Organisatie | Borger-Odoorn |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Mandaatbesluit Borger-Odoorn – Emmen inkomensvoorzieningen 2022 |
Citeertitel | Mandaatbesluit Borger-Odoorn – Emmen inkomensvoorzieningen 2022 |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Deze regeling vervangt het Mandaatbesluit Borger-Odoorn – Emmen sociale zaken 2018.
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
17-01-2024 | 01-01-2022 | nieuwe regeling | 20-09-2022 |
Het college van burgemeester en wethouders en de burgemeester van Borger-Odoorn;
overwegende, dat voor de uitvoering van taken op het terrein van de sociale zekerheid, met name inkomensvoorzieningen, met de gemeente Emmen is overeengekomen dat de uitvoering daarvan door de gemeente Emmen zal plaatsvinden;
overwegende dat ter uitvoering van de daartoe afgesloten deelovereenkomst Uitvoering Inkomensvoorzieningen Gemeenten Borger-Odoorn en Emmen d.d. …… [datum] de daarmee samenhangende bevoegdheden gemandateerd worden aan het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Emmen;
gelezen het collegevoorstel d.d. 07-09-2022 met kenmerk 80652-2022:684741;
gelet op de bepalingen van de Algemene wet bestuursrecht, de Gemeentewet, artikel
7 lid 4 van de Participatiewet, artikel 34 lid 3 van de Wet inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte gewezen zelfstandigen (IOAZ) en de Wet inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte werkloze werknemers (IOAW);
Mandaatbesluit Borger-Odoorn – Emmen inkomensvoorzieningen 2022
Voor wat betreft de overige begripsbepalingen verwezen naar de definiëring van de Algemene wet bestuursrecht (Awb), de Participatiewet, de Wet inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte gewezen zelfstandigen (IOAZ), de Wet inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte werkloze werknemers (IOAW), het Besluit bijstandsverlening zelfstandigen 2004 (Bbz 2004).
Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Borger-Odoorn verleent aan het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Emmen de in artikel 10:9 van de Awb vereiste toestemming om voor de in artikel 2 bedoelde uitvoering ondermandaat te verlenen aan ondergeschikten.
Ter zake van de uitoefening van de gemandateerde bevoegdheden opgenomen in het bij dit besluit behorende en als zodanig gewaarmerkte Mandaatoverzicht Borger-Odoorn – Emmen inkomensvoorzieningen 2022 gelden de volgende bepalingen:
bij afwezigheid van de (onder)mandaathouder wordt de bevoegdheid, indien noodzakelijk voor de voortgang van de werkzaamheden en gelet op de aard van de bevoegdheid, uitgeoefend door de medewerker die hem normaliter vervangt of kan vervangen; één en ander ter beoordeling van de direct-leidinggevende van de betrokken (onder)mandaathouder;
de mandaathouder informeert periodiek het oorspronkelijk bevoegde bestuursorgaan over de genomen besluiten c.q. de verrichte handelingen, voor zover het om de bevoegdheden in het Mandaatoverzicht Borger-Odoorn – Emmen inkomensvoorzieningen 2022 gaat. Over de vorm en de frequentie maakt de (onder)mandaathouder afspraken met het oorspronkelijk bevoegde bestuursorgaan.
Een krachtens mandaat genomen besluit moet vermelden namens welk bestuursorgaan het besluit is genomen. Dit moet uit de volgende ondertekening blijken:
Namens het college van burgemeester en wethouders van Borger-Odoorn,
Ingeval van ondermandaat en als in concrete gevallen een apart mandaatbesluit wordt genomen, zijn de bepalingen van dit besluit van overeenkomstige toepassing.
Aldus besloten in de vergadering van 20 september 2022;
Burgemeester en wethouders van Borger-Odoorn
de burgemeester
mr. J. Seton
de secretaris
drs. D.C. Rensen
Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Emmen stemt hierbij d.d. <invullen> ingevolge artikel 10:4 Awb in met de opgedragen bevoegdheden.
Burgemeester en wethouders van Emmen
de burgemeester
H.F. van Oosterhout
de secretaris
M. Plantinga-Leenders
Bijlage 1: Mandaatoverzicht Borger-Odoorn – Emmen inkomensvoorzieningen 2022 (behorend bij het Mandaatbesluit Borger-Odoorn – Emmen 2022)