Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Noordwijk

Mandaatbesluit Heffingsambtenaar

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieNoordwijk
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingMandaatbesluit Heffingsambtenaar
CiteertitelMandaatbesluit Heffingsambtenaar
Vastgesteld doorgemandateerde functionaris
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Deze regeling vervangt het Mandaatbesluit Heffingsambtenaar van 22 december 2021.

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

Onbekend

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

13-11-2023nieuwe regeling

01-11-2023

gmb-2023-473793

Tekst van de regeling

Intitulé

Mandaatbesluit Heffingsambtenaar

De Adviseur Belastingen A van het Team Belastingen en WOZ van de gemeente Noordwijk, die als gevolg van het gezamenlijke Aanwijzingsbesluit WOZ en Belastingen Gemeenschappelijke Regeling Gemeentelijke Belastingen Bollenstreek 2023 van de colleges van burgemeester en wethouders van de gemeenten Noordwijk, Lisse en Teylingen en het Aanwijzings- en mandaatbesluit WOZ en Belastingen Noordwijk Gemeenschappelijke Regeling Gemeentelijke Belastingen Bollenstreek 2023 van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Noordwijk, optreedt als de aangewezen ambtenaar belast met de heffing van gemeentelijke belastingen en de uitvoering van de Wet waardering onroerende zaken voor deze gemeenten,

 

Besluit:

 

HOOFDSTUK 1  

Mandaat te verlenen aan:

 

  • A.

    van de gemeente Noordwijk:

     

    • 1.

      de medewerkers van de diverse teams, zoals vermeld in bijlage 1, bij het vaststellen van de kennisgevingen leges die worden geheven voor het aanvragen van een dienst, een document, een vergunning of een ontheffing op grond van de tarieventabel behorende bij de legesverordening van de gemeente Noordwijk;

       

    • 2.

      de medewerkers van het team Klantcontactcentrum Backoffice bij het vaststellen van de kennisgevingen lijkbezorgingsrechten geheven op grond van de verordening lijkbezorgingsrechten van de gemeente Noordwijk;

       

    • 3.

      de medewerkers van het team Beheer Openbare Ruimte Civiel bij het vaststellen van de kennisgevingen rioolaansluitrecht op grond van de verordening rioolaansluitrecht van de gemeente Noordwijk.

  • B.

    van de Gemeenschappelijke Regeling werkorganisatie HLTsamen:

     

    • 1.

      de medewerkers van de diverse teams, zoals vermeld in bijlage 2, bij het vaststellen van de kennisgevingen leges die worden geheven voor het aanvragen van een dienst, een document, een vergunning of een ontheffing op grond van de tarieventabellen behorende bij de legesverordening van de gemeente Lisse en de legesverordening van de gemeente Teylingen;

       

    • 2.

      de medewerkers van het team burgerzaken, domein Publieksservice bij het vaststellen van de kennisgevingen afvalstoffenheffing geheven op grond van Hoofdstuk 2 van de tarieventabel behorende bij de verordening afvalstoffenheffing van de gemeente Teylingen;

       

    • 3.

      de medewerkers van het team Vergunningen, domein Publieksservice bij het vaststellen van de kennisgevingen marktgeld geheven op grond van artikel 6 van de Verordening marktgeld Lisse en artikel 6, tweede lid (standplaats voor standwerkers) van de verordening marktgeld van de gemeente Teylingen;

       

    • 4.

      de havenmeester van de gemeente Teylingen bij het vaststellen van de kennisgevingen havengeld die worden geheven op grond van de verordening havengeld van de gemeente Teylingen;

       

    • 5.

      de medewerkers van het team Beheer, domein Buitenruimte, bij het vaststellen van de kennisgevingen rioolaansluitrecht en overige werkzaamheden die worden geheven op grond van de verordening rioolaansluitingen en overige werkzaamheden van de gemeente Lisse.

  • C.

    van de Meerlanden Afvalinzameling en Reiniging B.V.:

     

    het Hoofd Administratie Meerlanden bij het vaststellen van de kennisgevingen afvalstoffenheffing die worden geheven op grond van hoofdstuk 2 van de tarieventabel behorende bij de verordening afvalstoffenheffing van de gemeente Lisse en hoofdstuk 2 van de tarieventabel behorende bij de verordening afvalstoffenheffing van de gemeente Noordwijk.

HOOFDSTUK 2  

Mandaat te verlenen aan de medewerkers van de gemeente Noordwijk met de onderstaande functies:

 

  • 1.

    alle medewerkers van de teams Belastingen Innen en Heffen en Belastingen en WOZ inzake correspondentie met betrekking tot de heffing van alle gemeentelijke belastingen (behalve parkeerbelasting Noordwijk) en de uitvoering van de Wet WOZ, met uitzondering van uitspraken op bezwaarschriften en correspondentie in het kader van beroepsprocedures;

     

  • 2.

    de Medewerker Belastingen A van het team Belastingen Innen en Heffen inzake uitspraken op bezwaarschriften gemeentelijke belastingen (behalve parkeerbelasting Noordwijk) en WOZ;

     

  • 3.

    de Adviseur Belastingen Beleid, de Adviseur Belastingen WOZ, de Adviseur Belastingen Beleid B, de Adviseur Belastingen C, de Taxateur A en de Taxateur B van het team Belastingen en WOZ inzake uitspraken op bezwaarschriften gemeentelijke belastingen (behalve parkeerbelasting Noordwijk) en WOZ en correspondentie in het kader van (hoger) beroepsprocedures gemeentelijke belastingen (behalve parkeerbelasting Noordwijk) en WOZ, waaronder mede begrepen het indienen van hoger beroep, en vertegenwoordiging bij de Rechtbank en het Gerechtshof.

HOOFDSTUK 3  

Aan de mandatering worden de volgende voorwaarden verbonden:

  • 1.

    ondermandaat van de bevoegdheden genoemd in de hoofdstukken 1 en 2 is niet toegestaan;

  • 2.

    behandeling van bezwaar- en beroepschriften valt niet onder de mandatering genoemd in hoofdstuk 1.

HOOFDSTUK 4  

  • 1.

    Dit besluit treedt in werking met ingang van 13 november 2023.

  • 2.

    Met ingang van de in het eerste lid genoemde datum wordt het “Mandaatbesluit Heffingsambtenaar” van 22 december 2021 ingetrokken.

Noordwijk, 1 november 2023

De Heffingsambtenaar,

Adviseur Belastingen A

Bijlage 1 behorende bij Mandaatbesluit Heffingsambtenaar 1 november 2023 Hoofdstuk 1, A1

TARIEVENTABEL LEGESVERORDENING GEMEENTE NOORDWIJK

 

Hoofdstuk 1 Algemene dienstverlening

 

paragraaf/art.:

omschrijving:

team*:

1.1

Burgerlijke stand

KCCBO / KCCFO

1.2

Reisdocumenten en NIK

KCCBO / KCCFO

1.3

Rijbewijzen

KCCBO / KCCFO

1.4

Verstrekkingen in het kader van de BRP

KCCBO / KCCFO

1.5

Vastgoedinformatie

DIV / RO

1.6

Overige publiekszaken

KCCBO / KCCFO

1.7

Gemeentearchief

DIV

1.8/1.24

Leegstandswet

RBR

1.8/1.25

Wet op de kansspelen

VTH

1.8/1.26

Telecommunicatiewet en AVOI

BOC / PC

1.8/1.27

Wegenverkeerswetgeving

KCCBO / KCCFO / BOC / PC

1.9

Diversen

VTH / KCCBO / KCCFO / DIV / RO / JOV

 

 

Hoofdstuk 2 Dienstverlening en besluiten in het kader van de Omgevingswet

 

paragraaf/art.:

omschrijving:

team*:

alle

alle

RO

 

Hoofdstuk 3 Dienstverlening vallend onder de Dienstenrichtlijn en niet vallend onder Hoofdstuk 2

 

paragraaf/art.:

omschrijving:

team*:

3.1

Horeca

VTH

3.2

Seksbedrijven

VTH

3.3

Winkeltijdenwet

VTH

3.4

Organiseren evenementen of markten

VTH

3.5

Standplaatsen

VTH

3.6

Huisvestingswet 2014

RBR

3.7

Diversen

VTH

3.8

In dit hoofdstuk niet benoemde vergunning, ontheffing of andere beschikking

RBR / VTH

 

*KCCBO:

Klantcontactcentrum Backoffice

RBR:

Ruimtelijk Beleid en Regie

KCCFO:

Klantcontactcentrum Frontoffice

RO:

Ruimtelijke Ontwikkeling

VTH:

Vergunning, Toezicht en Handhaving

BRT:

Buitendienst, Regie en Toezicht

DIV:

Digitale Informatievoorziening

JOV:

Juridisch, Openbare orde en Veiligheid

BOC:

Beheer, Openbare Ruimte Civiel

PC:

Projecten Civiel

Bijlage 2 behorende bij Mandaatbesluit Heffingsambtenaar 1 november 2023 Hoofstuk 1 B1

TARIEVENTABEL LEGESVERORDENING GEMEENTE LISSE

 

Hoofdstuk 1 Algemene dienstverlening

 

paragraaf/art.:

omschrijving:

team:

domein:

1.1

Burgerlijke stand

Burgerzaken

Publieksservice

1.2

Reisdocumenten en NIK

Burgerzaken

Publieksservice

1.3

Rijbewijzen

Burgerzaken

Publieksservice

1.4

Verstrekkingen i.h.k.v. de BRP

Burgerzaken

Publieksservice

1.6

Vastgoedinformatie

Beheer

Buitenruimte

1.7

Overige publiekszaken

Burgerzaken

Publieksservice

1.8

Gemeentearchief

Informatiebeheer

I&A*

1.9/1.27

Leegstandswet

Vergunningen

Publieksservice

1.9/1.28

Wet op de kansspelen

Vergunningen

Publieksservice

1.9/1.29

Telecommunicatiewet

Beheer

Buitenruimte

1.9/1.30 m.u.v. c

Wegenverkeerswetgeving

Beheer

Buitenruimte

1.9/1.30 c

Gehandicaptenparkeerkaart

Financiën

Bedrijfsvoering

1.9/1.31

Gewaarmerkte afschriften etc.

alle teams

alle domeinen

1.9/1.32

Div. vergunningen of beschikkingen

Vergunningen

Publieksservice

 

Hoofdstuk 2 Dienstverlening en besluiten in het kader van de Omgevingswet

 

paragraaf/art.:

omschrijving:

team:

domein:

Alle m.u.v. art. 2.43

fysieke leefomgeving/omgevingsverg.

Vergunningen

Publieksservice

2.13/2.43

teruggaaf intrekking omgevingsverg.

Toezicht en Handh.

Buitenruimte

 

Hoofdstuk 3 Dienstverlening vallend onder de Dienstenrichtlijn en niet vallend onder Hoofdstuk 2

 

paragraaf/art.:

omschrijving:

team:

domein:

3.1

Horeca

Vergunningen

Publieksservice

3.2

Seksbedrijven

Vergunningen

Publieksservice

3.3

Winkeltijdenwet

Vergunningen

Publieksservice

3.4

Organiseren evenementen of markten

Vergunningen

Publieksservice

3.5

Standplaatsen

Vergunningen

Publieksservice

3.6

Huisvestingswet 2014

Vergunningen

Publieksservice

3.7

Kinderopvang/gastouderopvang

JOSV*

Maatsch. Ontw.

3.8

Speelautomatenhal

Vergunningen

Publieksservice

3.9

Overige verstrekkingen o.g.v. de APV

Vergunningen

Publieksservice

3.10

In deze titel niet benoemde vergunning, ontheffing of andere beschikking

Vergunningen

Publieksservice

 

TARIEVENTABEL LEGESVERORDENING GEMEENTE TEYLINGEN

 

Hoofdstuk 1 Algemene dienstverlening

 

Paragraaf/art.:

omschrijving:

team:

domein:

1.1

Burgerlijke stand

Burgerzaken

Publieksservice

1.2

Reisdocumenten en NIK

Burgerzaken

Publieksservice

1.3

Rijbewijzen

Burgerzaken

Publieksservice

1.4

Verstrekkingen BRP

Burgerzaken

Publieksservice

1.6

Vastgoedinformatie

Beheer

Buitenruimte

1.7

Overige publiekszaken

Burgerzaken

Publieksservice

1.8

Gemeentearchief

Informatiebeheer

I&A*

1.9/1.27

Leegstandswet

Vergunningen

Publieksservice

1.9/1.28

Wet op de kansspelen

Vergunningen

Publieksservice

1.9/1.29

Telecommunicatiewet

Beheer

Buitenruimte

1.9/1.30 m.u.v. c

Wegenverkeerswetgeving

Beheer

Buitenruimte

1.9/1.30 c

Gehandicaptenparkeerkaart

Financiën

Bedrijfsvoering

1.9/1.31

Gewaarmerkte afschriften etc.

alle teams

alle domeinen

1.9/1.32

Div. vergunningen of beschikkingen

Vergunningen

Publieksservice

 

Hoofdstuk 2 Dienstverlening en besluiten in het kader van de Omgevingswet

 

paragraaf/art.:

omschrijving:

team:

domein:

Alle m.u.v. art. 2.43

fysieke leefomgeving/omgevingsverg.

Vergunningen

Publieksservice

2.13/2.43

teruggaaf intrekking omgevingsverg.

Toezicht en Handh.

Buitenruimte

 

Hoofdstuk 3 Dienstverlening vallend onder de Dienstenrichtlijn en niet vallend onder Hoofdstuk 2

 

Paragraaf/art,:

omschrijving:

team:

domein:

3.1

Horeca

Vergunningen

Publieksservice

3.2

Seksbedrijven

Vergunningen

Publieksservice

3.3

Winkeltijdenwet

Vergunningen

Publieksservice

3.4

Organiseren evenementen of markten

Vergunningen

Publieksservice

3.5

Standplaatsen

Vergunningen

Publieksservice

3.6

Huisvestingswet 2014

Vergunningen

Publieksservice

3.7

Kinderopvang

JOSV*

Maatsch. Ontw.

3.8

Speelautomatenhal

Vergunningen

Publieksservice

3.9

Circus

Vergunningen

Publieksservice

3.10

In deze titel niet benoemde vergunning, ontheffing of andere beschikking

Vergunningen

Publieksservice

 

*I&A: Informatisering & Automatisering

JOSV: Jeugd, Onderwijs, Sport en Volksgezondheid