Organisatie | Weert |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Instructie voor de griffier van de gemeente Weert 2023 |
Citeertitel | Instructie voor de griffier van de gemeente Weert |
Vastgesteld door | gemeenteraad |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Deze regeling vervangt de Instructie voor de griffier en regels ter zake van de organisatie van de griffie van de gemeente Weert 2019.
Deze regeling bevat de vroegst mogelijke datum van inwerkingtreding.
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
04-11-2023 | nieuwe regeling | 25-10-2023 |
De raad van de gemeente Weert,
Gelezen het voorstel van de werkgeverscommissie griffie Weert d.d. 19 september 2023,
Gezien het advies van de raadscommissie Middelen & Bestuur d.d. 10 oktober 2023,
Gelet op de artikelen 107a, tweede lid, en 107e, eerste lid, van de Gemeentewet,
BESLUIT: Vast te stellen de volgende Instructie voor de griffier van de gemeente Weert 2023:
Artikel 5 Bestuurlijke besluitvorming
De griffier draagt zorg voor het beschikbaar stellen van de voorlopige agenda en de vergaderstukken van vergaderingen van gemeenteraad, raadscommissies, presidium, agendacommissie en andere door de raad ingestelde overleggremia aan de raads- en commissieleden. De griffier verzorgt de publicatie van agenda’s en vergaderstukken en regelt de (digitale) verslaglegging.