Organisatie | Maashorst |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Nadere regeling gegevensverstrekking Basisregistratie Personen (BRP) |
Citeertitel | Nadere regeling gegevensverstrekking BRP gemeente Maashorst |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Deze regeling vervangt de Nadere Regeling Gegevensverstrekking Basisregistratie Personen Gemeente Maashorst, vastgesteld op 8 november 2022.
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
22-11-2023 | nieuwe regeling | 31-10-2023 | 78793-2023 |
Het College van burgemeester en wethouders;
Het college van burgemeester en wethouders op grond van de Verordening Gegevensverstrekking Basisregistratie Personen gemeente Maashorst een nadere regeling kan vaststellen over het verstrekken van gegevens uit de basisregistratie personen;
gelet op artikel 3.8 en 3.9 van de Wet basisregistratie personen (Wet BRP), de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG), artikel 2 van de Uitvoeringswet AVG (UAVG) en de Verordening Gegevensverstrekking Basisregistratie Personen Gemeente Maashorst;
vast te stellen de Nadere regeling gegevensverstrekking Basisregistratie Personen (BRP).
Artikel 2 Verstrekkingen aan derden
De in bijlage 3 genoemde derden worden aangewezen als de categorieën van derden die werkzaamheden met een gewichtig maatschappelijk belang voor de gemeente Maashorst verrichten, ten behoeve waarvan gegevens uit de basisregistratie personen kunnen worden verstrekt zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de ingeschrevene over wie gegevens worden verstrekt.
De Informatiebeheerder BRP autoriseert individuele medewerkers van binnengemeentelijke afdelingen, genoemd in bijlage 1, voor de rechtstreekse inzage in de BRP ten behoeve van de aan hen toegewezen publiekrechtelijke taken. Hij bepaalt hierbij welke gegevens van de persoonslijst door deze medewerker mogen worden geraadpleegd aan de hand van de profielen opgenomen in bijlage 4. De Applicatiebeheerder BRP verwerkt de toegekende autorisaties in de BRP-applicatie en houdt hiervan een actueel register bij;
Uden, 31 oktober 2023
Burgemeester en wethouders van gemeente Maashorst,
de secretaris,
J.A.G.M. van Aaken
de burgemeester,
M.J.D. Donders-de Leest (wnd.)
Bijlage 1: Overheidsorganen van deze gemeente, zoals bedoeld in artikel 1 van de Nadere regeling gegevensverstrekking BRP Maashorst.
Binnengemeentelijke overheidsorganen aan wie verstrekt kan worden op de volgende wijzen:
Bijlage 2: Derden als bedoeld in artikel 2 lid 2 van de Nadere regeling gegevensverstrekking BRP gemeente Maashorst.
Derden die in aanmerking komen voor verstrekking van gegevens uit de Basisregistratie Personen, aan een derde met voorafgaande schriftelijke toestemming van de ingeschrevene over wie gegevens worden verstrekt. Indien er sprake is van een gerechtelijke procedure is vooraf toestemming niet vereist bij opvraag door een advocaat (lid van de Orde van Advocaten).
Deze derde is geen overheidsorgaan of ingeschrevene.
Bij de aanvraag moet de schriftelijke toestemming van de ingeschrevene worden overlegd.
Gegevens worden alleen verstrekt als de aanvraag niet in strijd is met artikel 2 lid 4 van deze nadere regeling.
Er worden in géén enkel geval direct gegevens aan een derde verstrekt, als op de persoonslijst een aantekening omtrent beperking van de verstrekking van gegevens aan derden is vermeld, als bedoeld in artikel 3.21, eerste lid Wet BRP. Dat wil zeggen: de burger heeft om geheimhouding verzocht.
Bijlage 3: Derden als bedoeld in artikel 2 lid 3 van de Nadere Regeling BRP Maashorst.
Aangewezen derden die werkzaamheden met een gewichtig maatschappelijk belang voor deze gemeente verrichten, ten behoeve waarvan gegevens uit de Basisregistratie Personen kunnen worden verstrekt zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de ingeschrevene over wie gegevens worden verstrekt.
Bijlage 4: Profielen voor rechtstreekse inzage door organen van deze gemeente, zoals bedoeld in artikel 4 lid 2 van de Nadere Regeling BRP Maashorst.
De informatiebeheerder BRP kan een medewerker van een in bijlage 1 aangewezen afdeling van deze gemeente (=binnengemeentelijke afnemer) autoriseren om rechtstreekse inzage in de BRP-applicatie te krijgen voor zijn publieksrechtelijke taken. Deze bijlage benoemt de profielen, die de Informatiebeheerder BRP hiervoor hanteert.
Voor de overige profielen zie bijgevoegd Excel bestand : Bijlage 4 “Autorisatie profielen BRP”.
Bijlage 5: Aangehaakte gegevens
Lijst van binnengemeentelijke afnemers, die zijn aangewezen tevens mededeling te doen in verband met andere dan authentieke gegevens die aan hen verstrekt zijn (aangehaakte gegevens).