Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Papendrecht

De teamleider Grondzaken, Ruimtelijke Ontwikkeling en Vastgoed (GROV) & Energietransitie (ET) van de gemeente Papendrecht,

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatiePapendrecht
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingDe teamleider Grondzaken, Ruimtelijke Ontwikkeling en Vastgoed (GROV) & Energietransitie (ET) van de gemeente Papendrecht,
CiteertitelOndermandaat Grondzaken, Ruimtelijke Ontwikkeling en Vastgoed & Energiestransitie
Vastgesteld doorgemandateerde functionaris
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

  1. Algemene wet bestuursrecht
  2. Algemeen Mandaatbesluit
Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

01-11-2023nieuwe regeling

21-09-2023

gmb-2023-462601

Tekst van de regeling

Intitulé

De teamleider Grondzaken, Ruimtelijke Ontwikkeling en Vastgoed (GROV) & Energietransitie (ET) van de gemeente Papendrecht,

 

Gelet op:

 

Het bepaalde in de Algemene wet bestuursrecht;

 

De bepalingen van het Algemeen Mandaatbesluit, vastgesteld 21 december 2021;

 

Overwegende,

 

Dat in het Algemeen Mandaatbesluit mandaat is verleend ten behoeve van het aangaan van bepaalde overeenkomsten;

 

Dat er per functie een maximumbedrag is vastgesteld, waarvoor financiële verplichtingen aangegaan kunnen worden;

 

Dat een teamleider een overeenkomst tot een maximumbedrag van € 100.000,- mag aangaan;

 

Dat er binnen het directieteam (DT) is aangegeven dat de behoefte wordt gevoeld om ook bepaalde werknemers lager in de organisatie de bevoegdheid toe te kennen om financiële overeenkomsten aan te kunnen gaan;

 

Dat het college hiertoe heeft besloten in het Algemeen mandaatbesluit;

 

Dat in artikel 5.2.6.3 is opgenomen dat de teamleider de bevoegdheid heeft een ondermandaat te verlenen aan een aan te wijzen medewerker (behandelend ambtenaar) ten behoeve van het aangaan van een overeenkomst voor going concernzaken;

 

Besluit tot het vaststellen van de volgende artikelen:

 

 

Artikel 1  

Ondermandaat wordt verleend aan mevrouw J. Kweekel (ondersteuner team energietransitie) tot het sluiten van

  • a.

    duurzaamheidsleningen waarbij financiële verplichtingen worden aangegaan tot een maximum bedrag van € 10.000,- per keer.

 

Artikel 2  

Het verleende ondermandaat dient te worden gebruikt met inachtneming van het bepaalde in de Algemene wet bestuursrecht en het Algemeen mandaatbesluit, zoals vastgesteld bij besluit van het college van Burgemeester en wethouders van 21 december 2021.

 

Artikel 3  

Het ondermandaat wordt verleend onder de volgende voorwaarden:

  • de besteding moet in overeenstemming zijn met het vastgestelde beleid en budget, toegekend bij begroting of andersoortig separaat besluit;

  • de opdracht/overeenkomst moet schriftelijk of digitaal worden vastgelegd.

  • indien er een wens is tot inhuur van derden dient altijd vooraf overlegd te worden met het afdelingshoofd.

 

Artikel 4  

Dit besluit treedt in werking op de eerste dag na die van de bekendmaking.

 

Artikel 5  

Dit besluit kan worden aangehaald als "Ondermandaat Grondzaken, Ruimtelijke Ontwikkeling en Vastgoed & Energietransitie".

 

Aldus vastgesteld op 21 september 2023

Teamleider Grondzaken, Ruimtelijke Ontwikkeling en Vastgoed,

Teamleider Energietransitie

F. Bergmans