Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Avri

Vervangingsregeling secretaris-directeur Gemeenschappelijke Regeling Avri

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieAvri
OrganisatietypeRegionaal samenwerkingsorgaan
Officiële naam regelingVervangingsregeling secretaris-directeur Gemeenschappelijke Regeling Avri
CiteertitelVervangingsregeling secretaris-directeur Gemeenschappelijke regeling Avri
Vastgesteld doordagelijks bestuur
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

  1. Gemeenschappelijke regeling Avri
  2. Besluit bevoegdheden directeur/ mandaat directeur Avri 2021
Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

22-06-2023nieuwe regeling

07-06-2023

bgr-2023-591

Tekst van de regeling

Intitulé

Vervangingsregeling secretaris-directeur Gemeenschappelijke Regeling Avri

Gelet de Gemeenschappelijke Regeling Avri

 

Gelet op het besluit bevoegdheden directeur/mandaat directeur Avri

 

 

Besluit vast te stellen

 

De Vervangingsregeling secretaris-directeur Gemeenschappelijke Regeling Avri.

Artikel 1. Algemene bepalingen

De directeur is conform artikel 34 Gemeenschappelijke Regeling Avri belast met de bedrijfsvoering en de dagelijkse leiding van de organisatie. Daarnaast staat de directeur, als secretaris, het algemeen bestuur, het dagelijks bestuur, de voorzitter en de commissies bij de uitoefening van hun taken.

 

Ter ondervanging van de kwetsbaarheid van de organisatie ten gevolge van ziekte, verhindering, ontstentenis van de secretaris-directeur bestaat de behoefte om plaatsvervangers beschikbaar te hebben.

Artikel 2. Plaatsvervanging

Van plaatsvervanging is sprake wanneer de secretaris-directeur wegens vakantie of ziekte of een andere vorm van verlof tijdelijk afwezig is en er met hem/haar gedurende deze periode geen dagelijks contact kan zijn.

Artikel 3. Aanwijzing plaatsvervangend secretaris-directeur

  • 1.

    De secretaris-directeur draagt zorg voor een adequate vervanging bij diens afwezigheid.

  • 2.

    De secretaris-directeur wijst daartoe een plaatsvervanger aan.

  • 3.

    Als plaatsvervangend secretaris-directeur kunnen uitsluitend in aanmerking komen de manager Klant en Innovatie, manager Bedrijfsvoering, manager Uitvoering.

  • 4.

    de plaatsvervangend secretaris-directeur wordt in beginsel in volgorde van anciënniteit van hun benoeming aangewezen als plaatsvervanger in dier voege dat de langst werkzame manager de eerste plaatsvervanger is en zo verder tenzij deze niet voor de (gehele) duur van de afwezigheid beschikbaar is en de tweede of derde manager in anciënniteit wel.

  • 5.

    Van vervanging is sprake wanneer secretaris-directeur tijdelijk afwezig is voor een periode die gepland dan wel ongepland naar verwachting niet langer duurt dan zeven weken. Indien een afwezigheid al dan niet voorzien - langer duurt dan zeven weken, dan wordt over de vervanging van de secretaris-directeur een afzonderlijk besluit genomen door het Dagelijks Bestuur.

Artikel 4. Bevoegdheden en beperkingen

  • 1.

    Bij afwezigheid van de secretaris-directeur is de plaatsvervanger bevoegd de taken en bevoegdheden van de secretaris-directeur uit te oefenen een en ander met in achtneming van de mandaatregeling directeur.

  • 2.

    De plaatsvervanging betreft het nemen van besluiten waarvan de afhandeling tot aan de voorziene terugkeer van de secretaris directeur geen uitstel duldt, alsmede het afhandelen van lopende zaken.

  • 3.

    Indien een bevoegdheid is uitgeoefend door een plaatsvervanger, dient dit in de ondertekening tot uitdrukking te worden gebracht door gebruikmaking van de woorden ‘plaatsvervangend secretaris-directeur’, gevolgd door eigen naam en functie.

Artikel 5. Vergoeding

Voor het plaatsvervangerschap wordt geen financiële vergoeding toegekend.

Artikel 6. Onvoorzien

In gevallen waarin deze regeling niet voorziet beslist het Dagelijks Bestuur en treft deze zo nodig maatregelen.

Artikel 7. Inwerkingtreding

Deze regeling treedt in werking de dag na bekendmaking in het Blad gemeenschappelijke regeling.

Artikel 8. Citeertitel

Dit plaatsvervangingsbesluit wordt aangehaald als: ‘Vervangingsregeling secretaris-directeur Gemeenschappelijke regeling Avri.

Aldus vastgesteld in de vergadering van het dagelijks bestuur van Avri op 7 juni 2023

Het Dagelijks bestuur van Avri

De secretaris,

W. Brouwer

De voorzitter,

P. Neven