Organisatie | Ouder-Amstel |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Bevoegdhedenregeling deelnemende partijen inzake Ouder-Amstel Duo+ januari 2024 |
Citeertitel | Bevoegdhedenregeling deelnemende partijen inzake Ouder-Amstel Duo+ januari 2024 |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Deze regeling treedt in werking op het moment dat de Omgevingswet inwerking treedt, dan wel op de dag na die waarop deze regeling is bekendgemaakt.
Deze regeling vervangt de Bevoegdhedenregeling deelnemende partijen inzake Duo+ 2019.
Deze regeling is tevens vastgesteld door de burgemeester.
Deze regeling is tevens vastgesteld door de heffingsambtenaar.
Deze regeling is tevens vastgesteld door de invorderingsambtenaar.
Deze regeling is tevens vastgesteld door de leerplichtambtenaar.
Onbekend
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
01-01-2024 | nieuwe regeling | 07-11-2023 |
In deze regeling wordt verstaan onder:
Artikel 3 Schrijf- en ondertekeningwijze mandaatbesluiten
In mandaat genomen beslissingen van burgemeester en wethouders en de burgemeester hebben uitsluitend de volgende ondertekeningsvormen:
Burgemeester en wethouders van [naam deelnemende gemeente],
Bedrijfsvoeringsorganisatie Duo+.
Burgemeester van [naam deelnemende gemeente],
Uitgangspunt is dat het mandaat betrekking heeft op alle bevoegdheden die de mandaatgever heeft op basis van een wet, verordening of regeling waarin de bevoegdheden van de mandaatgever zijn neergelegd, tenzij in het register met name genoemde bevoegdheden uit de betreffende (wettelijke) regeling zijn uitgezonderd, dan wel aan de uitoefening van het mandaat voorwaarden zijn verbonden.
Artikel 6 Toekenning mandaat en ondermandaat
Uitgangspunt is dat het laagst mogelijke niveau van ondermandaat kan worden toegekend aan medewerkers, conform de categorieën zoals opgenomen in de functiematrix behorend bij het geldende generieke functiehuis, daaronder begrepen uitzendkrachten en inhuurpersoneel, voor zover die dezelfde functie uitoefenen, wanneer aan alle volgende voorwaarden wordt voldaan:
Artikel 7 Voorleggen dan wel terugleggen mandaat
Indien de deelnemende gemeente en (onder-)gemandateerde er in gezamenlijk overleg niet uitkomen hoe in een voorgelegde zaak besloten moet worden, dan legt de (onder-)gemandateerde in de betreffende zaak zijn mandaat terug bij de mandaatgever. Bij het terug leggen worden het afdelingshoofd van Duo+ en de gemeentesecretaris van de deelnemende gemeente betrokken.
Artikel 8 Algemene doorlopende machtigingen
Machtigingen gelden voor alle functionarissen die werkzaam zijn (in (loon-)dienst) voor, inclusief uitzendkrachten, inhuurpersoneel en stagiaires etc. voor het voeren van alle vormen van correspondentie van informatieve aard via de gebruikelijke informatiebronnen (brieven, email, telefoon, fax, social media), inclusief de ondertekening van brieven voor uitnodigingen, ontvangstbevestigingen en tussenberichten en alle daaraan gelijk staande correspondentie, en alle overige uitvoerende (rechts-)handelingen, in het kader van de uitvoering van de wet- en (lokale) regelgeving binnen de eigen functie.
Iedere functionaris, die uit hoofde van diens functie optreedt in bezwaar- en beroepsprocedures is daarvoor op grond van deze regeling doorlopend gemachtigd door het bevoegde bestuurs-orgaan. Deze machtiging omvat: het opstellen van verweerschriften en pleitnota’s, het voeren van mondeling en schriftelijk verweer, en alle daarmee samenhangende ondersteunende en uitvoerende werkzaamheden.
Machtigingen gelden impliciet voor alle werkzaamheden en handelingen in het kader van een goede en zorgvuldige uitvoering van de geldende budgethoudersregeling van de deelnemende gemeente, de inkoopvoorwaarden en het aanbestedingsbeleid, binnen de juridische en finan-ciële kaders en met inachtneming van de drempelbedragen zoals daarin neergelegd.
Artikel 11 Uitzondering werkingssfeer
Onder benoemingsbesluiten worden in deze afdeling niet verstaan: het aanstellingsbesluit of daarmee gelijk te stellen besluit op grond van de CAR-UWO of andere toepasselijke rechtspositieregeling voor ambtenaren of ingehuurde medewerkers in (loon-)dienst van de deelnemende gemeente.
Artikel 14 Overeenkomstige toepassing
Hetgeen in deze regeling omtrent elk van de opgenomen bevoegdheden is bepaald, is van overeenkomstige toepassing op projectmanagers en op projectleiders, mits zij als zodanig zijn aangewezen.
Op alle beslissingen die op grond van deze regeling worden genomen, wordt de op dat moment geldende wet- en regelgeving toegepast.
In alle gevallen waarin deze regeling niet voorziet, dan wel waarin onduidelijkheid of onenigheid bestaat over de toepassing daarvan, blijft de bevoegdheid bij het bevoegde bestuursorgaan.
Alle aanwijzings- en benoemingsbesluiten die op grond van de Bevoegdhedenregeling Duo+ - gemeente Ouder-Amstel en het register horend bij de Bevoegdhedenregeling Duo+ - gemeente Ouder-Amstel of op en tijdstip daarna zijn genomen, worden geacht mede op basis van deze regeling te zijn genomen en blijven onverkort van kracht.
Aldus besloten door burgemeester en wethouders van de gemeente Ouder-Amstel
d.d. 7 november 2023
De secretaris,
dhr. R. van Reijswoud
De burgemeester,
mw. J. Langenacker
Aldus besloten door de burgemeester van Ouder-Amstel
d.d. 7 november 2023
mw. J. Langenacker
Aldus besloten door de heffingsambtenaar,
d.d. 7 november 2023
Aldus besloten door de invorderingsambtenaar,
d.d. 7 november 2023
Aldus besloten door de leerplichtambtenaar,
d.d. 7 november 2023
Register behorend bij de Bevoegdhedenregeling deelnemende partijen inzake Ouder-Amstel Duo+ Januari 2024
Voorwaarden/bijzonderheden. Altijd: binnen gemeentelijke beleidskaders | ||||||||
Het nemen van procedurele besluiten binnen een aanvraagprocedure (o.a. verdaging beslistermijn, buiten behandeling laten) | ||||||||
ontheffing ex artikel 87 van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990, juncto art. 149, eerste lid, onderdeel d van de Wegenverkeerswet 1994 | Wegenverkeerswet 1994 en Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 | |||||||
Het nemen van alle besluiten in de zin van de Wegenverkeerswet | ||||||||
Het nemen en uitvoeren van alle beslissingen in het kader van het RVV en onderliggende regelgeving op het terrein van verkeer | Reglement verkeersregels en verkeerstekens, Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer en onderliggende regelgeving | |||||||
Het aangaan van een overeenkomst tot verkoop of verhuur van openbaar groen, incl. volmacht tot ondertekening | ||||||||
Het doen van een aanbod tot verkoop van openbaar groen, binnen de vastgestelde voorwaarden, binnen het vastgestelde beleid | ||||||||
Het aangaan van een bruikleenovereenkomst voor snippergroen. ((https://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR690749/1)) | ||||||||
Het nemen en uitvoeren van alle beslissingen met betrekking tot de beheersverordening begraafplaats of vergelijkbare regeligeving inzake de begraafplaats ,voorzover betrekking hebbend op de afdeling buurt |