Organisatie | Aalsmeer |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Besluit van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Aalsmeer tot vaststelling van het besluit mandaat en machtiging Omgevingsdienst Noordzeekanaalgebied 2024 gemeente Aalsmeer |
Citeertitel | Besluit mandaat en machtiging Omgevingsdienst Noordzeekanaalgebied 2024 gemeente Aalsmeer |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp | |
Externe bijlage | Bijlage |
Geen
afdeling 10.1.1 van de Algemene wet bestuursrecht
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
01-01-2024 | Nieuwe regeling | 12-12-2023 |
Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Aalsmeer;
- artikelen 2, 31 en 32 van de Gemeenschappelijke regeling Omgevingsdienst Noordzeekanaalgebied;
- afdeling 10.1.1 van de Algemene wet bestuursrecht;
- de gemaakte afspraken in de Uitvoeringsovereenkomst;
- de regionale samenwerkingsovereenkomst en de werkafspraken of enige opvolging, invulling of aanvulling van de relevante kaders en af te stemmen regels, besluiten en stukken.
Besluit mandaat en machtiging Omgevingsdienst Noordzeekanaalgebied 2024 gemeente Aalsmeer
Artikel 3 Kaders uitoefening bevoegdheden
Het college zorgt ervoor dat de directeur dan wel diens plaatsvervanger over alle benodigde informatie noodzakelijk voor de uitvoering van het in het eerste lid bepaalde kan beschikken. Het college treedt bij voorgenomen nieuw beleid of beleidswijzigingen in overleg met de directeur dan wel diens plaatsvervanger over uitvoeringsaspecten, indien dat beleid raakt aan de taken en bevoegdheden die namens het college worden uitgevoerd.
De directeur dan wel diens plaatsvervanger informeert het college tijdig over: het nemen van beslissingen van principieel juridische aard, beleidsmatig principiële aard, politiek of bestuurlijk gevoelige aard en tevens bij het nemen van beslissingen met risico’s van financiële aard, zoals een mogelijk kostenverhaal op basis van onrechtmatige daad of anderszins. De directeur alsmede diens plaatsvervanger neemt hierbij de Algemene instructie uitoefening mandaat en machtiging die als bijlage 3 is opgenomen bij dit besluit in acht.
De directeur dan wel diens plaatsvervanger en het college overleggen regelmatig over beleids- doelstellingen en prioriteiten ten behoeve van de beheer- en beleidscyclus van de OD NZKG, in het bijzonder over de planning, de aantallen en de kwaliteit van de in mandaat te nemen en reeds genomen besluiten.
Indien een besluit krachtens (onder)mandaat dan wel (onder)machtiging wordt genomen als bedoeld in artikel 2 respectievelijk artikel 5 luidt de ondertekening:
Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Aalsmeer,
Artikel 7 Bevoegdheid besluit intrekken of wijzigen
Indien een mandaat, zoals omschreven in het register opgenomen in bijlage 2, de bevoegdheid verstrekt tot het nemen van een besluit, dan behelst dit mandaat ook de bevoegdheid om dat besluit geheel of gedeeltelijk in te trekken, te wijzigen of te verlengen, tenzij in het register anders is vermeld.
Aldus besloten door het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Aalsmeer op 12 december 2023.
de secretaris,
S.J. Vellenga
de burgemeester,
G.E. Oude Kotte
Aldus - gelet op het bepaalde in artikel 10:4, eerste lid van de Algemene wet bestuursrecht - mee ingestemd door de directeur van de Omgevingsdienst Noordzeekanaalgebied.