Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Pijnacker-Nootdorp

Ondermandaatbesluit 2024

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatiePijnacker-Nootdorp
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingOndermandaatbesluit 2024
CiteertitelOndermandaatbesluit 2024
Vastgesteld doorgemandateerde functionaris
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

  1. artikel 10:1 van de Algemene wet bestuursrecht
  2. artikel 10:2 van de Algemene wet bestuursrecht
  3. artikel 10:3 van de Algemene wet bestuursrecht
  4. artikel 10:4 van de Algemene wet bestuursrecht
  5. artikel 10:5 van de Algemene wet bestuursrecht
  6. artikel 10:6 van de Algemene wet bestuursrecht
  7. artikel 10:7 van de Algemene wet bestuursrecht
  8. artikel 10:8 van de Algemene wet bestuursrecht
  9. artikel 10:9 van de Algemene wet bestuursrecht
  10. artikel 10:10 van de Algemene wet bestuursrecht
  11. artikel 10:11 van de Algemene wet bestuursrecht
  12. artikel 10:12 van de Algemene wet bestuursrecht
Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

01-01-2024nieuwe regeling

12-12-2023

gmb-2023-563469

Tekst van de regeling

Intitulé

Ondermandaatbesluit 2024

De secretaris en afdelingshoofden van de ambtelijke organisatie van Pijnacker-Nootdorp, ieder voor zover het zijn bevoegdheden betreft;

gezien het advies van de afdeling BDV d.d. 3 december 2023;

gelet op het Mandaatbesluit 2023 zoals vastgesteld door het college en de burgemeester in de vergadering van 4 juli 2023 en de artikelen 10:1 tot en met 10:12 van de Algemene wet bestuursrecht;;

 

besluiten:

 

ondermandaten te verlenen zoals aangegeven in de bijlagen I tot en met X van dit besluit.

Pijnacker-Nootdorp, 12 december 2023

De afdelingshoofden voornoemd,

Voor dezen,

Annelies Kroeskamp, secretaris

Bijlage I Alle afdelingen

Nr.

Grondslag

Onderwerp

Aan

Bijzondere voorwaarden

I.1

A3

In de gelegenheid stellen van:

  • a.

    belanghebbenden en ingezetenen om inspraakreacties naar voren te brengen bij inspraakprocedures

  • b.

    een ieder om zienswijzen naar voren te brengen bij zienswijzenprocedures

Medewerkers van de afdelingen

I.2

A5

Besluiten tot:

  • a.

    het In de gelegenheid stellen een aanvraag, binnen een gestelde termijn, aan te vullen

  • b.

    de aanvraag niet te behandelen

Medewerkers van de afdelingen

I.3

A6

Verdagen en opschorten van beslistermijnen bij het nemen van een beschikking

Medewerkers van de afdelingen

I.4

A7

Verdagen beslissing op bezwaarschriften

Medewerkers van de afdelingen

I.5

A8

Besluiten verzenden, bekend maken, daarvan mededeling doen in de Staatscourant en langs elektronische weg

Medewerkers van de afdelingen

I.6

A9

Besluiten op een aanvraag om subsidie

Programmamanager Energietransitie

Ondermandaat toegestaan aan programmamanager Energietransitie voor besluiten o.b.v. Subsidieregeling isolatie Pijnacker-Nootdorp 2023

 

Bijlage II Afdeling Ruimte, Belastingen en Gegevensbeheer, team Gegevensbeheer & Belastingen

Nr.

Grondslag

Onderwerp

Aan

Bijzondere voorwaarden

II.1

RBG/G&B2

Uitoefenen overige bevoegdheden Wet basisregistratie personen, met uitzondering van de regelgevende bevoegdheden

Teamleider team Gegevensbeheer & Belastingen en medewerkers van dat team

II.2

RBG/G&B5

Verstrekken van kiezerspas en volmacht

Teamleider Gegevensbeheer & Belastingen en medewerkers gegevensbeheer BRP & burgerlijke stand

II.3

RBG/G&B6

Opvragen van informatie uit straf-, justitiële, documentatie- en politieregisters

Teamleider Gegevensbeheer & Belastingen, beleidsmedewerkers Gegevensbeheer & Belastingen en medewerkers gegevensbeheer BRP & burgerlijke stand

II.4

RBG/G&B7

Verstrekken van een advies naturalisatieverzoek

Teamleider Gegevensbeheer & Belastingen, beleidsmedewerkers Gegevensbeheer & Belastingen en medewerkers gegevensbeheer BRP & burgerlijke stand

II.5

RBG/G&B8

Uitreiken uittreksel in het kader van het verkrijgen van het Nederlanderschap

Teamleider Gegevensbeheer & Belastingen, beleidsmedewerkers Gegevensbeheer & Belastingen en medewerkers gegevensbeheer BRP & burgerlijke stand 

Dit (onder)mandaat berust op het afzonderlijk besluit van de burgemeester van 31 maart 2010 nr. 2010.04777 en het daarop gebaseerde besluit van het hoofd van de afdeling Frontoffice Publiekszaken van 8 januari 2013.

II.6

RBG/G&B3

Instellen één of meer stembureaus in de gemeente

Teamleider Gegevensbeheer & Belastingen

II.7

RBG/G&B4

Benoemen leden en plaatsvervangende leden stembureaus

Teamleider Gegevensbeheer & Belastingen

II.8

RBG/G&B1

Bijhouden van een register en registratie van publiekrechtelijke beperkingen op onroerende zaken op grond van de Wet kenbaarheid publiekrechtelijke beperkingen op onroerende zaken alsmede uitvoeren taken op grond van de Wet Basisregistratie Grootschalige Topografie en de Wet basisregistratie ondergrond waartoe in het bijzonder wordt gerekend:

  • -

    het toetsen van de brondocumenten aan vereisten voor inschrijving

  • -

    het uitgeven van inschrijfnummers en identificatienummers

  • -

    het inschrijven van documenten in het register en het opnemen van gegevens daarover in de registratie

  • -

    het plaatsen van aantekeningen op het brondocument

  • -

    het verwerken van kadastrale mutaties in de administratie

  • -

    het verstrekken van een bewijs van inschrijving

  • -

    het waarmerken van afschriften van brondocumenten, waarbij publiekrechtelijke beperkingen zijn opgelegd.

  • -

    het op verzoek verstrekken van afschriften of uittreksels uit het register en registratie

  • -

    het verstrekken van verklaringen, dat uit het register blijkt, dat op het betreffende aangevraagde perceel geen publiekrechtelijke beperking van toepassing zijn

  • -

    het herstellen van fouten en doorvoeren van correcties

  • -

    het (doen) verstrekken van berichten aan de Landelijke Voorziening

Teamleider Gegevensbeheer & Belastingen en medewerkers geo-informatie van dat team

II.9

RBG/G&B9

Beheren basisregistraties adressen en gebouwen

Teamleider Gegevensbeheer & Belastingen en de beheerder van de BAG van dat team

 

Bijlage III Afdeling Ruimte, Belastingen en Gegevensbeheer, team Ruimte

Nr.

Grondslag

Onderwerp

Aan

Bijzondere voorwaarden

III.1

RBG/RMT2

In behandeling nemen van verzoeken om planschade inclusief het verlenen van de opdracht tot een extern advies

Teamleider Ruimte

Indien het verzoek ontvankelijk is.

III.2

RBG/RMT2A

Besluiten op verzoeken om planschade inclusief het verlenen van de opdracht tot een extern advies

Teamleider Ruimte

III.3

RBG/RMT3

Huisvestingsvergunning particulieren

Teamleider Ruimte

III.4

RBG/RMT5

Plaatsen van een elektronische handtekening op basis van de Wet ruimtelijke ordening ten behoeve van ruimtelijke visies, plannen, besluiten en verordeningen met de daarbij behorende besluiten

Senior beleidsmedewerker Backoffice Publiekszaken, team Ruimtelijke Zaken en overige beleidsmedewerkers van de Backoffice Publiekszaken, team Ruimtelijke Zaken

III.5

RBG/RMT6

Vergunning voor tijdelijke verhuur van een woning

Teamleider Ruimte

III.6

RBG/RMT1

Besluiten op grond van de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht

Teamleider Ruimte

III.7

RBG/RMT1A

Besluiten op grond van de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht (Wabo) ten aanzien van aanvragen door interne afdelingen van de gemeente Pijnacker-Nootdorp (niet zijnde afdeling RBG)

Teamleider Ruimte

III.8

RBG/RMT7

Alle correspondentie inzake vergunningplicht van bedrijven met uitzondering van een voorwaarschuwing (zienswijze) en een besluit tot het opleggen van een dwangsom of het uitoefenen van bestuursdwang

Teamleider Ruimte en de medewerkers van dat team

III.9

RBG/RMT8

Correspondentie betreffende een sloopmelding en meldingen brandveilig gebruik

Teamleider Ruimte en de medewerkers van dat team

III.10

RBG/RMT4

Vaststellen van hogere waarde voor de ten hoogste toelaatbare geluidsbelasting

Teamleider Ruimte

III.11

RBG/RMT10

  • a.

    Kapvergunning en

  • b.

    Spoedeisende kapvergunning

Teamleider Ruimte

III.12

RBG/RMT11

Besluiten ten aanzien van uitwegvergunningen

Teamleider Ruimte

III.13

RBG/RMT12

Besluiten/bevoegdheden met betrekking tot omgevingsvergunningen

Teamleider Ruimte

III.14

RBG/RMT13

Bevoegdheden genoemd in hoofdstuk 2 t/m 7 van het Besluit bouwwerken leefomgeving

Teamleider Ruimte

III.15

RBG/RMT14

Uitbrengen van advies over een aanvraag omgevingsvergunning en beslissen over instemming met de voorgenomen beslissing op die aanvraag, in het geval het college niet zelf bevoegd gezag is

Teamleider Ruimte

III.16

RBG/RMT15

Voornemen van toepassing verklaren uitgebreide procedure (bij een BOPA) m.a.w. vragen om zienswijze aanvrager

Teamleider Ruimte

III.17

RBG/RMT16

Besluiten tot het van toepassing verklaren uitgebreide procedure (bij een BOPA) zonder zienswijze van aanvrager op het voornemen

Teamleider Ruimte

III.18

RBG/RMT17

Besluiten tot het van toepassing verklaren uitgebreide procedure (bij een BOPA) na ontvangst zienswijze van aanvrager op het voornemen

Teamleider Ruimte

III.19

RBG/RMT18

Elektronisch bekendmaken en geconsolideerd bijhouden van omgevingsdocumenten (hier specifiek het omgevingsplan) en integraal elektronisch mededelen van ontwerpen van omgevingsdocumenten (hier specifiek het omgevingsplan)

Teamleider Ruimte

III.20

RBG/RMT19

Verstrekken van gegevens (statusinformatie) over omgevingsdocumenten (hier specifiek het omgevingsplan) aan het Kadaster

Teamleider Ruimte

III.21

RBG/RMT20

Beschikbaar stellen van informatie voor het elektronisch formulier in het Digitaal Stelsel Omgevingswet

Teamleider Ruimte

III.22

RBG/RMT21

Alle besluiten genoemd in de Wet Kwaliteitsborging voor het Bouwen (zoals in gebruik nemen gebouwen)

Teamleider Ruimte

 

Bijlage IV Afdeling Sociaal Domein, teams Maatschappelijke ondersteuning en Participatie

Nr.

Grondslag

Onderwerp

Aan

Bijzondere voorwaarden

IV.1

SD/PT1

Het nemen van beslissingen op het gebied van Wet- en (plaatselijke) regelgeving op het terrein van de sociale voorzieningen en inburgering

en individuele voorzieningen van ondersteuning en jeugdhulp

Teamleider team Participatie en Teamleider team Maatschappelijke ondersteuning

IV.2

SD/PT2

Urgentieverklaring woningzoekende

Teamleider team Participatie en Teamleider team Maatschappelijke ondersteuning

Uitsluitend indien niet wordt afgeweken van het advies van de Toetsingscommissie Huisvesting.

IV.3

SD/MO1

  • a.

    Besluiten tot een verzoekschrift in het kader van de schuldsanering van natuurlijke personen

  • b.

    Het afgeven van de gemeentelijke verklaring in het kader van de schuldsanering van natuurlijke personen

Teamleider team Participatie en Teamleider team Maatschappelijke ondersteuning

IV.4

SD/PT3

Vergoeding voor leerlingenvervoer

Teamleider team Participatie en Teamleider team Maatschappelijke ondersteuning

IV.5

SD/MO2

Gehandicaptenparkeerkaart

Teamleider team Participatie en Teamleider team Maatschappelijke ondersteuning

IV.6

SD/MO3

  • -

    Het nemen van besluiten tot het opschorten en beëindigen van schuldhulpverlening op grond van de Wet gemeentelijke schuldhulpverlening

  • -

    Het afgeven van de gemeentelijke verklaring als bedoeld in artikel 285 Faillissementswet

Teamleider team Participatie en Teamleider team Maatschappelijke ondersteuning 

 

Bijlage V Afdeling Interne Dienstverlening

Nr.

Grondslag

Onderwerp

Aan

Bijzondere voorwaarden

V.1

IDV/COMM&KCC2

Verstrekken bewijs van in leven zijn

Teamleider IDV/COMM&KCC en medewerkers KCC

V.2

IDV/COMM&KCC3

Verstrekken van reisdocumenten, identiteitskaarten en afgifte en ongeldig verklaren van rijbewijzen

Teamleider IDV/COMM&KCC en medewerkers KCC

V.3

IDV/COMM&KCC4

Startersleningen

Teamleider IDV/COMM&KCC

V.4

IDV/COMM&KCC5

Duurzaamheidslening

Teamleider IDV/COMM&KCC

 

Bijlage VI Afdeling Wijkzaken, stafbureau

Nr.

Grondslag

Onderwerp

Aan

Bijzondere voorwaarden

VI.1

WKZSTB2

Warenmarktverordening Pijnacker-Nootdorp

Marktmeester

 

Bijlage VII Afdeling Wijkzaken, team Veiligheid & Handhaving

VII.1

WKZVH1

Ontheffing straatartiest

Teamleider Veiligheid en Handhaving

VII.2

WKZVH2

Ontheffing bijzonder gebruik van de weg

Teamleider Veiligheid en Handhaving

VII.3

WKZVH3

Vergunning evenement

Teamleider Veiligheid en Handhaving

VII.4

WKZVH4

Exploitatievergunning horecabedrijf

Teamleider Veiligheid en Handhaving

VII.5

WKZVH5

Vergunning afwijking sluitingstijd; tijdelijke sluiting

Teamleider Veiligheid en Handhaving

VII.6

WKZVH6

Vergunning speelautomatenhal

Teamleider Veiligheid en Handhaving

VII.7

WKZVH7

Waarmerken verkoopregister

Teamleider Veiligheid en Handhaving

VII.8

WKZVH8

Ontheffing overige geluidhinder

Teamleider Veiligheid en Handhaving

VII.9

WKZVH9

Ontheffing voor het plaatsen of hebben op de weg van caravans e.d.

Teamleider Veiligheid en Handhaving

VII.10

WKZVH10

Ontheffing parkeren van reclamevoertuigen

Teamleider Veiligheid en Handhaving

VII.11

WKZVH11

Ontheffing parkeren van grote voertuigen

Teamleider Veiligheid en Handhaving

VII.12

WKZVH12

Collectevergunning

Teamleider Veiligheid en Handhaving

VII.13

WKZVH13

Standplaatsvergunning

Teamleider Veiligheid en Handhaving

VII.14

WKZVH14

Vergunning snuffelmarkten

Teamleider Veiligheid en Handhaving

VII.16

WKZVH16

Vergunning kansspel

Teamleider Veiligheid en Handhaving

VII.17

WKZVH17

Verbieden klein kansspel

Teamleider Veiligheid en Handhaving

VII.18

WKZVH18

Vergunning uitoefenen horecabedrijf of slijtersbedrijf

Teamleider Veiligheid en Handhaving

VII.19

WKZVH19

Ontheffing voor het schenken van zwak-alcoholhoudende drank bij een bijzondere gelegenheid van zeer tijdelijke aard voor een aaneengesloten periode van ten hoogste twaalf dagen

Teamleider Veiligheid en Handhaving

VII.20

WKZVH20

Ontheffing voor het houden van een openbare vermakelijkheid op zondagen voor 13.00 uur

Teamleider Veiligheid en Handhaving

VII.21

WKZVH21

Ontheffing voor het houden van een wegwedstrijd

Teamleider Veiligheid en Handhaving

VII.22

WKZVH22

Besluiten betreffende de invordering van een dwangsom

Teamleider Veiligheid en Handhaving

Informatieplicht aan afdelingshoofd en portefeuillehouder

VII.23

WKZVH23

Besluiten betreffende de toepassing van een last onder bestuursdwang, last onder dwangsom en de vaststelling van de hoogte van de kosten bij de toepassing van bestuursdwang bij handhaving

Teamleider Veiligheid en Handhaving

Informatieplicht aan afdelingshoofd en portefeuillehouder

VII.24

WKZVH24

Handhaving krachtens de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht, voor zover betreft:

  • -

    een besluit in (zeer) spoedeisend geval;

  • -

    een besluit bij een bouwwerk met een bouwsom tot en met € 2.000 ;

  • -

    een besluit bij verlenging van de begunstigingstermijn

  • -

    ambtshalve besluiten om niet op te treden tegen ambtelijk geconstateerde geringe overtredingen van artikel 2.1, 2.3 en 2.3a Wet algemene bepalingen omgevingsrecht;

  • -

    intrekking van bovenstaande besluiten.

Teamleider Veiligheid en Handhaving en medewerkers belast met handhaving

Informatieplicht aan afdelingshoofd en portefeuillehouder

VII.25

WKZVH25

Handhaving bodem voor zover betreft:

  • -

    een besluit in (zeer) spoedeisend geval;

  • -

    een besluit bij verlenging van de begunstigingstermijn;

  • -

    intrekking van bovenstaande besluiten.

Teamleider Veiligheid en Handhaving en medewerkers belast met handhaving

Informatieplicht aan afdelingshoofd en portefeuillehouder

VII.26

WKZVH26

Handhaving Woningwet, voor zover betreft:

  • -

    een besluit in (zeer) spoedeisend geval;

  • -

    een besluit bij bouwwerken met een bouwsom tot en met € 2.000 ;

  • -

    een besluit bij verlenging van de begunstigingstermijn,

  • -

    intrekking van bovenstaande besluiten.

Teamleider Veiligheid en Handhaving en medewerkers belast met handhaving

Informatieplicht aan afdelingshoofd en portefeuillehouder

VII.27

WKZVH27

Milieuhandhaving bij bedrijven, voor zover betreft:

  • -

    een besluit in (zeer) spoedeisend geval;

  • -

    een besluit tot verlenging van de begunstigingstermijn;

  • -

    een besluit tot af- en goedkeuring van in het kader van handhaving verstrekte rapporten of bewijsstukken op basis van vergunningvoorschriften of een Amvb;

  • -

    intrekking van bovenstaande besluiten.

Teamleider Veiligheid en Handhaving en medewerkers belast met handhaving

Informatieplicht aan afdelingshoofd en portefeuillehouder

VII.28

WKZVH28

Handhaven bij illegale (afval)stort buiten bedrijven, voor zover betreft:

  • -

    een besluit in (zeer) spoedeisend geval;

  • -

    een besluit tot verlenging van de begunstigingstermijn;

  • -

    intrekking van bovenstaande besluiten.

Teamleider Veiligheid en Handhaving en medewerkers belast met handhaving

Informatieplicht aan afdelingshoofd en portefeuillehouder

VII.29

WKZVH29

Handhaven openbare ruimte, inclusief intrekking van deze besluiten en besluiten om niet op te treden, met uitzondering van niet spoedeisende besluiten op grond van de

bepalingen over evenementen, toezicht op openbare inrichtingen en speelgelegenheden en seksinrichtingen, sekswinkels, escortbedrijven, straat en raamprostitutie e.d.

Teamleider Veiligheid en Handhaving

Informatieplicht aan afdelingshoofd en portefeuillehouder

VII.30

WKZVH30

Handhaving horeca, voor zover betreft:

  • -

    een besluit in (zeer) spoedeisend geval;

  • -

    een besluit bij verlenging van de begunstigingstermijn;

  • -

    intrekking van bovenstaande besluiten.

Teamleider Veiligheid en Handhaving

Informatieplicht aan afdelingshoofd en portefeuillehouder

VII.31

WKZVH32

Aanstellen verkeersregelaars

Teamleider Veiligheid en Handhaving

VII.32

WKZVH33

Ontheffing voor vervoer van gevaarlijke stoffen

Teamleider Veiligheid en Handhaving

VII.33

WKZVH34

Verstrekken van uittreksels en inlichtingen uit het Register Kindercentra en gastouderbureaus

Teamleider Veiligheid en Handhaving

 

Bijlage VIII Afdeling Wijkzaken, team Inrichting en Beheer Openbare Ruimte

VIII.1

WKZIBOR1

  • a.

    Het verlenen van een vergunning voor het aanleggen, beschadigen en veranderen van een weg

  • b.

    Het gedogen van het aanleggen, het in stand houden en het opruimen van kabels en leidingen in openbare gemeentegrond

  • c.

    Het verlenen van instemming voor het aanleggen, instandhouden of opruimen van kabels en/of leidingen anders dan ten dienste van een openbaar elektronisch communicatienetwerk.

Teamleider Inrichting en Beheer Openbare Ruimte

Met inachtneming van de Algemene Voorwaarden Ondergrondse Infrastructuren

VIII.2

WKZIBOR2

Toekennen van nummers aan verblijfsobjecten, ligplaatsen en standplaatsen

Teamleider Inrichting en Beheer Openbare Ruimte

VIII.3

WKZIBOR3

  • -

    Tijdelijke verkeersmaatregelen

  • -

    Verkeersbesluiten

  • -

    Overige Ontheffingen als bedoeld in artikel 149, eerste lid onder d. van de Wegenverkeerswet

Teamleider Inrichting en Beheer Openbare Ruimte

 

Bijlage IX PRIVAATRECHTELIJKE MANDATEN

Nr.

Grondslag

Onderwerp

Aan

Bijzondere voorwaarden

IX.1

PM1

Besluiten tot het gunnen van opdrachten voor leveringen en diensten onder de grens van de Europese drempelwaarde

projectleiders en budgethouders

medewerkers van de afdelingen

tot en met een bedrag van € 50.000

voor de procesonderdelen van de aanbestedingsprocedure

IX.2

PM2

Besluiten tot het gunnen van opdrachten voor leveringen en diensten vanaf de grens van de Europese drempelwaarde

medewerkers van de afdelingen

voor de procesonderdelen van de aanbestedingsprocedure.

IX.3

PM3

Besluiten tot het gunnen van opdrachten voor werken tot en met een bedrag van

€ 500.000

projectleiders en budgethouders

medewerkers van de afdelingen

tot en met een bedrag van

€ 100.000

voor de procesonderdelen van de aanbestedingsprocedure

IX.4

PM4

Besluiten tot het gunnen van opdrachten voor werken vanaf een bedrag van

€ 500.001 tot en met een bedrag van € 2.500.000

medewerkers van de afdelingen

voor de procesonderdelen van de aanbestedingsprocedure

IX.5

PM5

Besluiten tot het gunnen van opdrachten voor werken vanaf een bedrag van € 2.500.001

medewerkers van de afdelingen

voor de procesonderdelen van de aanbestedingsprocedure

IX.6

PM15

Besluiten tot het aangaan van overeenkomsten met verkopende partijen over de verkopersbijdrage starterslening

senior Frontoffice Publiekszaken 1e lijn

Betreft het afzonderlijke besluit van het college van 21 mei 2013

IX.7

PM31

Besluiten tot verhuur van en aangaan of actualiseren van verhuurovereenkomsten voor (sport) accommodaties, van de volkstuinen, van woningen en gebouwen binnen de activiteit “overige gebouwen en terreinen”, van het vrachtwagenparkeerterrein en van de parkeergarages bij Het Baken

medewerker verhuur accommodaties van de afd. Wijkzaken

IX.8

PM33

Aansluiten op de gemeentelijke riolering

teamleider Inrichting en Beheer Openbare Ruimte (IBOR) afdeling Wijkzaken

IX.9

PM34

Besluiten tot het vestigen van een recht van opstal ten behoeve van riolering (m.u.v. bedrijfsterreinen)

teamleider Inrichting en Beheer Openbare Ruimte (IBOR) afdeling Wijkzaken

 

Bijlage X VOLMACHTEN EN MACHTIGINGEN

Nr.

Grondslag

Onderwerp

Aan

Bijzondere voorwaarden

X.1

M1

Vertegenwoordiging van het bestuursorgaan ter zitting in rechtsgedingen en bij (bestuursrechtelijke) bezwaar- en beroepsprocedures tot in alle instanties, tijdens hoorzittingen en bij de Nationale Ombudsman

medewerkers van de afdelingen

Informatieplicht aan afdelingshoofd en directeur

X.2

M3

Voor zover niet anders is bepaald, de volgende handelingen voorafgaand aan een besluit door het college of de burgemeester betreffende vergunningplicht of besluiten tot handhaving op grond van de Gemeentewet, bijzondere wetten of plaatselijke verordeningen:

  • a.

    voeren en ondertekenen van correspondentie en verrichten van handelingen, geen besluit zijnde,

  • b.

    inwinnen van adviezen;

  • c.

    uitnodigen voor bijeenkomsten of hoorzittingen;

  • d.

    goedkeuren van berekeningen.

medewerkers van de afdelingen

X.3

M5

Namens de burgemeester, het college of de gemeente Pijnacker-Nootdorp aanvragen van een vergunning, van subsidie, indienen van declaraties, het doen van meldingen en ondertekenen van aanvraagformulieren, aanmeldformulieren, registratieformulieren en vergelijkbare formulieren

medewerkers van de afdelingen

X.4

M6

Ondertekenen van stukken die geen besluit van het bestuursorgaan vergen en geen politiek gevoelig karakter hebben zoals

informatieverstrekking, doen van belastingaangiften, accordering saldobiljetten geldleningen, ontvangstbevestigingen,

stukken doorzenden die verkeerd zijn geadresseerd of tot behandeling waarvan kennelijk een ander bestuursorgaan bevoegd is,

verstrekken van statistische gegevens o.i.d.

medewerkers van de afdelingen