Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Groningen

Directiemandaat en aanwijzingsbesluit(en) Informatie & Services gemeente Groningen 2023

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieGroningen
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingDirectiemandaat en aanwijzingsbesluit(en) Informatie & Services gemeente Groningen 2023
Citeertitel
Vastgesteld doorcollege van burgemeester en wethouders
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Dit besluit vervangt het Directiemandaat en aanwijzingsbesluit(en) Informatie & Services Gemeente Groningen 2022.

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

Onbekend

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

11-07-2023nieuwe regeling

20-06-2023

gmb-2023-299183

185331-2023

Tekst van de regeling

Intitulé

Directiemandaat en aanwijzingsbesluit(en) Informatie & Services gemeente Groningen 2023

 

 

Aan de directeur wordt opgedragen uitvoering te geven in de ruimste zin des woords aan de aangeduide regelingen, inclusief het toepassen van de daarbij horende beleidsregels, al dan niet met toepassing van hardheidsclausules.

 

Deze mandaten gelden naast de algemene bevoegdheden die opgenomen zijn in het algemeen mandaatbesluit, betreffende de bevoegdheden om overeenkomsten te sluiten, personeelsbesluiten en budgettaire bevoegdheden.

 

Dit mandaat, inclusief de daarbij horende ondermandaten (en specifiek voor zover het lager te leggen uitvoering van belastingenregelingen betreft: mandaten), gelden ook indien regelingen tussentijds (tot een volgende aanpassing) gewijzigd worden, van naam veranderen of van nummering wijzigen of anderszins er geen aanleiding is om te veronderstellen dat de inhoudelijke mandaatbevoegdheid daardoor zal wijzigen.

 

Ook indien een regeling wijzigt blijft de directeur bevoegd voor zover nodig en van toepassing de oude versie toe te passen.

 

Tot slot en voor alle duidelijkheid: mocht er naar aanleiding van besluiten verleend op dit mandaatbesluit bezwaren en beroepen worden ingesteld, dan is de directeur bevoegd om verweren te voeren in de ruimste zin des woords.

 

Bij ondermandatering gelden deze voorwaarden, naast de voorwaarden en beperkingen van het Algemeen mandaatbesluit 2023.

 

  • 1.

    Uitvoering van de Verordening Informatiebeheer gemeente Groningen 2016 en het Besluit Informatiebeheer gemeente Groningen 2016

  • 2.

    Het voeren van en ondertekenen van correspondentie, alsmede de ondertekening van betaalopdrachten en voorschotten over de gemeentelijke bijdrage aan Groninger Archieven

  • 3.

    Het opstellen en uitgeven van huisnummerbesluiten

  • 4.

    De afbakening van panden en verblijfsobjecten en het registreren van alle besluiten in de LV BAG

  • 5.

    Uitvoering van de wet Basisregistratie adressen en gebouwen (BAG) (Het registreren en waar nodig onderzoeken van objecten en/of hun attributen en het uitvoeren en verwerken van mutatiesignaleringen om vergunningsvrij en/of illegale bouw op te sporen)

  • 6.

    Inschrijven besluiten op basis van de Wet Kenbaarheid publiekrechtelijke beperkingen onroerende zaken in de landelijke BRK-PB

  • 7.

    Uitvoering Wet basisregistratie grootschalige topografie (BGT)

  • 8.

    Uitvoering Wet Basisregistratie Ondergrond (BRO)

Dit directiemandaat treedt in werking de dag na bekendmaking onder gelijktijdige intrekking van het directiemandaat en aanwijzingsbesluit(en) Informatie & Services Gemeente Groningen 2022.

Vastgesteld bij besluit van het college van burgemeester en wethouders en de burgemeester van Groningen, ieder voor zover het zijn bevoegdheid betreft op 20 juni 2023.

Burgemeester,

Koen Schuiling

Secretaris,

Christien Bronda