Organisatie | Molenlanden |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Instructie voor de griffier van de gemeente Molenlanden 2023 |
Citeertitel | Instructie voor de griffier van de gemeente Molenlanden 2023 |
Vastgesteld door | gemeenteraad |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp | Raad |
Geen
https://vng.nl/sites/default/files/2022-07/2022074_Op-weg-naar-gelijkwaardige-verhoudingen_def.pdf
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
21-11-2023 | vervangt regeling 2019 | 09-11-2023 |
Artikel 6 Leidinggeven en management,
De griffier bevordert de bedrijfsvoering van de griffie en bevordert de duale bedrijfsvoering binnen de gemeente. Hij of zij ontvangt ambtelijke bijstand van faciliterende afdelingen zoals HR, ICT, financiën en facilitair en stelt hier indien nodig SLA’s (service level agreements) voor op. Hij of zij pleegt hierover overleg met de gemeentesecretaris.
De gemeentesecretaris geldt, voor wat betreft de griffie, als bestuurder in de zin van de WOR. Voor een goede invulling daarvan ontvangt de griffier vooraf de agenda en de stukken van de OR vergaderingen, vindt er vooraf overleg plaats tussen gemeentesecretaris en griffier én ontvangt de griffier achteraf het verslag. Ingeval van ingrijpende organisatiewijzigingen van de griffie kan de griffier zelf deelnemen aan het OR overleg.