Organisatie | Bunschoten |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Nadere regel subsidie muziekeducatie 2019 (1e wijziging) |
Citeertitel | Nadere regel subsidie muziekeducatie 2019 (1e wijziging) |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | financiën en economie |
Eigen onderwerp |
Deze regeling vervangt de Nadere regel subsidie muziekeducatie 2019.
Algemene Subsidieverordening Bunschoten 2022
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
01-07-2023 | nieuwe regeling | 30-05-2023 |
Burgemeester en Wethouders van Bunschoten;
Overwegende dat het gewenst is muziekeducatie te stimuleren welke bijdraagt aan de muzikale vorming (muziekbeleving en -participatie) van kinderen in de gemeente Bunschoten;
gelet op artikel 2, tweede lid en artikel 4, derde lid van de Algemene subsidieverordening Gemeente Bunschoten 2022.
Artikel 1 Begripsomschrijvingen
In deze regeling wordt verstaan onder:
Professional: een persoon die de workshops en naschoolse lessen verzorgd. De professional is gediplomeerd (een vakopleiding muziek op MBO of HBO-niveau) of ervaren op het gebied van het geven van muziekonderwijs (minimaal twee jaar ervaring). Bij twijfel over de opleiding van de professional wordt altijd contact met de gemeente opgenomen die hierin het eindoordeel heeft of deze opleiding van het gewenste niveau is.
Artikel 2 Activiteiten die voor subsidie in aanmerking komen
Subsidie op grond van deze nadere regel kan aan een instelling worden verleend voor activiteiten die gericht zijn op muziekeducatie, zang of instrumentaal, voor kinderen van groep vijf in het primair onderwijs van de gemeente Bunschoten. De muziekaanbieder kan in overleg met de deelnemende school kiezen voor een aanbod van drie workshops op school in combinatie met vier buitenschoolse workshops (zie A en B) óf een aanbod van zes workshops onder schooltijd zonder naschools vervolg (zie C).
We onderscheiden hierna in dit artikel de volgende activiteiten:
Naschoolse lessen gericht op het verder uitbouwen van kennis en vaardigheden gericht op het beoefenen van muziek. De volgende randvoorwaarden worden gesteld:
De subsidie voor naschoolse lessen en een eventuele bijdrage welke in rekening kan worden gebracht bij de leerling, mogen tezamen nooit meer bedragen dan de reguliere vergoeding die voor deze muzieklessen wordt gevraagd. Indien de lessen minder lang duren of meer kinderen deelnemen aan een les dan bij de reguliere lessen het geval is, dient het tarief hierop aangepast te zijn naar alle redelijkheid.
Kinderen van groep vijf in het primair onderwijs in de gemeente Bunschoten. De kinderen volgen onderwijs op een school die zijn medewerking aan de muziekeducatie verleend zoals beschreven is in artikel 2 lid A. Dat wil zeggen dat de school akkoord gaat met de uitvoering van de workshops op de betreffende school onder schooltijd. Wanneer een van de workshops gebruikt wordt voor een presentatiemoment van muziekinstrumenten kunnen hieraan ook kinderen uit de groepen vier en zes deelnemen.
Indien er meerdere instellingen zijn die een subsidieaanvraag doen, zoals vermeld onder artikel 2, dan vindt de verlening van de subsidie plaats aan alle instellingen, waarbij:
De klassen van de geïntereseerde scholen naar evenredigheid verdeeld worden onder de instellingen door de gemeente. Hierbij wordt tevens rekening gehouden met de wensen van de instellingen met betrekking tot de omvang van de opdracht. Het college neemt hierin het uiteindelijke defintieve besluit met betrekking tot de verdeling.
Artikel 5 Bepaling hoogte subsidie
Indien er voor het betreffende jaar geen subsidielijst zoals vermeld onder lid 1 door het college is vastgesteld, dan worden de bedragen waarnaar in deze nadere regel gerefereerd wordt, bepaald aan de hand van de laatst vastgestelde subsidielijst, waarbij er een jaarlijkse indexering op de bedragen kan plaatsvinden.