Organisatie | Amsterdam |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Aanwijzingsbesluit alcoholverbodsgebied Mosveld Amsterdam |
Citeertitel | Aanwijzingsbesluit alcoholverbodsgebied Mosveld Amsterdam |
Vastgesteld door | burgemeester |
Onderwerp | openbare orde en veiligheid |
Eigen onderwerp |
Deze regeling vervalt op 1 januari 2025.
Algemene Plaatselijke Verordening 2008
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
22-09-2023 | nieuwe regeling | 11-09-2023 |
In het Besluit van de voorzitter van het dagelijks bestuur van stadsdeel Noord van de gemeente Amsterdam betreffende alcoholverbodsgebieden 2023 (Gemeenteblad 2023, nr. 115421) vervalt onderdeel 1, onder b, en vervalt in de bijlage, Tekening 2 Mosveld.
Aldus vastgesteld op 11 september 2023.
De burgemeester van Amsterdam,
namens deze,
De voorzitter van het dagelijks bestuur van stadsdeel Noord,
De voorzitter
Brahim Abid
In de directe omgeving van winkelcentrum Mosveld wordt al jarenlang overlast ervaren als gevolg van het nuttigen van alcohol. Een eerder ingesteld alcoholverbod op Mosplein zorgt voor vermindering van overlast, maar ook verplaatsing naar de straat Mosveld voor de winkels.
De wijk kent een aantal opvanglocaties voor kwetsbare doelgroepen als dak- en thuislozen, verslaafden van drugs- en alcohol en personen met onbegrepen gedrag. Deze doelgroep verblijft graag op de bankjes bij het winkelcentrum Mosveld. De omstandigheden (bankjes) en het gegeven dat Mosveld een winkelcentrum is waar (goedkoop) alcohol gekocht kan worden, maakt dat het Mosveld een aantrekkelijke plek is om alcohol te nuttigen. Buurtbewoners en in toenemende mate ook ondernemers, voelen zich niet veilig in het gebied omdat het alcoholgebruik vaak samen gaat met andere overlast, zoals versterkte muziek en/of naroepen (intimideren) van winkelend publiek.
Het aanwijzingsbesluit alcoholverbod Mosveld Amsterdam zorgt voor meer handvatten voor de politie om handhavend te kunnen optreden en zal bijdragen aan een vermindering van de overlast in het gebied.
Bent u het niet eens met dit besluit? Belanghebbenden kunnen binnen zes weken na de dag waarop het besluit is gepubliceerd in het Gemeenteblad bezwaar maken.
U kunt bezwaar maken via www.amsterdam.nl/bezwaar/jb
U logt in met uw DigiD of E-herkenning.
Na het indienen van uw bezwaar informeert de gemeente u over de manier waarop uw bezwaarschrift wordt behandeld.
Mogelijk kunt u niet beschikken over DigiD. Dan kunt u bezwaar maken per post.
Vermeld in uw bezwaarschrift altijd:
Bij verzending per post geldt als verzenddatum van uw bezwaar de poststempel op uw bezwaarschrift.
Dient iemand anders namens u een bezwaarschrift in? Stuur dan een machtiging mee.
Het indienen van een bezwaarschrift heeft geen schorsende werking. Dat wil zeggen: het besluit waartegen u bezwaar maakt, blijft geldig totdat over uw bezwaar is beslist.
Bij grote spoed kunt u (tegen kosten) een zogeheten voorlopige voorziening aanvragen. Dat is een spoedprocedure waarmee het genomen besluit tijdelijk kan worden geschorst en/of andere maatregelen kunnen worden getroffen, bijvoorbeeld om onomkeerbare situaties te voorkomen Een voorlopige voorziening vraagt u aan bij:
De Voorzieningenrechter van de Rechtbank Amsterdam
Afdeling Publiekrecht, team Bestuursrecht Algemeen
U kunt ook een verzoek om een voorlopige voorziening indienen via de website: http://loket.rechtspraak.nl/bestuursrecht. Andere belangrijke informatie vindt u via de website: www.rechtspraak.nl/Naar-de-rechter/Bestuursrechter/Kosten