Organisatie | Avri |
---|---|
Organisatietype | Regionaal samenwerkingsorgaan |
Officiële naam regeling | Vervangingsregeling secretaris-directeur Gemeenschappelijke Regeling Avri |
Citeertitel | Vervangingsregeling secretaris-directeur Gemeenschappelijke regeling Avri |
Vastgesteld door | dagelijks bestuur |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Geen
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
22-06-2023 | nieuwe regeling | 07-06-2023 |
Artikel 1. Algemene bepalingen
De directeur is conform artikel 34 Gemeenschappelijke Regeling Avri belast met de bedrijfsvoering en de dagelijkse leiding van de organisatie. Daarnaast staat de directeur, als secretaris, het algemeen bestuur, het dagelijks bestuur, de voorzitter en de commissies bij de uitoefening van hun taken.
Ter ondervanging van de kwetsbaarheid van de organisatie ten gevolge van ziekte, verhindering, ontstentenis van de secretaris-directeur bestaat de behoefte om plaatsvervangers beschikbaar te hebben.
Van plaatsvervanging is sprake wanneer de secretaris-directeur wegens vakantie of ziekte of een andere vorm van verlof tijdelijk afwezig is en er met hem/haar gedurende deze periode geen dagelijks contact kan zijn.
Artikel 3. Aanwijzing plaatsvervangend secretaris-directeur
de plaatsvervangend secretaris-directeur wordt in beginsel in volgorde van anciënniteit van hun benoeming aangewezen als plaatsvervanger in dier voege dat de langst werkzame manager de eerste plaatsvervanger is en zo verder tenzij deze niet voor de (gehele) duur van de afwezigheid beschikbaar is en de tweede of derde manager in anciënniteit wel.
Van vervanging is sprake wanneer secretaris-directeur tijdelijk afwezig is voor een periode die gepland dan wel ongepland naar verwachting niet langer duurt dan zeven weken. Indien een afwezigheid al dan niet voorzien - langer duurt dan zeven weken, dan wordt over de vervanging van de secretaris-directeur een afzonderlijk besluit genomen door het Dagelijks Bestuur.
In gevallen waarin deze regeling niet voorziet beslist het Dagelijks Bestuur en treft deze zo nodig maatregelen.