Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Noordwijk

Mandaatbesluit Invorderingsambtenaar

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieNoordwijk
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingMandaatbesluit Invorderingsambtenaar
CiteertitelMandaatbesluit Invorderingsambtenaar
Vastgesteld doorgemandateerde functionaris
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Deze regeling vervangt het Mandaatbesluit Invorderingsambtenaar van 22 december 2021.

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

Onbekend

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

13-11-2023nieuwe regeling

01-11-2023

gmb-2023-473504

Tekst van de regeling

Intitulé

Mandaatbesluit Invorderingsambtenaar

De Adviseur Belastingen Beleid van het Team Belastingen en WOZ van de gemeente Noordwijk, die als gevolg van het gezamenlijke Aanwijzingsbesluit WOZ en Belastingen Gemeenschappelijke Regeling Gemeentelijke Belastingen Bollenstreek van de colleges van burgemeester en wethouders van de gemeenten Noordwijk, Lisse en Teylingen en het Aanwijzings- en mandaatbesluit WOZ en Belastingen Noordwijk Gemeenschappelijke Regeling Gemeentelijke Belastingen Bollenstreek van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Noordwijk, optreedt als de aangewezen ambtenaar belast met de invordering van gemeentelijke belastingen voor deze gemeenten,

 

Besluit:

 

HOOFDSTUK 1  

Mandaat te verlenen aan:

 

  • A.

    van de gemeente Noordwijk:

     

    de medewerkers van de teams Klantcontactcentrum Backoffice en Klantcontactcentrum Frontoffice van de gemeente Noordwijk: bij het innen van alle belastingaanslagen, leges en rechten die worden geheven op basis van de belastingverordeningen en de daarbij behorende tarieventabellen van de gemeente Noordwijk (met uitzondering van de parkeerbelasting), een en ander met uitzondering van de dwanginvordering.

     

  • B.

    van de Gemeenschappelijke Regeling werkorganisatie HLTsamen:

     

    • 1.

      de medewerkers van het team Burgerzaken domein Publieksservice en team Vergunningen domein Publieksservice, bij het innen van alle leges die worden geheven op grond van de tarieventabel behorende bij de Legesverordening Lisse en de tarieventabel behorende bij de Legesverordening Teylingen, een en ander met uitzondering van de dwanginvordering;

       

    • 2.

      de medewerkers van het team Financiën domein Bedrijfsvoering, bij het innen inclusief de dwanginvordering tot aan de fase dwangbevel van alle leges, rechten en belastingen die op grond van het Mandaatbesluit Heffingsambtenaar door medewerkers van de Gemeenschappelijke Regeling werkorganisatie HLTSamen worden geheven;

       

    • 3.

      de medewerkers van het team Burgerzaken domein Publieksservice, bij het innen van de afvalstoffenheffing geheven op grond van Hoofdstuk 2 van de tarieventabel behorende bij de Verordening afvalstoffenheffing Teylingen, een en ander met uitzondering van de dwanginvordering;

       

    • 4.

      de havenmeester van de gemeente Teylingen, bij het innen van het havengeld, dat wordt geheven op grond van de Verordening havengeld Teylingen, een en ander met uitzondering van de dwanginvordering;

  • C.

    van andere personen dan onder A of B genoemd:

     

    • 1.

      het Hoofd Administratie Meerlanden van Meerlanden Afvalinzameling en Reiniging B.V. bij het innen van de afvalstoffenheffing die wordt geheven op grond van hoofdstuk 2 van de tarieventabel behorende bij de Verordening afvalstoffenheffing Lisse en hoofdstuk 2 van de tarieventabel behorende bij de Verordening afvalstoffenheffing Noordwijk, een en ander met uitzondering van de dwanginvordering.

       

    • 2.

      de invorderingsmedewerkers van Mandaat B.V. (handelend onder de naam Cannock Chase Public), bij de dwanginvordering vanaf de fase dwangbevel van alle leges, rechten en belastingen met betrekking tot de gemeenten Noordwijk, Lisse en Teylingen, met uitzondering van de parkeerbelasting van de gemeente Noordwijk.

HOOFDSTUK 2  

Mandaat te verlenen aan de medewerkers van de gemeente Noordwijk met de onderstaande functies:

 

  • 1.

    alle medewerkers van de teams Belastingen Innen en Heffen en Belastingen en Belastingen en WOZ inzake correspondentie met betrekking tot de inning/invorderingskosten van alle gemeentelijke belastingen (behalve parkeerbelasting Noordwijk), met uitzondering van besluiten op verzoeken om kwijtschelding, uitspraken op bezwaarschriften inzake invorderingskosten en correspondentie in het kader van beroepsprocedures;

     

  • 2.

    de Medewerker Belastingen A van het team Belastingen Innen en Heffen inzake besluiten op verzoeken om kwijtschelding en uitspraken op bezwaarschriften inzake de inning/invorderingskosten van gemeentelijke belastingen (behalve parkeerbelasting Noordwijk);

     

  • 3.

    de Adviseur Belastingen A, de Adviseur Belastingen Beleid B en de Adviseur belastingen C van het team Belastingen en WOZ inzake correspondentie in het kader van (hoger)beroepsprocedures (behalve parkeerbelasting Noordwijk) met betrekking tot de inning/invorderingskosten van gemeentelijke belastingen, waaronder mede begrepen het indienen van hoger beroep, en vertegenwoordiging bij de Rechtbank en het Gerechtshof.

HOOFDSTUK 3  

Aan de mandatering worden de volgende voorwaarden verbonden:

  • 1.

    ondermandaat van de bevoegdheden genoemd in de hoofdstukken 1 en 2 is niet toegestaan;

  • 2.

    behandeling van bezwaar- en beroepschriften valt niet onder de mandatering in hoofdstuk 1.

HOOFDSTUK 4  

  • 1.

    Dit besluit treedt in werking met ingang van 13 november 2023.

  • 2.

    Met ingang van de in het eerste lid genoemde datum wordt het “Mandaatbesluit Invorderingsambtenaar” van 22 december 2021 ingetrokken.

Noordwijk, 1 november 2023

De Invorderingsambtenaar,

Adviseur Belastingen Beleid