Organisatie | Delft |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Verordening Delftse Rekenkamer 2023 |
Citeertitel | Verordening Delftse Rekenkamer 2023 |
Vastgesteld door | gemeenteraad |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Deze regeling bevat de vroegst mogelijke datum van inwerkingtreding.
Deze regeling vervangt de Verordening Delftse Rekenkamer 2018.
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
04-01-2024 | nieuwe regeling | 21-12-2023 | 2350807 |
Artikel 4. Benoeming en herbenoeming
Het Fractievoorzittersoverleg doet, op voordracht van de Rekenkamer en met betrokkenheid van de leden van de commissie Rekening & Audit, een voorstel tot benoeming van een voorzitter of lid. In bijzondere gevallen kan het Fractievoorzittersoverleg eigenstandig een voorstel doen tot benoeming van een voorzitter of lid.
Artikel 5. Ambtelijke ondersteuning
De rekenkamer heeft een ambtelijk secretaris. Deze wordt voorgedragen door de rekenkamer.
De leden van de rekenkamer ontvangen voor hun werkzaamheden een vaste maandelijkse vergoeding van € 539,98 bruto voor een lid, en € 666,59 voor de voorzitter (prijspeil 2023). De vergoedingsbedragen worden jaarlijks geïndexeerd overeenkomstig het Rechtspositiebesluit decentrale politieke ambtsdragers van het Ministerie van Binnenlandse Zaken.
Artikel 8. Monitoring aanbevelingen
Het college informeert de raad over de wijze waarop opvolging is gegeven aan de aanbevelingen van de rekenkamer aan het college, uiterlijk 1 jaar nadat de raad heeft besloten deze aanbevelingen van de rekenkamer over te nemen, tenzij in het raadsbesluit over de aanbevelingen anders wordt bepaald.