Organisatie | Beuningen |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Verordening Rekenkamer Beuningen 2024 |
Citeertitel | Verordening rekenkamer Beuningen 2024 |
Vastgesteld door | gemeenteraad |
Onderwerp | financiën en economie |
Eigen onderwerp |
Geen
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
29-01-2024 | 01-01-2024 | Verordening rekenkamer Beuningen 2024 | 19-12-2023 | bb23.00798 |
2. De rekenkamer bestaat uit één lid, tevens directeur. De raad benoemt ook een plaatsvervangend lid.
3. De directeur legt, voordat hij zijn functie kan uitoefenen, in een vergadering van de raad in handen van de voorzitter van de raad de eed of de belofte af.
1. De rekenkamer verricht onderzoek naar de doelmatigheid, doeltreffendheid en rechtmatigheid van het door het gemeentebestuur gevoerde beleid.
2. De rekenkamer legt zijn bevindingen, eventuele adviezen of verbetermogelijkheden voor aan de gemeenteraad, in de vorm van een rapportage of in de vorm van een rekenkamerbrief
3. De rekenkamer is niet ondergeschikt aan de raad, het college of enig ander gemeentelijk gezag.
1. Er is een klankbordgroep voor de rekenkamer.
2. De klankbordgroep bestaat uit de leden van de Auditcommissie.
3. De rekenkamer overlegt minimaal eenmaal per jaar met de klankbordgroep, voorafgaand aan het vaststellen van het onderzoeksprogramma voor het daarop volgende jaar of zoveel vaker als door één van beiden nodig wordt geacht voor de voortgang van de werkzaamheden.
Artikel 6. Ambtelijke ondersteuning
1 . De rekenkamer kan beschikken over een ambtelijk secretaris.
2 . Op voordracht van de directeur van de rekenkamer kan de raadsgriffier een medewerker van de raadsgriffie met deze functie belasten.
3. De kosten van de ambtelijk secretaris komen ten laste van het budget van de rekenkamer.