Organisatie | Opsterland |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Uitvoeringsbesluit verantwoordelijkheidsverdeling college september 2023 |
Citeertitel | Uitvoeringsbesluit verantwoordelijkheidsverdeling college september 2023 |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Deze regeling vervangt het Uitvoeringsbesluit verantwoordelijkheidsverdeling college september 2022.
Deze regeling bevat de vroegst mogelijkste datum van inwerkingtreding.
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
04-10-2023 | nieuwe regeling | 26-09-2023 |
Het college van de gemeente Opsterland,
gelet op artikel 2, lid 4 van het Reglement van orde voor de vergaderingen en andere werkzaamheden
van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Opsterland 2016;
vast te stellen het Uitvoeringsbesluit verantwoordelijkheidsverdeling college september 2023.
In dit besluit wordt verstaan onder portefeuillehouder: het collegelid aan wie bepaalde aandachtsgebieden van burgemeester en wethouders in het bijzonder zijn toegewezen.
Artikel 4 Onderlinge vervanging portefeuillehouders bij afwezigheid
De onderlinge vervanging van de portefeuillehouders bij hun afwezigheid wordt als volgt geregeld,
tenzij het college in een individueel geval anders bepaalt:
Artikel 5 Verantwoordelijkheid van de burgemeester en de andere portefeuillehouders
De portefeuillehouder Financiën is verantwoordelijk voor de bestuurlijke informatievoorziening ten aanzien van het financieel en administratief beheer en voor het ontwikkelen van instrumenten om de administratieve organisatie te verbeteren en het scheppen van kaders en voorwaarden op het gebied van de administratieve organisatie.