Organisatie | Ermelo |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Verlening van mandaat aan de griffier en bij diens afwezigheid de medewerker griffie of de plaatsvervangend griffier |
Citeertitel | Mandaatregeling griffie |
Vastgesteld door | gemeenteraad |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Geen
Algemene wet bestuursrecht, afdeling 10.1.1 (mandaat)
Geen
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
08-06-2006 | 26-03-2015 | Gewijzigd: art. 1 | 08-06-2006 Ermelo's Weekblad | Onbekend |
Het doen uitgaan van brieven, mails, faxen etc. aan externen die uitnodigingen, mededelingen, inlichtingen of informatie bevatten (zgn. feitelijke informatie), alsmede het verstrekken van statistische gegevens. Deze correspondentie mag niet gericht zijn op enig rechtsgevolg, noch een beleidsopvatting of beleidsvoornemen weergeven.
Het doen uitgaan van ontvangstbevestigingen van stukken gericht aan de raad en waarvan de beantwoording naar verwachting enige tijd zal vergen. De bevoegdheid is niet van toepassing voor zaken waarvan de ontvangst in het kader van bijzondere administratieve procedures wordt bevestigd (bijvoorbeeld bezwaarschriften).
Vooruitlopend op de vaststelling door de raad van de lijst van ingekomen stukken met de diverse afhandelingsvoorstellen, deze ingekomen raadsstukken voor verdere afhandeling direct doorzonden naar het college, het afdelingshoofd of ander orgaan.
Dit geldt ook voor stukken waarvan het onmiskenbaar is dat een ander bestuursorgaan dan de raad bevoegd is om deze inhoudelijk te behandelen (doorzendplicht op grond van artikel 2:3 Algemene wet bestuursrecht).