen etc. (A16) onder voorwaarde dat er vooraf afstemming plaatsvindt met de concernmanager Staf

X

 

Verstrekken schriftelijke informatie (A20)

Het verschaffen van schriftelijke informatie van feitelijke aard aan derden onder voorwaarde dat er vooraf afstemming plaatsvindt met de concernmanager Staf

X

X

X

 

Vertegenwoordigen in procedures (A22-A23)

Het vertegenwoordigen van de gemeente dan wel haar bestuursorganen in bestuursrechtelijke c.q. privaatrechtelijke procedures d.m.v. het opstellen van verweerschriften, pleitnota's en het optreden ter zitting. (A22)

X

X

X

Het horen van degenen die zienswijzen/bedenkingen hebben ingediend. (A23)

X

X

X

 

Subsidieaanvraag (A26)

Het aanvragen van subsidies bij derden

X

X