Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Samenwerking Kempengemeenten

Mandaatregeling Gemeenschappelijke Regeling Samenwerking Kempengemeenten 2024

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieSamenwerking Kempengemeenten
OrganisatietypeRegionaal samenwerkingsorgaan
Officiële naam regelingMandaatregeling Gemeenschappelijke Regeling Samenwerking Kempengemeenten 2024
CiteertitelMandaatregeling Gemeenschappelijke Regeling Samenwerking Kempengemeenten 2024
Vastgesteld doordagelijks bestuur
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Deze regeling vervangt de Mandaatregeling Gemeenschappelijke Regeling Samenwerking Kempengemeenten 2018.

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

  1. Gemeentewet
  2. Wet gemeenschappelijke regelingen
  3. Gemeenschappelijke Regeling Samenwerking Kempengemeenten
  4. afdeling 10.1.1 van de Algemene wet bestuursrecht
Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

01-01-2024nieuwe regeling

12-12-2023

bgr-2023-1483

Tekst van de regeling

Intitulé

Mandaatregeling Gemeenschappelijke Regeling Samenwerking Kempengemeenten 2024

Het Dagelijks Bestuur en de voorzitter van de Gemeenschappelijke Regeling Samenwerking Kempengemeenten; ieder voor zoveel het zijn bevoegdheid betreft;

overwegende dat het ter bevordering van een efficiënte afdoening van zaken gewenst is gebruik te maken van de mogelijkheden tot mandaat, volmacht en machtiging;

gelet op de Gemeentewet, de Wet gemeenschappelijke regelingen, de bevoegdheden zoals deze zijn vermeld in artikel 4, van de Gemeenschappelijke Regeling Samenwerking Kempengemeenten, afdeling 10.1.1 van de Algemene wet bestuursrecht en de overige van toepassing zijnde wettelijke voorschriften en bepalingen;

 

B e s l u i t :

vast te stellen de volgende regeling met betrekking tot mandaat, volmacht en machtiging:

Artikel 1 Reikwijdte van de regeling

  • 1.

    Bij de uitoefening van (onder)gemandateerde bevoegdheden zoals bedoeld in artikel 4 van de Gemeenschappelijke Regeling Samenwerking Kempengemeenten, worden de bij de mandaatbesluiten specifiek vermelde bepalingen in acht genomen. De uitoefening van de bevoegdheden en handelingen, vermeld in het bij deze regeling behorende register, wordt opgedragen aan de daarbij vermelde functionaris (gemandateerde), een en ander met inachtneming van de daarbij vermelde voorschriften, voorwaarden en bijzonderheden.

  • 2.

    Onverminderd het bepaalde in het eerste lid, wordt bij de uitoefening van bedoelde bevoegdheden het daaromtrent gestelde bij of krachtens verdragen, wetten, besluiten, verordeningen, circulaires, beleidsregels, plannen, regelingen, aanwijzingen of richtlijnen van rijks-, provinciale- en gemeentelijke wetgevers, andere wetgevende instanties of bestuursorganen in acht genomen. Ten aanzien van bevoegdheden die financiële consequenties hebben, geldt bovendien dat hierin in de begroting moet zijn voorzien. Indien er sprake is van een (mogelijke) overschrijding wordt dit vooraf kenbaar gemaakt bij de directeur en controller van de GRSK. Het DB-GRSK wordt bij de eerstvolgende vergadering hiervan op de hoogte gesteld.

  • 3.

    De (onder)gemandateerde die bevoegd is een besluit te nemen, is voor zover de betrokken wettelijke bepaling dat toestaat, tevens bevoegd hieraan voorschriften en/of beperkingen te verbinden.

  • 4.

    De (onder)gemandateerde beslissingsbevoegdheid houdt zowel in het buiten behandeling laten van een aanvraag of verzoek, voor zover wettelijk toegestaan het verdagen en het opschorten van de beslissing, als het positief dan wel negatief beslissen hierop, tenzij expliciet anders is bepaald.

  • 5.

    De (onder)gemandateerde beslissingsbevoegdheid houdt tevens in de bevoegdheid tot het voeren van algemene correspondentie, niet gericht op rechtsgevolgen, en het voeren van correspondentie ter voorbereiding of uitvoering van besluiten, tenzij expliciet anders is bepaald.

  • 6.

    Indien bij de te nemen beslissing meerdere afdelingen zijn betrokken en de ter zake ingenomen standpunten niet eenduidig zijn, neemt de directeur GRSK de beslissing.

  • 7.

    In geval van wijziging van wetgeving waarop een (onder)gemandateerde bevoegdheid berust blijft de bevoegdheid, voor zover het dezelfde bevoegdheid betreft, (onder)gemandateerd en wordt het (onder)mandaat geacht te zijn verleend op grond van de corresponderende bepalingen in de gewijzigde wetgeving.

Artikel 2 Register

  • 1.

    Aan deze regeling is een register gehecht waarin de uitoefening van de bevoegdheden en handelingen, vermeld in dit register, wordt opgedragen aan de daarbij vermelde functionaris, een en ander met inachtneming van de daarbij vermelde voorschriften, voorwaarden en bijzonderheden.

  • 2.

    Met behandelend ambtenaar wordt in het register bedoeld degene die de betreffende werkzaamheden uitoefent volgens zijn functieomschrijving en diens vervanger die – in opdracht van de directie of de leidinggevende – de betreffende werkzaamheden verricht. Onder vervanger wordt ook verstaan een niet-ambtenaar, zoals een inhuurkracht.

Artikel 3 Ondermandaat

  • 1.

    De directie respectievelijk de leidinggevende mag de aan hem gemandateerde bevoegdheid ondermandateren, tenzij expliciet anders is bepaald.

  • 2.

    Bij het ondermandateren van bevoegdheden dient de gemandateerde rekening te houden met functiescheiding.

  • 3.

    De gemandateerde, die ondermandaat verleent, kan de ondergemandateerde per geval of in het algemeen aanvullende instructies geven ter zake van de uitoefening van de gemandateerde bevoegdheid.

  • 4.

    Degene die een bevoegdheid in ondermandaat heeft verkregen, kan deze niet verder ondermandateren.

Artikel 4 Regeling voor vervanging van de gemandateerde

  • 1.

    In geval van afwezigheid van de betrokken functionaris of persoon, aan wie bevoegdheden zijn (onder)gemandateerd, worden deze bevoegdheden uitgeoefend door zijn plaatsvervanger.

  • 2.

    Het ondertekenen door anderen dan bevoegde personen, met “bij afwezigheid”, “per opdracht” of met welke toevoeging dan ook, is niet toegestaan.

  • 3.

    Daar waar de leidinggevende of behandelend ambtenaar wordt aangewezen als gevolmachtigde dan wel gemandateerde is ook de meerdere in lijn bevoegd.

Artikel 5 Beslissings-/afdoeningsmandaat

  • 1.

    Zowel in geval van gemandateerde als ondergemandateerde bevoegdheden van het Dagelijks Bestuur, worden uitgaande stukken als volgt ondertekend:

    namens het Dagelijks Bestuur,

    gevolgd door de handtekening van de (onder)gemandateerde en zijn of haar functieaanduiding

    (en naam).

  • 2.

    Zowel in geval van gemandateerde als ondergemandateerde bevoegdheden van de voorzitter worden uitgaande stukken als volgt ondertekend:

    namens de voorzitter,

    gevolgd door de handtekening van de (onder)gemandateerde en zijn of haar functieaanduiding (en naam).

  • 3.

    De ondertekening van een ter uitvoering van het (onder)mandaat opgemaakt stuk geschiedt niet door het plaatsen van een handtekeningstempel, uitgezonderd het waarmerken van bescheiden.

Artikel 6 Ondertekeningsmandaat

  • 1.

    Voor zover het (onder)mandaat alleen strekt tot ondertekening en dus een daadwerkelijk door het Dagelijks Bestuur resp. de voorzitter of in het geval van ondermandaat door de gemandateerde in casu ondermandaatgever te nemen besluit vereist is, kan eerst tot ondertekening worden overgaan nadat de tot ondertekening bevoegd verklaarde zich ervan heeft overtuigd dat het besluit genomen is.

  • 2.

    Uit het besluit moet blijken, dat het door het Dagelijks Bestuur, de voorzitter respectievelijk de gemandateerde/ondermandaatgever zelf is genomen.

  • 3.

    In geval van ondertekeningsmandaat worden uitgaande stukken van het Dagelijks Bestuur als volgt ondertekend:

    overeenkomstig het door het Dagelijks Bestuur genomen besluit,

    gevolgd door de handtekening van de ondertekeningsgemandateerde en zijn of haar functieaanduiding (en naam).

  • 4.

    In geval van ondertekeningsmandaat worden uitgaande stukken van de voorzitter als volgt ondertekend:

    overeenkomstig het door de voorzitter genomen besluit,

    gevolgd door de handtekening van de ondertekeningsgemandateerde en zijn of haar functieaanduiding (en naam).

  • 5.

    In geval van ondertekeningsondermandaat worden uitgaande stukken van de gemandateer-de/ondermandaatgever als volgt ondertekend:

    overeenkomstig het door functie gemandateerde/ondermandaatgever in mandaat genomen besluit,

    gevolgd door de handtekening van de ondertekeningsondergemandateerde en zijn of haar functieaanduiding(en naam).

Artikel 7 Intrekking regeling en inwerkingtreding regeling

  • 1.

    De Mandaatregeling Gemeenschappelijke Regeling Samenwerking Kempengemeenten 2018 wordt m.i.v. 01-01-2024 ingetrokken.

  • 2.

    De Mandaatregeling Gemeenschappelijke Regeling Samenwerking Kempengemeenten 2024 treedt in werking op 01-01-2024.

Artikel 8 Citeertitel

Deze regeling wordt aangehaald als: Mandaatregeling Gemeenschappelijke Regeling Samenwerking Kempengemeenten 2024

 

Vastgesteld in de vergadering van het Dagelijks Bestuur van de Gemeenschappelijke Regeling Samenwerking Kempengemeenten

Datum 12 december 2023

Overeenkomstig het door het Dagelijks Bestuur genomen besluit,

drs. W.A.C.M. Wouters

Voorzitter

mr. J.A.F.M. Vorstenbosch

Directeur

Geïntegreerd mandaat- en ondermandaatregister versie 25-07-2023, behorende bij de “Mandaatregeling Gemeenschappelijke Regeling Samenwerking Kempengemeenten 2018”

Verklaring begrippen:

Mandaat

bevoegdheid om binnen beschikbaar budget of krediet besluiten te nemen in naam van:

  • a.

    het Dagelijks Bestuur SK en

  • b.

    de Voorzitter SK

en om deze besluiten namens die organen te ondertekenen.

 

Volmacht

bevoegdheid om het Dagelijks Bestuur te vertegenwoordigen.

 

Machtiging

bevoegdheid tot het verrichten van handelingen die geen besluit zijn in de zin van artikel 1:3 van de Awb.

 

Ondermandaat

  • 1.

    Bij ondermandaat geldt dat aan het uitoefenen daarvan beperkende voorwaarden kunnen worden gesteld indien daar naar het oordeel van de leidinggevende aanleiding toe bestaat.

  • 2.

    Dat de bevoegdheden die verleend zijn aan de ondergemandateerde eveneens toekomen aan de meerdere in lijn.

  • 3.

    Dat de bevoegdheden die verleend zijn aan de behandelend ambtenaar eveneens toekomen aan de kwaliteitsmedewerker.

(Voor verklaring van de gebruikte afkortingen en bepaalde termen, zie achteraan)

 

nr.

Regeling

Bevoegdheid/handeling

Bevoegd orgaan

Afdeling

Mandaat, machtiging, volmacht aan

Voorschriften, voorwaarden en bijzonderheden

 

 

Ondermandaat

Toelichting ondermandaat

1

Alg.

Verzenden algemene ontvangstbevestigingen

DB

Alle afd.

Leidinggevende

 

 

1

Behandelend Ambtenaar

 

2

Alg.

Verzenden ontvangstbevestigingen bezwaarschriften

DB

Alle afd.

Leidinggevende

 

 

2

Behandelend Ambtenaar

 

3

Alg.

Verzenden ontvangstbevestiging van een klacht

DB

Alle afd.

Leidinggevende

Klachtencoördinator in kennis stellen

 

3

Behandelend Ambtenaar

 

4

Alg.

Voeren van algemene correspondentie die taakvelden van afdeling betreft, inclusief verstrekken van info/inlichtingen omtrent vastgesteld beleid, uit vastgestelde regelingen en voorschriften of van algemene aard

DB

Alle afd.

Leidinggevende

 

 

4

Behandelend Ambtenaar

 

5

Alg.

Ondertekenen van door het dagelijks bestuur genomen besluiten.

V

Alle afd.

Leidinggevende

 

 

5

 

 

6

Alg.

Voeren van correspondentie ter uitvoering van besluiten van het algemeen bestuur, het dagelijks bestuur en de voorzitter.

DB, V

Alle afd.

Leidinggevende

 

 

6

 

 

7

Alg.

Besluiten tot het aangaan van overeenkomsten en het ondertekenen daarvan

DB, V

Alle afd.

Leidinggevende

Met inachtneming van het inkoop- en aanbestedingsbeleid

 

7

 

 

8

Alg.

Akkoord verklaren inkomende facturen:

DB

Alle afd.

Leidinggevende

 

 

8

Behandelend Ambtenaar

 

9

Alg.

Indienen van aanvragen voor rijksbijdragen, voor zover daarmee geen financiële verplichtingen worden aangegaan waartoe niet is besloten

DB

Alle afd.

Leidinggevende

 

 

9

Behandelend ambtenaar

Afstemmen met afd.Financiën van de afzonderlijke gemeenten

10

Alg.

Ondertekenen van declaraties aan provincie/rijk alsmede het vragen van voorschotten

DB

Alle afd.

Leidinggevende

 

 

10

Behandelend ambtenaar

Afstemmen met afd.Financiën van de afzonderlijke gemeenten

11

Alg.

Tekenen voor ontvangst bij aanbieding van aangetekende stukken, deurwaardersexploten en gerechtelijke stukken

V

Alle afd.

Leidinggevende

 

 

11

Behandelend Ambtenaar

 

12

Alg.

Vertegenwoordiging bestuursorgaan in bezwaarprocedures

DB

Alle afd.

Leidinggevende

 

 

12

MD: Juridischmedewerker, kwaliteitsmedewerker /Overige afdelingen: Behandelend ambtenaar

 

13

Alg.

Vertegenwoordiging bestuursorgaan in beroepsprocedures

DB

Alle afd.

Leidinggevende

 

 

13

MD: Juridischmedewerker, kwaliteitsmedewerker /Overige afdelingen: Behandelend ambtenaar

 

14

Alg.

Indienen van een verweerschrift in bezwaarschriftenprocedures

DB

Alle afd.

Leidinggevende

 

 

14

MD: Juridischmedewerker, kwaliteitsmedewerker /Overige afdelingen: Behandelend ambtenaar

 

15

Alg.

Indienen van een verweerschrift in beroepsprocedures

DB

Alle afd.

Leidinggevende

 

 

15

MD: Juridischmedewerker, kwaliteitsmedewerker /Overige afdelingen: Behandelend ambtenaar

 

16

Alg.

Instellen van hoger beroep

DB

Alle afd.

Leidinggevende

In overleg met portefeuillehouder

 

16

 

 

17

Alg.

(Verlenen van opdracht tot) mediation

DB

Alle afd.

Leidinggevende

 

 

17

 

 

18

Alg.

Verstrekken van controleopdrachten en verzoeken tot afgifte van verklaringen aan de externe accountant

DB

Alle afd.

Directeur GRSK

 

 

18

Concern controller

 

19

Alg.

Besluiten tot het aangaan van verzekeringsovereenkomsten ten behoeve van inventaris en apparatuur en het doorgeven van mutaties

DB, V

Alle afd.

Leidinggevende

Financiële gevolgen passen binnen exploitatiebegroting en met inachtneming van het inkoopbeleid

 

19

 

 

20

Alg.

Afwikkelen van niet-verzekerde of binnen eigen risico’s vallende schadeclaims (inclusief WA)

DB

Alle afd.

Leidinggevende

Financiële gevolgen passen binnen exploitatiebegroting

 

20

 

 

21

Alg.

Toekennen vergoeding voor schade

DB

Alle afd.

Leidinggevende

Financiële gevolgen passen binnen exploitatiebegroting

 

21

 

 

22

Alg.

Aanmelden en afwikkelen van schadeclaims bij de verzekeraar

DB

Alle afd.

Leidinggevende

 

 

22

Behandelend ambtenaar

 

23

Alg.

Besluiten tot het aansprakelijk stellen van derden

DB

Alle afd.

Leidinggevende

 

 

23

 

 

24

Alg.

Aangiften van rijksbelastingen en andere heffingen

DB

Alle afd.

Leidinggevende

 

 

24

Behandelend ambtenaar

 

25

Alg.

Aangaan van verplichtingen binnen de vastgestelde begroting van de afdeling/team

DB

Alle afd.

Leidinggevende

 

 

25

Coördinator - tot een bedrag van 5000,-

 

26

Alg.

Tijdelijke tekenbevoegdheid coördinator in het kader van vervanging van taken van de leidinggevende SSC, bij afwezigheid langer dan één week, conform mandaat regeling e.e.a. in het kader van de voortgang taken c.q. processen. De definitieve accordering geschied door de leidinggevende SSC direct na terugkomst.

DB

Alle SSC

Leidinggevende

 

 

26

Coördinator

 

27

Archiefwet

Besluiten tot vernietiging archiefstukken met inachtneming van de voorschriften

DB

Alle afd

Leidinggevende

 

 

27

 

 

28

Inkoop en aanbestedingsbeleid

Europese aanbesteding: Inkoopstrategie- Voorlopige gunning - Definitieve gunning - Programma van eisen - Nota van inlichtingen - Overig, zoals uitzetten en afhandelen van overige vragen/correspondentie:

DB

Alle afd.

Leidinggevende

 

 

28

Coördinator

 

29

Inkoop en aanbestedingsbeleid

Aanbestedingen ≥ € 50.000,- en onder Europese drempel : Inkoopstrategie -Voorlopige gunning - Definitieve gunning - Programma van eisen - Nota van inlichtingen - Overig, zoals uitzetten en afhandelen van overige vragen/correspondentie:

DB

Alle afd.

Leidinggevende

 

 

29

 

 

30

Inkoop en aanbestedingsbeleid

Aanbestedingen ≤ € 50.000,- : Inkoopstrategie - Voorlopige gunning - Definitieve gunning - Programma van eisen- Nota van inlichtingen - Overig, zoals uitzetten en afhandelen van overige vragen/correspondentie:

DB

Alle afd.

Leidinggevende

 

 

30

Behandelend ambtenaar

 

31

Awb, 2:1

Verlangen van een schriftelijke machtiging van een gemachtigde

DB

Alle afd.

Leidinggevende

 

 

31

Behandelend ambtenaar

 

32

Awb 2:2

Weigeren bijstand of vertegenwoordiging

DB

Alle afd

Leidinggevende

 

 

32

Behandelend ambtenaar

 

33

Awb, 2:3

Door- en/of terugzenden van geschriften over de beslissing waarvan een ander bevoegd is

DB

Alle afd

Leidinggevende

 

 

33

Behandelend ambtenaar

 

34

Awb, 3:6

Stellen van een termijn aan een adviseur

DB

Alle afd

Leidinggevende

 

 

34

Behandelend ambtenaar

 

35

Awb afdeling 3.4

Uitvoering geven aan een verplichting of besluit tot het toepassen van de uniforme openbare voorbereidingsprocedure

DB

Alle afd

Leidinggevende

 

 

35

Behandelend ambtenaar

 

36

Awb, 3:41

Bekendmaking besluit aan geadresseerden

DB

Alle afd

Leidinggevende

 

 

36

Behandelend ambtenaar

 

37

Awb, 3:43, 3:44, 3:45

Mededelen besluit aan insprekers en adviseurs

DB

Alle afd

Leidinggevende

 

 

37

Behandelend ambtenaar

 

38

Awb, 4:5

Aanvrager in de gelegenheid stellen de aanvraag aan te vullen

DB

Alle afd

Leidinggevende

 

 

38

Behandelend ambtenaar

 

39

Awb, 4:5

Besluiten aanvraag niet in behandeling te nemen

DB

Alle afd

Leidinggevende

 

 

39

Behandelend ambtenaar

 

40

Awb, 4:6

Afwijzen herhaalde aanvraag met verwijzing naar eerdere beslissing op gelijkluidende aanvraag (ne bis in idem)

DB

Alle afd

Leidinggevende

 

 

40

Behandelend ambtenaar

 

41

Awb, 4:7

Aanvrager in de gelegenheid stellen om zienswijze kenbaar te maken

DB

Alle afd

Leidinggevende

 

 

41

Behandelend ambtenaar

 

42

Awb, 4:8

Belanghebbende (niet-aanvrager) in de gelegenheid stellen om zienswijze kenbaar te maken

DB

Alle afd

Leidinggevende

 

 

42

Behandelend ambtenaar

 

43

Awb, 4:4

Vaststellen aanvraagformulier

DB

Alle afd

Leidinggevende

 

 

43

Behandelend ambtenaar

 

44

Awb, 4:14

Verlengen beslistermijn

DB

Alle afd

Leidinggevende

 

 

44

Behandelend ambtenaar

 

45

Awb, 4:17 lid 3

Ontvangstbevestiging ingebrekestelling en afwijzing (aanspraak op) dwangsom in verband met tijdig besluit

DB

Alle afd

Leidinggevende

Hiervan moet een register worden bijgehouden

 

45

MD: Juridischmedewerker, kwaliteitsmedewerker /Overige afdelingen: Behandelend ambtenaar

 

46

Awb, 4:18

Het beslissen over een dwangsom

DB

Alle afd

Leidinggevende

 

 

46

MD: Juridischmedewerker, kwaliteitsmedewerker /Overige afdelingen: Behandelend ambtenaar

 

47

Awb, 4:19

Het gebruik van rechtsmiddelen bij beslissing dwangsom en beslissing op aanvraag

DB

Alle afd

Leidinggevende

 

 

47

MD: Juridischmedewerker, kwaliteitsmedewerker /Overige afdelingen: Behandelend ambtenaar

 

48

Awb, 4:20

Het terugvorderen van onverschuldigd betaalde dwangsommen

DB

Alle afd

Leidinggevende

 

 

48

Behandelend ambtenaar

 

49

Awb, 4:36

Afsluiten subsidieovereenkomst

DB

Alle afd

Leidinggevende

 

 

49

Behandelend ambtenaar

Tot bedrag € 10.000,-ondermandaat

50

Awb, 4:54

Bepalen van voorschot op subsidie

DB

Alle afd

Leidinggevende

 

 

50

Behandelend ambtenaar

 

51

Awb 4:56

Opschorten van de betalingsverplichting

DB

Alle afd

Leidinggevende

 

 

51

Behandelend ambtenaar

 

52

Awb, 4:57

Terugvorderen van onverschuldigd betaalde subsidiebedragen

DB

Alle afd

Leidinggevende

 

 

52

Behandelend ambtenaar

 

53

Awb, 4:86

Het vaststellen van een betalingsbeschikking in verband met een betalingsbeschikking aan of van de GRSK

DB

Alle afd

Leidinggevende

 

 

53

Behandelend ambtenaar

 

54

Awb, 4:93

Het besluiten tot verrekening

DB

Alle afd

Leidinggevende

Voor zover daarin bij wettelijk voorschrift is voorzien

 

54

Behandelend ambtenaar

 

55

Awb, 4:94

Het verlenen van uitstel van betaling

DB

Alle afd

Leidinggevende

In overeenstemming met opgesteld beleid

 

55

Behandelend ambtenaar

 

56

Awb, 4:95

Het verlenen van een voorschot

DB

Alle afd

Leidinggevende

In overeenstemming met opgesteld beleid

 

56

Behandelend ambtenaar

 

57

Awb, 4:99

Het vaststellen van verschuldigde rente

DB

Alle afd

Leidinggevende

Voor zover rente in rekening wordt gebracht volgens opgesteld beleid

 

57

Behandelend ambtenaar

 

58

Awb, 6:5 en 6:6

Stellen van een termijn voor herstel verzuim

DB

Alle afd

Leidinggevende

 

 

58

Behandelend ambtenaar

 

59

Awb, 6:15

Doorzenden van bezwaar- of beroepschrift door onbevoegd bestuursorgaan naar wel bevoegd bestuursorgaan

DB

Alle afd

Leidinggevende

 

 

59

MD: Juridischmedewerker, kwaliteitsmedewerker /Overige afdelingen: Behandelend ambtenaar

 

60

Awb, 7:10

Opschorting, verdaging of verder uitstel van de beslissing op bezwaarschriften

DB

Alle afd

Leidinggevende

 

 

60

MD: Juridischmedewerker, kwaliteitsmedewerker /Overige afdelingen: Behandelend ambtenaar

 

61

Awb H 9

Beslissen op een klacht

DB

Alle afd.

Leidinggevende

De leidinggevende van het taakveld waar de medewerker werkzaam is. Indien de klacht betrekking heeft op afd. manager beslist de directeur.

 

61

 

 

62

Who en Woo

Beslissen op een verzoek om informatie, het voeren van overige correspondentie en het eventueel verdagen van het besluit

DB

Alle afd

Leidinggevende

 

 

62

MD: Juridischmedewerker, kwaliteitsmedewerker /Overige afdelingen: Behandelend ambtenaar

 

63

 

Werkzaamheden werving en selectie

DB

Alle afd.

Leidinggevende

Ondermandaat

 

63

Behandelend ambtenaar

 

64

Gemw, 160 lid 1 d, 171 BW 7:610 Cao SGO art. 2.1, 3.4

Aangaan arbeidsovereenkomst en overeenkomen van het salaris (tijdelijk en onbepaalde tijd)

DB, V

Alle afd.

Leidinggevende

 

 

64

Behandelend ambtenaar

 

65

Gemw, 160 lid 1 d, 171, Cao SGO 2.4 t/m 2.8

Aangaan overeenkomsten en ondertekening detacherings- en uitzendkrachten en overig hoofdstuk 2 Cao SGO

DB, V

Alle afd.

Leidinggevende

 

 

65

 

 

66

Gemw, 160, lid 1 d en 171 Cao SGO, 2.9

Aangaan en ondertekenen stageovereenkomst

DB, V

Alle afd.

Leidinggevende

 

 

66

 

 

67

Gemw, 160, lid 1, d en 171

Aangaan en ondertekenen overige overeenkomsten personele aangelegenheden

DB, V

Alle afd.

Leidinggevende

 

 

67

 

 

68

Cao SGO, 3.5 en 4 personeelshandboek beloning

a. Toekennen van normale en extra periodieke verhogingen b. Onthouden normale periodieke verhoging

DB

Alle afd.

Leidinggevende

 

 

68

 

 

69

Diverse regelingen

Accorderen van declaraties zoals reis- en verblijfkosten, studiekosten overwerk, aanvraag verlof etc.

DB

Alle afd.

Leidinggevende

Ondermandaat

 

69

 

 

70

Cao SGO, 3.9, 4 personeels-handboek beloning

Toekennen functioneringstoelage

DB

Alle afd.

Leidinggevende

 

 

70

 

 

71

Cao SGO, 3.12, 3.13, 3.14, 3.20

Toelage onregelmatige dienst, Buitendagvenstertoelage, Toelage beschikbaarheidsdienst, Toekennen overwerkvergoeding

DB

Alle afd.

Leidinggevende

 

 

71

 

 

72

Cao SGO, 3.15

Toekennen garantietoelage

DB

Alle afd.

Directeur GRSK

 

 

72

 

 

73

Cao SGO, 3.17

Toekennen afbouwtoelage

DB

Alle afd.

Directeur GRSK

 

 

73

 

 

74

Cao SGO, 3.19, 4 personeels-handboek beloning

Toekennen vergoeding uitstekend functioneren of bijzondere prestaties

DB

Alle afd.

Leidinggevende

 

 

74

 

 

75

Cao SGO, 9.5

Uitvoeren Van werk naar werk-onderzoek

DB

Alle afd.

Directeur GRSK

 

 

75

Behandelend ambtenaar

 

76

Gemw, 160, lid 1, d, 17, Cao SGO,9.6

Aangaan en ondertekenen Van werk naar werk contract

DB, V

Alle afd.

Directeur GRSK

 

 

76

 

 

77

Cao SGO, 9.9

Tussentijdse beëindiging Van werk naar werk contract

DB,V

Alle afd.

Directeur GRSK

 

 

77

 

 

78

Cao SGO, 9.10 en 9.11

Besluit vernemen advies loopbaanadviseur Besluit vervolg Van werk naar werk-traject

DB

Alle afd.

Directeur GRSK

 

 

78

 

 

79

Cao SGO, 9.12

Verlengen Van werk naar werk-traject

DB

Alle afd.

Directeur GRSK

 

 

79

 

 

80

Cao SGO, 9.13

Niet nakomen Van werk naar werk-contract (verslag)

DB

Alle afd.

Directeur GRSK

 

 

80

 

 

81

Cao SGO, 8.1, 8.7, 6 personeels-handboek ontwikkelen, beoordelen en functioneren

Invullen gespreksformulier voor startgesprek, voortgangsgesprek, beoordelingsgesprek en POP gesprek, Maken van afspraken persoonlijk ontwikkelingsplan

DB

Alle afd.

Leidinggevende

 

 

81

 

 

82

5, Personeelshandboek, functiewaardering

Vaststellen van het functieprofiel

DB

Alle afd.

Directeur GRSK

 

 

82

 

 

83

Cao SGO: a.6.1, b. 6.3, c. 6.5

a. Besluit vakantie-uren inzetten voor langere vakantieperiode, b. Besluit verzoek meer werken dan afgesproken arbeidsduur, c. Toekennen verzoek verkoop bovenwettelijke vakantie-uren

DB

Alle afd.

a. en c. Leidinggevende, b. Directeur GRSK

 

 

83

 

 

84

Cao SGO, a.6.7, b. 6.8

a. Toekennen kortdurend zorgverlof, b. Toekennen langdurig zorgverlof

DB

Alle afd.

Leidinggevende

 

 

84

 

 

85

Cao SGO, 6.9

Toekennen van zwangerschaps- en bevallingsverlof

DB

Alle afd.

Leidinggevende

 

 

85

 

 

86

Cao SGO, a. 6.10, b. 6.11, c. 6.12 , d.6.13

Verlenen van: a. Ouderschapsverlof, b. Adoptie- en pleegzorgverlof, c.Verlof ivm huwelijk/geregistreerd partnerschap, d. Onbetaald verlof

DB

Alle afd.

Leidinggevende

 

 

86

 

 

87

Geen wettelijke regeling

Toekennen bijzonder verlof

DB

Alle afd.

Leidinggevende

 

 

87

 

 

88

Cao SGO, 12.4

Verlening van verlof in verband met vakbondsactiviteiten

DB

Alle afd.

Leidinggevende

 

 

88

 

 

89

Cao SGO, 2.10

Einde arbeidsovereenkomst bij bereiken AOW-gerechtigde leeftijd

DB

Alle afd.

Leidinggevende

 

 

89

 

 

90

BW boek 7, 668, lid 1, en lid 2

Informeren werknemer voordat arbeidsovereenkomst (bepaalde tijd) eindigt van rechtswege (voldoen aanzegplicht)

DB

Alle afd.

Leidinggevende

 

 

90

 

 

91

BW boek 7, 669

Opzeggen arbeidsovereenkomst, bijzondere gevallen

DB

Alle afd.

Directeur GRSK

 

 

91

 

 

92

BW boek 7, 670

Opzeggen arbeidsovereenkomst wegens volledige of gedeeltelijke arbeidsongeschiktheid

DB

Alle afd.

Directeur GRSK

 

 

92

 

 

93

BW boek 7, 672

opzeggen arbeidsovereenkomst (werknemer)

DB

Alle afd.

Leidinggevende

 

 

93

 

 

94

Cao SGO, 11.4

Besluiten over schorsing (als ordemaatregel)

DB

Alle afd.

Directeur GRSK

 

 

94

 

 

95

Wet verbetering poortwachter (WVP)

Afhandeling Wet Verbetering Poortwachter inclusief ongeschiktheidsadvies

DB

Alle afd.

Leidinggevende

 

 

95

 

 

96

Cao SGO, 7.4

Uitzetten geneeskundig onderzoek

DB

Alle afd.

Leidinggevende

 

 

96

Behandelend ambtenaar

 

97

Wet flexibel werken, 2

Verzoeken tot wijziging van het aantal arbeidsuren/verzoeken om in deeltijd te werken

DB

Alle afd.

Leidinggevende

 

 

97

 

 

98

Cao SGO, 8.5 en 8 personeelshandboek, studiefaciliteiten

Het vaststellen, wijzigen en/of intrekken van een (strategisch) opleidingsplan

DB

Alle afd.

Directeur GRSK

 

 

98

 

 

99

8, onderdeel 2 en 3 personeelshandboek, studiefaciliteiten

Maken van schriftelijke afspraken voor volgen opleiding en voor vergoeding opleiding

DB

Alle afd.

Leidinggevende

 

 

99

 

 

100

Ambt. wet 2017, 8 en 3 personeels-handboek

Nevenwerkzaamheden

DB

Alle afd.

Leidinggevende

 

 

100

 

 

101

Gem. wet, 160, lid 1, f

Het voeren van verweer bij (hoger) beroep bij personele aangelegenheden

DB

Alle afd.

Leidinggevende

 

 

101

Behandelend ambtenaar

 

102

Cao SGO, 11.5

Vertegenwoordiging regionale geschillencommissie

DB,V

Alle afd.

Leidinggevende

 

 

102

Behandelend ambtenaar

 

103

Gem. wet, 160, lid 1 f

Indienen verweerschrift en overige stukken bij regionale geschillencommissie en (hoger) beroep gerechtelijke instantie bij personele aangelegenheden

DB

Alle afd.

Leidinggevende

 

 

103

Behandelend ambtenaar

 

104

Wmo 2015

Nemen van besluiten op aanvragen, heronderzoeken, over een tijdelijke maatwerkvoorziening en van andere besluiten op grond van de Wmo 2015.

DB

Afd. MD

Leidinggevende

Voor zover de Wmo 2015 producten vallen onder de aan MD opgedragen taken en bevoegdheden.

 

104

Behandelend ambtenaar

Ondermandaat alleen tot bedrag € 20.000,00 per jaar/cliënt. Bij een hoger bedrag verplicht consultatie leidinggevende

105

Wmo 2015

Aanwijzen van toezichthouders op grond van art. 6.1 Wmo 2015

DB

Afd. MD

Leidinggevende

 

 

105

 

 

106

Wmo 2015

Doen uitgaan van verzoeken om inlichtingen, benodigd voor de beoordeling van meldingen, aanvragen of heronderzoeken

DB

Afd. MD

Leidinggevende

 

 

106

Behandelend ambtenaar

 

107

WGS

Inkopen van trajecten

DB

Afd. MD

Leidinggevende

 

 

107

Behandelend ambtenaar

 

108

WGS

Ondertekenen van trajectplannen

DB

Afd. MD

Leidinggevende

 

 

108

Behandelend ambtenaar

 

109

Wkbp

Toetsen van de brondocumenten aan vereisten voor inschrijving

DB

Afd. SSC

Leidinggevende

 

 

109

Behandelend ambtenaar

 

110

Wkbp

Uitgeven van inschrijfnummers en identificatienummers

DB

Afd. SSC

Leidinggevende

 

 

110

Behandelend ambtenaar

 

111

Wkbp

Inschrijven van documenten in het register en het opnemen van gegevens daarover in de registratie

DB

Afd. SSC

Leidinggevende

 

 

111

Behandelend ambtenaar

 

112

Wkbp

Plaatsen van aantekeningen op het brondocument

DB

Afd. SSC

Leidinggevende

 

 

112

Behandelend ambtenaar

 

113

Wkbp

Verwerken van kadastrale mutaties in de administratie

DB

Afd. SSC

Leidinggevende

 

 

113

Behandelend ambtenaar

 

114

Wkbp

Verstrekken van een bewijs van inschrijving

DB

Afd. SSC

Leidinggevende

 

 

114

Behandelend ambtenaar

 

115

Wkbp

Waarmerken van afschriften van brondocumenten, waarbij publiekrechtelijke beperkingen zijn opgelegd

DB

Afd. SSC

Leidinggevende

 

 

115

Behandelend ambtenaar

 

116

Wkbp

Het op verzoek verstrekken van afschriften of uittreksels uit het register en registratie

DB

Afd. SSC

Leidinggevende

 

 

116

Behandelend ambtenaar

 

117

Wkbp

Het herstellen van fouten en doorvoeren van correcties

DB

Afd. SSC

Leidinggevende

 

 

117

Coördinator

 

118

Wkbp

Het (doen) verstrekken van berichten aan de landelijke voorziening

DB

Afd. SSC

Leidinggevende

 

 

118

Behandelend ambtenaar

 

119

Wkbp

Het op verzoek verstrekken van afschriften of uittreksels uit het register en registratie

DB

Afd. SSC

Leidinggevende

 

 

119

Behandelend ambtenaar

 

120

Wkbp

Het verstrekken van verklaringen, dat uit het register blijkt, dat op het betreffende aangevraagde perceel geen gemeentelijke publiekrechtelijke beperkingen van toepassing zijn

DB

Afd. SSC

Leidinggevende

Het verstrekken van deze verklaringen geschiedt door de deelnemende gemeenten

 

120

Behandelend ambtenaar

 

121

 

Afgifte kadastrale gegevens en grootschalige basiskaart

DB

Afd. SSC

Leidinggevende

 

 

121

Behandelend ambtenaar

 

122

 

Grensaanwijskadaster

DB

Afd. SSC

Leidinggevende

 

 

122

Behandelend ambtenaar

 

123

Bag, artikel 2

Houden van een geautomatiseerde basisregistratie adressen en gebouwen

DB

Afd. SSC

Leidinggevende

T.b.v. de gemeenten Bladel, Eersel, Oirschot en Reusel-De Mierden

 

123

Behandelend ambtenaar

 

124

Bag, artikel 6

a.  Vaststellen openbare ruimten, inclusief intrekken en wijzigen; b.  Nummeraanduiding toekennen aan verblijfsobjecten, standplaatsen en ligplaatsen, inclusief intrekken en wijzigen; c.  Vaststellen afbakening panden, verblijfsobjecten, standplaatsen en ligplaatsen, inclusief intrekken en wijzigen

DB

Afd. SSC

Leidinggevende

T.b.v. de gemeenten Bladel, Eersel, Oirschot en Reusel-De Mierden

 

124

Behandelend ambtenaar

 

125

Bag, artikel 8

Vaststellen geometrische gegevens van panden en verblijfsobjecten

DB

Afd. SSC

Leidinggevende

T.b.v. de gemeenten Bladel, Eersel, Oirschot en Reusel-De Mierden

 

125

Behandelend ambtenaar

 

126

Bag, artikel 10

a.  Opnemen gegevens in basisregistratie op basis van brondocumenten (ambtelijke verklaringen): b. Opmaken documenten van constatering; c.  opmaken ambtelijke verklaringen strekkende tot het signaleren van een wijziging in de feitelijke situatie

DB

Afd. SSC

Leidinggevende

T.b.v. de gemeenten Bladel, Eersel, Oirschot en Reusel-De Mierden

 

126

Behandelend ambtenaar

 

127

Bag, artikel 11

Het toetsen van (overige) brondocumenten aan de vereisten voor inschrijving ingevolge artikel 11 van de Wet basisregistratie adressen en gebouwen

DB

Afd. SSC

Leidinggevende

T.b.v. de gemeenten Bladel, Eersel, Oirschot en Reusel-De Mierden

 

127

Behandelend ambtenaar

 

128

Bag, artikel 14

Zorgdragen voor een goede beschikbaarheid, werking en beveiliging van de basisregistratie

DB

Afd. SSC

Leidinggevende

T.b.v. de gemeenten Bladel, Eersel, Oirschot en Reusel-De Mierden

 

128

Behandelend ambtenaar

 

129

Bag, artikel 19

Het uitgeven van identificerend objectnummer

DB

Afd. SSC

Leidinggevende

T.b.v. de gemeenten Bladel, Eersel, Oirschot en Reusel-De Mierden

 

129

Behandelend ambtenaar

 

130

Bag, artikel 31

Het onderhouden dan wel doen onderhouden van het berichtenverkeer met de Landelijke Voorziening

DB

Afd. SSC

Leidinggevende

T.b.v. de gemeenten Bladel, Eersel, Oirschot en Reusel-De Mierden

 

130

Behandelend ambtenaar

 

131

Bag, artikel 32

Het op verzoek verlenen van inzage in de basisregistratie, alsmede het verstrekken van de daarin opgenomen gegevens

DB

Afd. SSC

Leidinggevende

T.b.v. de gemeenten Bladel, Eersel, Oirschot en Reusel-De Mierden

 

131

Behandelend ambtenaar

 

132

Bag, artikelen 31 en 37 t/m 41

Het ontvangen, doorgeleiden en afhandelen van meldingen en verzoeken, inclusief de verwerking daarvan

DB

Afd. SSC

Leidinggevende

T.b.v. de gemeenten Bladel, Eersel, Oirschot en Reusel-De Mierden

 

132

Behandelend ambtenaar

 

133

Bag, artikel 42

Controleren inrichting en werking basisregistratie, alsmede de verwerking van gegevens in de basisregistratie

DB

Afd. SSC

Leidinggevende

T.b.v. de gemeenten Bladel, Eersel, Oirschot en Reusel-De Mierden

 

133

Behandelend ambtenaar

 

134

Verordening Naamgeving en nummering

Toekennen, wijzigen en intrekken van straatnamen en huisnummers

DB

Afd. SSC

Leidinggevende

T.b.v. de gemeenten Eersel en Oirschot. Voor straatnamen: in overleg met poho-gemeenten

 

134

Behandelend ambtenaar

 

135

Verordening fysieke leefomgeving, afdeling 2.1 (RdM) en afdeling 3.1 (Bladel)

Toekennen, wijzigen en intrekken van straatnamen en huisnummers.

DB

Afd. SSC

Leidinggevende

T.b.v. de gemeente Reusel-De Mierden afdeling 2.1. en T.b.v. gemeente Bladel afdeling 3.1. Voor straatnamen: in overleg met poho-gemeenten

 

135

Behandelend ambtenaar

 

136

Jw

Nemen van besluiten op aanvragen, heronderzoeken en van andere besluiten op grond van de Jeugdwet.

DB

Afd. MD

Leidinggevende

 

 

136

Behandelend ambtenaar

Ondermandaat alleen tot bedrag € 20.000,00 per jaar/cliënt. Bij een hoger bedrag verplichte afstemming met leidinggevende

137

Jw

Beschikkingen volgens titel 4.2 van de Awb

DB

Afd. MD

Leidinggevende

 

 

137

Kwaliteitsmedewerker

 

138

2.6, lid 1 Jw

Overleg treffen van een individuele voorziening

DB

Afd. MD

Leidinggevende

 

 

138

Behandelend ambtenaar

 

139

2.6, lid 3 Jw

Maken van afspraken met de huisartsen, medisch specialisten, jeugdartsen en zorgverzekeraars

DB

Afd. MD

Leidinggevende

 

 

139

Behandelend ambtenaar

 

140

2.12 Jw

Geven van een zienswijze na voorgenomen aanwijzing door de Ministers

DB

Afd. MD

Leidinggevende

 

 

140

 

 

141

H 3 Jw

Verzoek tot onderzoek kinderbeschermingsmaatregel

DB

Afd. MD

Leidinggevende

 

 

141

Gedragswetenschapper

 

142

6.1.7 Jw

Het doen van een verzoek aan de inspectie om een oordeel te geven over de beslissing van de jeugdhulpaanbieder

DB

Afd. MD

Leidinggevende

 

 

142

 

 

143

6.1.8 Jw

verzoek tot verkrijgen van een machtiging, een spoedmachtiging of een voorwaardelijke machtiging en daarmee samenhangend

DB

Afd. MD

Leidinggevende

 

 

143

Gedragswetenschapper

 

144

6.1.9 Jw

Overleggen afschrift besluit voorziening en verklaring gedragswetenschapper

DB

Afd. MD

Leidinggevende

 

 

144

Gedragswetenschapper

 

145

6.1.10 Jw

Gehoord worden door de kinderrechter ingeval van verlenen machtiging, spoedmachtiging of voorwaardelijke machtiging of ingeval van een vervallenverklaring ogv artikel 6.1.7 Jeugdwet

DB

Afd. MD

Leidinggevende

 

 

145

Behandelend ambtenaar

In afstemming met leidinggevende

146

6.1.12 Jw

Mededelen vervallen machtiging

DB

Afd. MD

Leidinggevende

 

 

146

Behandelend ambtenaar

 

147

7.1.2.2 Jw

Toepassing Wet bescherming persoonsgegevens i.h.k.v VIR

DB

Afd. MD

Leidinggevende

 

 

147

Behandelend ambtenaar

 

148

7.1.3.1 Jw

Maken van afspraken over gebruik verwijsindex

DB

Afd. MD

Leidinggevende

 

 

148

Behandelend ambtenaar

 

149

7.1.3.2 Jw

Toegang verwijsindex

DB

Afd. MD

Leidinggevende

 

 

149

Behandelend ambtenaar

 

150

Par 7.2 Jw

Vaststellen Burgerservicenummer

DB

Afd. MD

Leidinggevende

 

 

150

Behandelend ambtenaar

 

151

Par 7.4.1 Jw

Gegevensverwerking

DB

Afd. MD

Leidinggevende

 

 

151

Behandelend ambtenaar

 

152

Verordening Jeugdwet

Toepassen hardheidsclausule

DB

Afd. MD

Leidinggevende

 

 

152

Kwaliteitsmedewerker

 

153

Wmo 2015 en Jeugdwet

Het doen van steekproefsgewijs onderzoek naar de bestedingen van persoonsgebonden budgetten

DB

Afd. MD

Leidinggevende

 

 

153

Behandelend ambtenaar

 

154

Jeugdwet

Het verstrekken van gegevens uit de Basisregistratie Personen aan de gecertificeerde instelling

DB

Afd. MD

Leidinggevende

 

 

154

Behandelend ambtenaar

 

155

de Wet hersteloperatie toeslagen - artikel 2.21

Uitvoering van de bevoegdheden genoemd in artikel 2.21 van de Wet hersteloperatie toeslagen.

DB

Afd. MD

Leidinggevende

T.b.v. de gemeente Bergeijk

 

155

 

 

156

AVG, 15

Besluiten n.a.v. verzoek om inzage van persoonsgegevens

DB, V

Alle afd.

Directeur GRSK

In afstemming met de leidinggevende vakafdeling

 

156

 

 

157

AVG, 28 lid 3

Sluiten en ondertekenen verwerkersovereenkomst

DB, V

Alle afd.

Leidinggevende

 

 

157

 

 

158

AVG, 12

Vaststellen privacyverklaring gemeentelijke website

DB, V

Alle afd.

Directeur GRSK

 

 

158

 

 

159

AVG, 17

Besluiten n.a.v. verzoek om persoonsgegevens te verwijderen (recht op vergetelheid)

DB, V

Alle afd.

Directeur GRSK

In afstemming met de leidinggevende vakafdeling

 

159

 

 

160

AVG, 18

Besluiten n.a.v. verzoek om minder persoonsgegevens te verwerken

DB, V

Alle afd.

Directeur GRSK

In afstemming met de leidinggevende vakafdeling

 

160

 

 

161

AVG, 20

Besluiten n.a.v. verzoek om persoonsgegevens in overdraagbare vorm te ontvangen (dataportabiliteit)

DB, V

Alle afd.

Directeur GRSK

In afstemming met de leidinggevende vakafdeling

 

161

 

 

162

AVG, 21

Besluiten n.a.v. verzoek om geen gegevens te verwerken (recht van bezwaar)

DB, V

Alle afd.

Directeur GRSK

In afstemming met de leidinggevende vakafdeling

 

162

 

 

163

AVG, 30

Vaststellen verwerkingsregister

DB, V

Alle afd.

Directeur GRSK

 

 

163

 

 

164

AVG, 33

Melden datalek

DB, V

Alle afd.

Leidinggevende

Conform procedure

 

164

 

 

165

AVG, 35

Vaststellen Gegevensbeschermingseffectbeoordeling

DB, V

Alle afd.

Directeur GRSK

 

 

165

 

 

 

 

In het register zijn de volgende afkortingen gebruikt:

AB

Algemeen Bestuur GRSK

Archwet

Archiefwet 1995

AVG

Algemene Verordening Gegevensbescherming

Awb

Algemene wet bestuursrecht

CAR/UWO

Collectieve Arbeidsvoorwaarden Regeling /Uitwerkingsovereenkomst

CJG plus

Centrum voor jeugd en gezin

Bag

Wet basisregistraties adressen en gebouwen

DB

Dagelijks Bestuur GRSK

GRSK

Gemeenschappelijke Regeling Samenwerking Kempengemeenten

FG

Functionaris Gegevensbescherming

Jw

Jeugdwet

MD:

Afdeling Maatschappelijke Dienstverlening

SSC

Afdeling Shared Service Center

UOV

Uniforme openbare voorbereidingsprocedure

V

Voorzitter GRSK

WGS

Wet gemeentelijke schuldhulpverlening

Who

Wet hergebruik overheidsinformatie

Wkbp

Wet kenbaarheid publiekrechtelijke beperkingen

Woo

Wet open overheid

Wmo 2015

Wet maatschappelijke ondersteuning 2015

 

In het register zijn de volgende omschrijvingen gebruikt:

Behandelend ambtenaar

Degene die de betreffende werkzaamheden uitoefent volgens zijn functiebeschrijving, diens vervanger en degene die in opdracht van de leidinggevende de betreffendewerkzaamheden (tijdelijk) verricht

Beleidsmedewerker

Behandelend ambtenaar (beleid)

Juridisch- medewerker,

Behandelend ambtenaar (Juridische taken)

Kwaliteits- medewerker

Behandelend ambtenaar (Juridisch/kwaliteitstaken)

Concern Controller

Controller van de SK, onderhoudt de contacten met accountant.Kan rechtstreeks adviseren aan het bestuur. Functioneelondergeschikt aan de directeur.

Coördinatoren

Een coördinator heeft praktische verantwoordelijk voor een team of taakveld en heeft tekenbevoegdheid conform mandaat maar geen leidinggevende verantwoordelijkheden. De leidinggevende verantwoordelijkheden zijn conform mandaat voorbehouden aan de leidinggevende zelf.

Directeur GRSK

Hoogste leidinggevende binnen de organisatie GRSK.

Directie

Directeur GRSK

Plaatsvervangend directeur

Bij structurele afwezigheid van de directeur GRSK kan de voorzitter DB de plaatsvervangend directeur geheel of gedeeltelijke mandateren voor de taken directeur GRSK

Leidinggevende

Leidinggevende(n) binnen de GRSK

 

Vastgesteld in de vergadering van het Dagelijks Bestuur van de Gemeenschappelijke Regeling Samenwerking Kempengemeenten

Datum 12-12-2023

 

Overeenkomstig het door het Dagelijks Bestuur genomen besluit,

 

drs. W.A.C.M. Wouters

Voorzitter

 

mr. J.A.F.M. Vorstenbosch

Directeur