Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
's-Hertogenbosch

Verordening gemeentelijke rekenkamer ’s-Hertogenbosch 2023

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
Organisatie's-Hertogenbosch
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingVerordening gemeentelijke rekenkamer ’s-Hertogenbosch 2023
CiteertitelVerordening gemeentelijke rekenkamer 's-Hertogenbosch 2023
Vastgesteld doorgemeenteraad
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

  1. artikel 81a van de Gemeentewet
  2. artikel 81k van de Gemeentewet
  3. artikel 149 van de Gemeentewet
Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

01-08-2023Wijziging in de regeling

04-07-2023

gmb-2023-291175

Tekst van de regeling

Intitulé

Verordening gemeentelijke rekenkamer ’s-Hertogenbosch 2023

De raad van de gemeente ’s-Hertogenbosch,

In zijn vergadering van 4 juli 2023,

gelezen het voorstel van het Presidium van 26 april 2023; met reg.nr. 15117243,

gelet op de artikelen 81a, 81k en 149 van de Gemeentewet;

 

besluit vast te stellen de volgende verordening:

Verordening gemeentelijke rekenkamer 's-Hertogenbosch 2023

 

 

Artikel 1. Definities

In deze verordening wordt verstaan onder:

  • college: college van burgemeester en wethouders;

  • rekenkamer: gemeentelijke rekenkamer als bedoeld in artikel 81a van de Gemeentewet;

  • voorzitter: voorzitter van de rekenkamer.

 

Artikel 2. Rekenkamer

  • 1.

    Er is een rekenkamer.

  • 2.

    De rekenkamer bestaat uit vier leden, waaronder een voorzitter.

  • 3.

    De rekenkamer regelt in het Reglement van Orde de plaatsvervanging van de voorzitter.

 

Artikel 3. Ambtelijke ondersteuning

  • 1.

    De rekenkamer heeft een ambtelijk secretaris.

  • 2.

    De griffier regelt in overleg met de voorzitter van de rekenkamer de plaatsvervanging van de secretaris.

 

Artikel 4. Budget

De voorzitter van de rekenkamer is bevoegd binnen zijn budget uitgaven te doen voor de uitvoering van de werkzaamheden van de rekenkamer.

 

Artikel 5. Vergoeding

  • 1.

    De leden van de rekenkamer ontvangen voor hun werkzaamheden een vaste maandelijkse vergoeding.

  • 2.

    De vergoeding bedraagt voor de voorzitter 45 % en voor gewone leden 35 % van de vergoeding voor raadsleden.

  • 3.

    De vergoedingen, genoemd in het tweede lid, zijn inclusief reis-, verblijf- en overige kosten.

 

Artikel 6. Slotbepalingen

  • 1.

    De Verordening op de Rekenkamercommissie 2015 wordt ingetrokken.

  • 2.

    Deze verordening treedt in werking op 1 augustus 2023.

  • 3.

    Deze verordening wordt aangehaald als: Verordening gemeentelijke rekenkamer ’s-Hertogenbosch 2023.

 

Aldus vastgesteld in de openbare raadvergadering van 4 juli 2023.

De griffier,

Drs. W.G. Amesz

De voorzitter,

Drs. J.M.L.N. Mikkers