Organisatie | Veldhoven |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Raadsbesluit Archiefverordening Veldhoven 2023 |
Citeertitel | |
Vastgesteld door | gemeenteraad |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Geen
Onbekend
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
21-06-2023 | nieuwe regeling | 06-06-2023 | 23.031 |
onderwerp : vaststellen Archiefverordening Veldhoven 2023
De raad van de gemeente Veldhoven;
gezien het voorstel van burgemeester en wethouders van 18 april 2023;
overwegende dat de Archiefwet 1995 voorschrijft een voorziening te hebben betreffende de zorg voor het beheer van de archiefbescheiden;
gelet op de artikelen 30, eerste lid en 32, tweede lid van de archiefwet 1995 en artikel 149 van de Gemeentewet;
Artikel 2. Taken gemeentearchivaris
De gemeentearchivaris brengt tweejaarlijks aan burgemeester en wethouders verslag uit over het beheer van de archiefbewaarplaats en de archiefbescheiden die hiernaartoe zijn overgebracht en over het toezicht op het beheer van de archiefbescheiden van de gemeentelijke organen die niet zijn overgebracht naar de archiefbewaarplaats.
Artikel 3. Verantwoording door burgemeester en wethouders
Burgemeester en wethouders informeren de gemeenteraad jaarlijks over de uitoefening van de aan hen opgedragen zorg voor de archiefbescheiden van de gemeentelijke organen. Zij voegen daarbij in ieder geval voor zover beschikbaar: