Organisatie | Oude IJsselstreek |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Verordening gemeentelijke rekenkamer Oude IJsselstreek 2023 |
Citeertitel | Verordening gemeentelijke rekenkamer Oude IJsselstreek 2023 |
Vastgesteld door | gemeenteraad |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp | |
Externe bijlage | Bijlage: toelichting |
Geen
Onbekend
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
01-11-2023 | nieuwe regeling | 26-10-2023 |
1. De leden van de rekenkamer, waaronder de voorzitter, kunnen één keer voor een periode van zes jaar worden herbenoemd.
Artikel 5. Ambtelijke ondersteuning
1. Een medewerker van de griffie vervult de functie van ambtelijk secretaris van de rekenkamer.
1. De voorzitter van de rekenkamer is bevoegd binnen zijn budget uitgaven te doen voor de uitvoering van de werkzaamheden van de rekenkamer.
1. De leden van de rekenkamer ontvangen voor hun werkzaamheden een vaste maandelijkse vergoeding.
2. De vergoeding bedraagt voor de voorzitter € 525,-- per maand en voor gewone leden € 375,-- per maand. De vergoeding wordt jaarlijks geïndexeerd met dezelfde indexering die geldt voor de vergoeding voor raadsleden. Voor de eerste maal vindt dit plaats in januari 2024.
3. De leden van de rekenkamer ontvangen daarnaast een vergoeding voor hun reiskosten. Dit is maximaal de belastingvrije kilometervergoeding. Kosten van openbaar vervoer worden geheel vergoed.
4. Indien de rekenkamer één of meer van haar leden belast met de uitvoering van onderzoek, ontvangen deze leden een uurvergoeding van € 58,00. Dit gebeurt op basis van een expliciet
besluit van de rekenkamer. Jaarlijks wordt de vergoeding geïndexeerd met dezelfde indexering die geldt voor de vergoeding voor raadsleden. Voor de eerste maal vindt dit plaats in januari 2024.