Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Dronten

Reglement ambtelijke organisatie 2023

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieDronten
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingReglement ambtelijke organisatie 2023
CiteertitelReglement ambtelijke organisatie 2023
Vastgesteld doorcollege van burgemeester en wethouders
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

N.v.t.

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

06-07-2023Nieuwe regeling

27-06-2023

gmb-2023-294170

Tekst van de regeling

Intitulé

Reglement ambtelijke organisatie 2023

Het college van Dronten,

 

gelet op de artikelen 106 en 160, eerste lid en onder c, van de Gemeentewet;

 

B E S L U I T:

 

vast te stellen het volgende Reglement ambtelijke organisatie 2023.

 

Artikel 1  

  • 1.

    Aan het hoofd van de ambtelijke organisatie staat de gemeentesecretaris.

  • 2.

    De gemeentesecretaris is tevens algemeen directeur.

  • 3.

    De vervanging van de gemeentesecretaris wordt in een afzonderlijk besluit geregeld.

  • 4.

    Naast de gemeentesecretaris is er ten minste één directeur.

  • 5.

    Directeuren vervangen, indien er meer dan één directeur is, elkaar.

  • 6.

    De gemeentesecretaris en directeur(en) worden ondersteund door het team Bestuursondersteuning.

Artikel 2  

De organisatie is onderverdeeld in de volgende teams:

  • a.

    Gebiedsontwikkeling

  • b.

    Afval en reiniging & civieltechnisch- & accommodatiebeheer;

  • c.

    Groentechnisch beheer;

  • d.

    Publiekszaken.

  • e.

    Vergunningen, toezicht & handhaving;

  • f.

    Veiligheid

  • g.

    Samenleving;

  • h.

    Ondersteuning;

  • i.

    Jeugd, Participatie en Wmo;

  • j.

    Werk, Inkomen & Leerrecht;

  • k.

    Informatiemanagement & facilitair;

  • l.

    Financiën, planning & control & inkoop;

  • m.

    Organisatieadvies;

  • n.

    Bestuursadvisering- en ondersteuning.

Artikel 3  

  • 1.

    De in artikel 2 genoemde teams worden geleid door teammanagers.

  • 2.

    Teammanagers vervangen elkaar.

Artikel 4  

  • 1.

    De gemeentesecretaris, directeur(en) en teammanagers vormen gezamenlijk het managementteam.

  • 2.

    In het geval het managementteam niet tot een besluit komt heeft de gemeentesecretaris de doorslaggevende stem.

  • 3.

    Elke directeur en teammanager wordt ondersteund door een secretariaat dat tevens fungeert als managementondersteuning.

Artikel 5  

De bevoegdheden van gemeenteambtenaren worden in een of meerdere afzonderlijke besluiten vastgelegd.

Artikel 6  

Het beheer van de gemeentelijke financiën wordt in een afzonderlijk besluit geregeld.

Artikel 7  

Het Reglement ambtelijke organisatie 2022 wordt ingetrokken.

Artikel 8  

  • 1.

    Dit reglement wordt aangehaald als Reglement ambtelijke organisatie 2023.

  • 2.

    Dit reglement treedt in werking op de dag na bekendmaking.

 

 

Dronten, 27 juni 2023.

 

 

 

J.D. Pluim

secretaris

drs. J.P. Gebben

burgemeester