Organisatie | Purmerend |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Aanwijzingsbesluit personen jegens wie inlichtingenverplichtingen gelden bij de uitvoering van de Wet waardering onroerende zaken en de heffing en inning van gemeentelijke belastingen |
Citeertitel | Aanwijzingsbesluit voor inlichtingenverplichtingen gemeentelijke belastingen en Wet WOZ Purmerend |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Deze regeling vervangt het Aanwijzingsbesluit van 17 april 2018 waarin gemeenteambtenaren belast met de heffing of de invordering van gemeentelijke belastingen worden aangewezen als degene jegens wie verplichtingen als bedoeld in de artikelen 47,49 en 50 van de Algemene wet inzake rijksbelastingen en in de artikelen 58 en 60 van de Invorderingswet 1990 gelden, dan wel bedoeld of van toepassing verklaard in de algemene maatregel van bestuur krachtens artikel 246a van de Gemeentewet.
Deze regeling vervangt het Aanwijzingsbesluit van 17 april 2018 waarin gemeenteambtenaren belast met de heffing of de invordering van gemeentelijke belastingen worden aangewezen als degene jegens wie verplichtingen als bedoeld in de artikelen 47,49, 50, 51 en 53a van de Algemene wet inzake rijksbelastingen gelden, dan wel bedoeld of van toepassing verklaard in de algemene maatregel van bestuur krachtens artikel 31 van de Wet waardering onroerende zaken.
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
17-10-2023 | 01-10-2023 | nieuwe regeling | 26-09-2023 |
Het college van burgemeester en wethouders van Purmerend;
gelet op artikel 231 en 246a van de Gemeentewet, artikel 30, vijfde lid en artikel 31 van de Wet waardering onroerende zaken, artikel 56 van de Algemene wet inzake rijksbelastingen en artikel 63a van de Invorderingswet 1990 ;
Het aanwijzingsbesluit personen jegens wie inlichtingenverplichtingen gelden bij de uitvoering van de Wet waardering onroerende zaken en de heffing en inning van gemeentelijke belastingen;
Als personen bedoeld in artikel 30, vijfde lid, tweede volzin, van de Wet waardering onroerende zaken, jegens wie de in die volzin en in artikel 31 van die wet bedoelde verplichtingen mede gelden, worden aangewezen:
Als personen bedoeld in de artikelen 47, 49 en 50 van de Algemene wet inzake rijksbelastingen en in de artikelen 58 en 60 van de Invorderingswet 1990, dan wel bedoeld of van toepassing verklaard in de Algemene maatregel van bestuur krachtens artikel 246a van de Gemeentewet jegens wie bedoelde verplichtingen mede gelden worden aangewezen:
Als personen bedoeld in de artikelen 47, 49, 50, 51 en 53a van de Algemene wet inzake rijksbelastingen en in de artikelen 58 en 60 van de Invorderingswet 1990, dan wel bedoeld of van toepassing verklaard in de Algemene maatregel van bestuur krachtens artikel 31 van de Wet waardering onroerende zaken jegens wie bedoelde verplichtingen mede gelden worden aangewezen:
Het aanwijzingsbesluit van 17 april 2018 waarin gemeenteambtenaren belast met de heffing of de invordering van gemeentelijke belastingen worden aangewezen als degene jegens wie verplichtingen als bedoeld in de artikelen 47,49 en 50 van de Algemene wet inzake rijksbelastingen en in de artikelen 58 en 60 van de Invorderingswet 1990 gelden, dan wel bedoeld of van toepassing verklaard in de algemene maatregel van bestuur krachtens artikel 246a van de Gemeentewet wordt ingetrokken;
Het aanwijzingsbesluit van 17 april 2018 waarin gemeenteambtenaren belast met de heffing of de invordering van gemeentelijke belastingen worden aangewezen als degene jegens wie verplichtingen als bedoeld in de artikelen 47,49, 50, 51 en 53a van de Algemene wet inzake rijksbelastingen gelden, dan wel bedoeld of van toepassing verklaard in de algemene maatregel van bestuur krachtens artikel 31 van de Wet waardering onroerende zaken wordt ingetrokken.
Aldus vastgesteld in de vergadering van het college van burgemeester en wethouders van 26 september 2023.
De secretaris,
A. Heiner
De burgemeester,
E. van Selm
Tegen dit besluit kan een belanghebbende binnen zes weken na de dag van bekendmaking van dit besluit een gemotiveerd bezwaarschrift indienen bij het college van burgemeester en wethouders, Purmersteenweg 42, 1441 DM Purmerend. De belanghebbende kan het bezwaarschrift ook door een gemachtigde laten indienen. Voeg dan een machtiging bij het bezwaarschrift.
Zorg ervoor dat het bezwaarschrift in elk geval de volgende gegevens bevat:
de naam en het adres van de belanghebbende;
de handtekening van de belanghebbende of de handtekening van de gemachtigde.