Organisatie | Boekel |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Verordening op de rekenkamer van de gemeente Boekel 2024 |
Citeertitel | Verordening op de rekenkamer gemeente Boekel 2024 |
Vastgesteld door | gemeenteraad |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Deze regeling vervangt de Verordening op de rekenkamercommissie gemeente Boekel.
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
01-01-2024 | nieuwe regeling | 14-12-2023 |
Artikel 10 Taak en werkwijze rekenkamer
In het Onderzoeksprotocol worden in elk geval de volgende zaken geregeld:
het overleg van rekenkamer en raad over het aandragen van onderzoekssuggesties, de raadsbehandeling van rekenkamerrapporten, de bruikbaarheid van rekenkamerrapporten, de periodieke evaluatie van de rekenkamer, de procedure voor de voordracht voor (her)benoeming van rekenkamerleden en de betrokkenheid daarbij van de raad, en alle andere relevante gespreksonderwerpen;
Artikel 12 Bevoegdheden en bereik van onderzoeken
De rekenkamer is bevoegd, zowel schriftelijk als mondeling, alle relevante informatie te verzamelen die zij in het belang van het onderzoek noodzakelijk en wenselijk acht. De rekenkamer kan de ambtelijk secretaris, onderzoekers en deskundigen die haar bij de uitvoering van haar taak terzijde staan, machtigen tot het inwinnen van deze inlichtingen en het verzamelen van deze informatie. De leden van het gemeentebestuur en degenen die in opdracht van de gemeente werkzaamheden verrichten zijn verplicht de gevraagde inlichtingen binnen de door de rekenkamer gestelde termijn juist en volledig te verstrekken.