Organisatie | Zandvoort |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Algemeen mandaat-, en machtigingsbesluit basistakenpakket en plustaken Zandvoort- Omgevingsdienst IJmond 2024 |
Citeertitel | Algemeen mandaat-, en machtigingsbesluit basistakenpakket en plustaken Zandvoort Omgevingsdienst IJmond 2024 |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Deze regeling bevat de vroegst mogelijke datum van inwerkingtreding.
Deze regeling vervangt het Mandaat- en machtigingsbesluit secretaris/directeur omgevingsdienst IJmond’ vastgesteld door burgemeester en wethouders op 16 juli 2013 en het Mandaat- en machtigingsbesluit secretaris/directeur omgevingsdienst IJmond’ vastgesteld door het college van burgemeester en wethouders op 15 december 2015.
afdeling 10.1.1 van de Algemene wet bestuursrecht
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
04-01-2024 | nieuwe regeling | 05-12-2023 | 2023/1930418 |
Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Zandvoort
artikel 16 van de Gemeenschappelijke Regeling Omgevingsdienst IJmond,
afdeling 10.1 van de Algemene wet bestuursrecht,
Gezien de op voorhand gegeven schriftelijke instemming, bedoeld in artikel 10:4, eerste lid, Algemene wet bestuursrecht, van de directeur van de Omgevingsdienst IJmond;
vast te stellen het ‘Algemeen mandaat-, en machtigingsbesluit basistakenpakket en plustaken Zandvoort Omgevingsdienst IJmond 2024’.
Artikel 2 Mandaatverlening basistakenpakket
de uitoefening van bevoegdheden op grond van de Algemene wet bestuursrecht, de Wet open overheid, de Wet hergebruik van overheidsinformatie, de Algemene verordening gegevensbescherming en de wet- en regelgeving die op de hiervoor genoemde wetten zijn gebaseerd. Dit voorzover de uitoefening van deze bevoegdheden samenhangt met de bevoegdheden uit het voornoemde basistakenpakket.
besluiten inzake milieueffectrapportages voor mer-beoordelingsplichtige projecten en besluiten inzake milieueffectrapportages voor mer-plichtige projecten als bedoeld in paragraaf 16.4.2 van de Omgevingswet en besluiten inzake passende beoordelingen voor projecten als bedoeld in afdeling 16.4A van de Omgevingswet, voor zover betrekking hebbend op omgevingsvergunningen voor milieubelastende activiteiten.
Artikel 3 Mandaatverlening plustaken
Het college verleent aan de directeur mandaat tot het namens het college nemen van besluiten verband houdend met regels gesteld in de Algemene wet bestuursrecht, APV en het omgevingsplan, voorzover deze regels zijn opgesteld in het belang van het bereiken en in stand houden van een veilige en gezonde leefomgeving en goede omgevingskwaliteit en verband houden met taken en bevoegdheden die in de gemeenschappelijke regeling van de Omgevingsdienst en/of dienstverleningsovereenkomsten zijn vastgelegd.
De directeur neemt bij de uitoefening van de gemandateerde bevoegdheden algemene instructies en instructies per geval van het college in acht, bedoeld in artikel 10:6, eerste lid, Algemene wet bestuursrecht.
De directeur geeft in het jaarverslag informatie over de uitoefening van de in dit besluit bedoelde bevoegdheden.
Het ‘mandaat- en machtigingsbesluit secretaris/directeur omgevingsdienst IJmond’ vastgesteld door burgemeester en wethouders op 16 juli 2013 wordt ingetrokken per 1 januari 2024. Ook het ‘mandaat- en machtigingsbesluit secretaris/directeur omgevingsdienst IJmond’ vastgesteld door het college van burgemeester en wethouders op 15 december 2015 wordt ingetrokken per 1 januari 2024.