Organisatie | Son en Breugel |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Budgethoudersregeling 2023 gemeente Son en Breugel |
Citeertitel | Budgethoudersregeling gemeente Son en Breugel 2023 |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp | Budgethoudersregeling gemeente Son en Breugel 2023 |
Geen
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
01-09-2023 | Nieuwe regeling | 15-08-2023 | 1744412 |
In deze regeling wordt verstaan onder:
De afdeling financiën die ondergebracht is bij Dienst Dommelvallei.
Degene van de afdeling financiën die een betaling voorbereidt (1e handtekening).
Degene van de afdeling financiën die een betaling fiatteert (2e handtekening).
Het door de raad beschikbaar gestelde geld aan inkomsten en uitgaven waarbinnen taken/activiteiten uitgevoerd moeten worden.
De functionaris die door zijn of haar functie verantwoordelijk is voor de sturing, beheersing en verantwoording van (een gedeelte van) een budget.
Een plotseling opkomende gebeurtenis die niet was voorzien, maar die wel om direct optreden vraagt om ernstige schade te voorkomen.
Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Son en Breugel.
Een rekening die de gemeente ontvangt voor geleverde goederen of diensten door een derde.
De gemeentesecretaris van de gemeente Son en Breugel.
Het door de raad beschikbaar gestelde geld voor de aanschaf of uitvoering van een eenmalige investering in activa, waarvan het nut zich uitstrekt over meerdere jaren.
Leidinggevende van een domein.
Functionaris van de gemeente Son en Breugel of Dienst Dommelvallei.
Een rekening die de gemeente stuurt naar een derde voor geleverde goederen of diensten.
Een overeenkomst tussen de gemeente en een derde die bij de realisatie ervan leidt tot opbrengsten voor de gemeente.
Een opdracht gegeven door de gemeente aan een derde die bij de realisatie ervan leidt tot kosten voor de gemeente.
De functionaris die per factuur/nota een voorstel doet voor de codering aan de budgethouder.
Artikel 2. Verantwoordelijkheden van budgethouders
Bij het aangaan van verplichtingen moeten de regels van het inkoop- en aanbestedingsbeleid in acht worden genomen. Daarin staan verschillende normbedragen, afhankelijk van werk en dienst.
Artikel 7. Substitutie dan wel aanvullend beschikbaar stellen van budget
In geval van calamiteiten kan de gemeentesecretaris, vooruitlopend op de melding als bedoeld in de volgende zin en met instemming van de portefeuillehouder financiën, akkoord gaan met een overschrijding tot een bedrag van € 50.000,- (excl. btw). De gemeentesecretaris doet in de eerstvolgende collegevergadering melding van deze calamiteit. De melding wordt genotuleerd en opgenomen in de eerstvolgende verantwoordingsrapportage aan de raad.
Artikel 8. Informatieverstrekking
Het hoofd van de afdeling financiën draagt er zorg voor, dat de budgethouders beschikken over actuele en volledige informatie over de budgetten waarvoor zij aangewezen zijn.
Artikel 10. Overige regelingen
De budgethouders dienen rekening te houden met alle overige regelingen en werkprocessen die betrekking hebben op de organisatie van de financiële administratie en het beheer van de geldmiddelen.