Organisatie | Sluis |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Verordening gemeentelijke rekenkamer Sluis (2024) |
Citeertitel | |
Vastgesteld door | gemeenteraad |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp | |
Externe bijlage | Toelichting |
Geen
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
01-01-2024 | nieuwe regeling | 14-12-2023 |
1. Voor de uitvoering van haar werkzaamheden werkt de rekenkamer in een personele unie samen met de rekenkamers van de gemeenten (Hulst en Terneuzen).
Artikel 8. Ambtelijke ondersteuning
1. De griffie ondersteunt de rekenkamer bij haar werkzaamheden voor die taken waarvoor inzet vanuit de gemeente noodzakelijk is.
Artikel 11. Monitoring aanbevelingen
Het college rapporteert jaarlijks aan de raad over de stand van zaken van de aan de raad gedane voorstellen van de rekenkamer welke door de raad zijn overgenomen en door het college moeten worden uitgevoerd. Dit gebeurt zo lang er actief aan de uitvoering van beslispunten van een raadsbesluit wordt gewerkt.
De griffie verstrekt de raad jaarlijks een overzicht van de aan de raad gedane voorstellen van de rekenkamer welke door de raad zijn overgenomen en door de raad zelf moeten worden uitgevoerd, vergezeld van de wijze waarop aan de voorstellen vervolg is gegeven. Dit gebeurt zo lang er actief aan de uitvoering van beslispunten van een raadsbesluit wordt gewerkt.