Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Bladel

Mandaatbesluit uitvoering Wet BAG gemeente Bladel 2023

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieBladel
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingMandaatbesluit uitvoering Wet BAG gemeente Bladel 2023
CiteertitelMandaatbesluit uitvoering Wet BAG gemeente Bladel 2023
Vastgesteld doorcollege van burgemeester en wethouders
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

  1. artikel 10:3 van de Algemene wet bestuursrecht
  2. artikel 10:9 van de Algemene wet bestuursrecht
  3. artikel 10:12 van de Algemene wet bestuursrecht
Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

08-12-2023nieuwe regeling

28-11-2023

gmb-2023-518822

Tekst van de regeling

Intitulé

Mandaatbesluit uitvoering Wet BAG gemeente Bladel 2023

Burgemeester en wethouders van de gemeente Bladel;

 

Gelet op de artikelen 10:3 10:9 en 10:12 van de Algemene wet bestuursrecht;

 

Besluiten:

 

Mandaat te verlenen aan het dagelijks bestuur van de gemeenschappelijke regeling Samenwerking Kempengemeenten, om de bevoegdheden zoals opgenomen in het bijgevoegde mandaat- en bevoegdhedenregister (bijlage 1) uit te voeren met in achtneming van de volgende voorwaarden.

Artikel 1 Mandaat- en bevoegdhedenregister

De uitoefening van de bevoegdheden met betrekking tot mandaat, machtiging en volmacht, vermeld in het bij dit besluit behorende register, wordt opgedragen aan de daarbij vermelde functionarissen (gemandateerden), een en ander met inachtneming van de daarbij vermelde voorschriften, voorwaarden en bijzonderheden.

Artikel 2 Volmacht en machtiging

Voor de toepassing van dit besluit en de daarop berustende bepalingen wordt met de verlening van mandaat gelijkgesteld de verlening van:

  • volmacht om namens de burgemeester privaatrechtelijke rechtshandelingen te verrichten;

  • machtiging om namens het college of de burgemeester handelingen te verrichten die noch een besluit noch een privaatrechtelijke rechtshandeling zijn.

Artikel 3 ondermandaat

Het dagelijks bestuur van de gemeenschappelijke regeling Samenwerking Kempengemeenten kan dit mandaat door middel van ondermandaat schriftelijk verlenen aan door hem aan te wijzen medewerkers van de Samenwerking Kempengemeenten.

Bladel, 28 november 2023

Het college van burgemeester en wethouders van Bladel,

Secretaris,

Burgemeester,

Bijlage 1: mandaat- en bevoegdhedenregister behorende bij het mandaatbesluit uitvoering Wet BAG gemeente Bladel 2023

 

In het mandaat- en bevoegdhedenregister zijn de volgende afkortingen gebruikt:

 

Afkorting: omschrijving

  • Bag: Wet basisregistraties adressen en gebouwen

  • C: college van burgemeester en wethouders

  • DB: dagelijks bestuur

  • SK: Samenwerking Kempengemeenten

Nr.

Regeling

Bevoegdheid

Bevoegd orgaan

Mandaat, machtiging of volmacht

Voorschriften, voorwaarden en bijzonderheden

1

Bag, artikel 2

Houden van een geautomatiseerde basisregistratie adressen en gebouwen

C

DB SK

2

Bag, artikel 6

  • 1.

    Vaststellen openbare ruimten, inclusief intrekken en wijzigen

  • 2.

    Nummeraanduiding toekennen aan verblijfsobjecten, standplaatsen en ligplaatsen, inclusief intrekken en wijzigen

  • 3.

    Vaststellen afbakening panden, verblijfsobjecten, standplaatsen en ligplaatsen, inclusief intrekken en wijzigen

C

DB SK

3

Bag, artikel 8

  • 1.

    Vaststellen geometrische gegevens van panden en verblijfsobjecten

C

DB SK

4

Bag, artikel 10

  • 1.

    Opnemen gegevens in basisregistratie op basis van brondocumenten (ambtelijke verklaringen)

  • 2.

    Opmaken documenten van constatering

  • 3.

    Opmaken van ambtelijke verklaringen strekkende tot het signaleren van een wijziging in de feitelijke situatie

C

DB SK

5

Bag, artikel 11

Het toetsen van (overige) brondocumenten aan de vereisten voor inschrijving ingevolge artikel 11 van de Wet basisregistratie adressen en gebouwen

C

DB SK

6

Bag, artikel 14

Zorgdragen voor een goede beschikbaarheid, werking en beveiliging van de basisregistratie

C

DB SK

7

Bag, artikel 19

Het uitgeven van identificerend objectnummer

C

DB SK

8

Bag, artikel 31

Het onderhouden dan wel doen onderhouden van het berichtenverkeer met de Landelijke Voorziening

C

DB SK

9

Bag, artikel 32

Het op verzoek verlenen van inzage in de basisregistratie, alsmede het verstrekken van de daarin opgenomen gegevens

C

DB SK

10

Bag, artikel 31 en 37 t/m 41

Het ontvangen, doorgeleiden en afhandelen van meldingen en verzoeken, inclusief de verwerking daarvan.

C

DB SK

11

Bag, artikel 42

Controleren inrichting en werking basisregistratie, alsmede de verwerking van gegevens in de basisregistratie

C

DB SK