Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Gemert-Bakel

Beleidsregel gewijzigd reglement BRP gemeente Gemert-Bakel

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieGemert-Bakel
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingBeleidsregel gewijzigd reglement BRP gemeente Gemert-Bakel
CiteertitelReglement basisregistratie personen gemeente Gemert-Bakel (Reglement BRP)
Vastgesteld doorcollege van burgemeester en wethouders
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

Onbekend

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

25-01-202410-10-2023nieuwe regeling

10-10-2023

gmb-2024-39470

Tekst van de regeling

Intitulé

Beleidsregel gewijzigd reglement BRP gemeente Gemert-Bakel

Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Gemert-Bakel, in zijn vergadering van 10 oktober 2023:

 

Overwegende dat:

 

Sinds 2014 er veel veranderd is binnen het taakveld van de gemeente en de inrichting van de gemeentelijke organisatie. Hierdoor zijn de bijlagen bij het Reglement basisadministratie personen gemeente Gemert-Bakel 2014 (Reglement BRP) niet langer actueel. Ten behoeve van actualisatie wordt hierbij vervanging van deze bijlagen voorgesteld. Deze vormen een onderdeel van het Gewijzigd reglement.

 

Besluit:

Vast te stellen de volgende beleidsregel

Artikel 1: Verstrekkingen aan een orgaan van de gemeente.

  • 1.

    Met inachtneming van het besluit als bedoeld in artikel 3.8 van de Wet basisregistratie personen, kunnen gegevens uit de basisregistratie aan organen van de gemeente Gemert-Bakel worden verstrekt, voor zover deze organen de gegevens nodig hebben voor de uitvoering van de aan hen opgedragen taken.

  • 2.

    De verstrekkingen als bedoeld in lid 1 kunnen plaatsvinden door middel van rechtstreekse raadpleging van de basisregistratie personen (ad hoc verstrekkingen), door spontane verstrekkingen en selectieverstrekkingen.

  • 3.

    De organen van de gemeente Gemert-Bakel aan welke gegevens worden verstrekt zijn vermeld in bijlage 1.

  • 4.

    De categorie van personen die het betreft en de gegevensset zijn vermeld in bijlage 2.

Artikel 2: Verstrekkingen aan derden.

Het college van burgemeester en wethouders wijst in bijlage 3 aan:

  • a.

    De werkzaamheden met een gewichtig maatschappelijk belang voor de gemeenten, ten behoeve waarvan gegevens uit de basisregistratie kunnen worden verstrekt; en

  • b.

    De categorie van derden die in aanmerking komen voor verstrekking van gegevens uit de basisregistratie.

Artikel 3: inwerkingtreding en citeertitel

  • 1.

    Dit besluit treedt in werking op de dag na die van de bekendmaking ervan en werkt terug tot 10 oktober 2023.

  • 2.

    Dit reglement wordt aangehaald als: Reglement basisregistratie personen gemeente Gemert-Bakel (Reglement BRP).

Aldus vastgesteld in de openbare vergadering 10 oktober 2023

namens het college van burgemeester en wethouders,

het college van burgemeester en wethouders,

Secretaris,

G. Wouters

de burgemeester,

ing. M.S. van Veen

Bijlage 1  

 

Bijlage 1 als bedoeld in artikel 1, lid 3 van het reglement BRP:

De organen van de gemeente aan wie gegevens verstrekt worden.

Organen van de gemeente

Doel

Gegevensset nummer

Diverse

Voor onverwachtse gegevensverstrekking van organen binnen de gemeente, waarvoor toestemming wordt gegeven door het college.

1

Financiën

Voor de uitvoering van het heffen van belastingen, BIZ bijdrages en afvalstofheffingen. Voor het heffen van veroordeningen voortvloeiend uit overlijden.

2

Financiën

Voor het uitvoeren van artikel 22 van de Wet waardering onroerende zaken.

3

BOA

De gegevens van een op een bepaald adres ingeschreven persoon, voor het handhaven van de openbare orde, openbaar gebied, het opmaken van proces verbalen en de uitvoering daarvan.

4a

BOA

Een persoon wiens gegevens nodig zijn voor het opsporen van strafbare feiten op het gebied van de openbare ruimte.

4b

REO

Voor het uitvoeren van taken voor de winkeltijdenwet.

5

VT

Voor het uitvoeren van de taken met betreking tot de Drank- en Horecawet inclusief de vergunningsverlening.

6

VT

Voor het uitvoeren van de taken met betreking tot de Wet op de Kansspelen en de vergunningsverlening.

7

Woonregisseur

Werkzaamheden op het gebied van huisvesting, woningtoewijzing en woonfraude.

8a

Bijlage 3