Organisatie | Diemen |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Bevoegdhedenregeling deelnemende partijen inzake DUO+ Januari 2024 |
Citeertitel | Bevoegdhedenregeling deelnemende partijen inzake DUO+ Januari 2024 |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Deze regeling treedt in werking op het moment dat de Omgevingswet inwerking treedt.
Onbekend
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
01-01-2024 | nieuwe regeling | 22-08-2023 |
In deze regeling wordt verstaan onder:
Artikel 3 Algemene uitzonderingen toepassing mandaat
Uitoefening van mandaat vindt niet plaats:
Onder mandaat wordt eveneens begrepen een beslissing tot het aangaan van overeenkomsten en financiële verplichtingen waarbij hetgeen daaromtrent is bepaald in de geldende budgethoudersregeling van de moederorganisatie, de inkoopvoorwaarden en het aanbestedingsbeleid bepalend is. Het (onder-)mandaat wordt tot op hetzelfde niveau toegekend als waarop (sub-)budgethouders zijn ge(vol-)machtigd op grond van die regelingen en met inachtneming van de daarin opgenomen drempelbedragen.
Uitgangspunt is dat het laagst mogelijke niveau van ondermandaat kan worden toegekend aan medewerkers, conform de categorieën zoals opgenomen in de functiematrix behorend bij het geldende generieke functiehuis, daaronder begrepen uitzendkrachten en inhuurpersoneel, voor zover die dezelfde functie uitoefenen, wanneer aan alle volgende voorwaarden wordt voldaan.
In alle gevallen waarin dit redelijkerwijs mogelijk is, worden voorts eveneens de functie en geboortedatum van degene die worden aangewezen vermeld. In voorkomende gevallen waarbij aanvullende informatie gelet op de aard van de aanwijzing of benoeming wenselijk of nodig is, wordt in het besluit aanvullend andere informatie vermeld die voor de volledigheid van het besluit vermelding behoeven, geënt op het doel ervan.
Artikel 2 Uitzondering werkingssfeer
Onder benoemingsbesluiten worden in deze afdeling niet verstaan: het aanstellingsbesluit of daarmee gelijk te stellen besluit op grond van de CAR-UWO of andere toepasselijke rechtspositieregeling voor ambtenaren of ingehuurde medewerkers in (loon-)dienst van de moederorganisatie.
Artikel 1 Jaarlijkse controle actualiteit register
Het bevoegdhedenregister wordt jaarlijks door team POJZ gecontroleerd op actualiteit en waar nodig/wenselijk wordt het geactualiseerd.
Artikel 3 Overeenkomstige toepassing
Hetgeen in deze regeling omtrent elk van de opgenomen bevoegdheden is bepaald, is van overeenkomstige toepassing op projectmanagers en op projectleiders mits zij als zodanig zijn aangewezen.
Op alle beslissingen die op grond van deze regeling worden genomen, wordt de op dat moment geldende wet- en regelgeving toegepast.
In alle gevallen waarin deze regeling niet voorziet, dan wel waarin onduidelijkheid of onenigheid bestaat over de toepassing daarvan, blijft de bevoegdheid bij het bevoegd bestuursorgaan.
Alle aanwijzings- en benoemingsbesluiten die op grond van de Bevoegdhedenregeling Duo+ - gemeente Diemen en het register horend bij de Bevoegdhedenregeling Duo+ - gemeente Diemen of op en tijdstip daarna zijn genomen, worden geacht mede op basis van deze regeling te zijn genomen en blijven onverkort van kracht.
Aldus besloten burgemeester en wethouders van Diemen d.d. 22 augustus 2023
De secretaris
mevrouw G.T. Wildeman
De burgemeester
De heer E. Boog
Aldus besloten de burgemeester van Diemen d.d. 22 augustus 2023
De heer E. Boog
Register gemeente Diemen, behorende bij bevoegdhedenregeling deelnemende partijen DUO+ 2024