Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Arnhem

ONDERMANDAATBESLUIT AFDELINGSHOOFDEN STRATEGIE BELEID EN REGIE 2023

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieArnhem
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingONDERMANDAATBESLUIT AFDELINGSHOOFDEN STRATEGIE BELEID EN REGIE 2023
CiteertitelOndermandaatbesluit afdelingshoofden cluster Strategie, Beleid en Regie 2023
Vastgesteld doorgemandateerde functionaris
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerpOndermandaatbesluit afdelingshoofden cluster Strategie, Beleid en Regie 2023

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

eerste wijzigingsbesluit

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

  1. Algemeen ondermandaat-, ondervolmacht- en ondermachtigingsbesluit gemeentesecretaris gemeente Arnhem 2023
  2. Algemene wet bestuursrecht
Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

01-01-2024wijziging van een aantal bevoegdheden ivm inwerkingtreding omgevingswet

28-11-2023

gmb-2023-516103

3970440
23-05-202301-01-2024nieuwe regeling

16-05-2023

gmb-2023-221702

132301

Tekst van de regeling

Intitulé

ONDERMANDAATBESLUIT AFDELINGSHOOFDEN STRATEGIE BELEID EN REGIE 2023

De afdelingshoofden van het cluster Strategie, Beleid en Regie van de gemeente Arnhem;

 

Gelet op het Algemeen ondermandaat-, ondervolmacht- en ondermachtigingsbesluit gemeentesecretaris gemeente Arnhem 2023 van 8 maart 2023, zaaknummer 82385;

 

Besluiten:

 

  • 1.

    Aan de in de bijlage van dit besluit genoemde functionarissen van het cluster Strategie, Beleid en Regie op te dragen:

    • a.

      De uitoefening van de in de bijlage van dit besluit omschreven bevoegdheden;

    • b.

      De ondertekening van stukken bij de uitoefening van de onder a genoemde bevoegdheden.

 

  • 2.

    Te bepalen dat deze bevoegdheden dienen te worden uitgeoefend overeenkomstig het bepaalde in het Algemeen ondermandaat-, ondervolmacht- en ondermachtigingsbesluit gemeentesecretaris gemeente Arnhem 2023.

 

  • 3.

    Te bepalen dat de in de bijlage van dit besluit genoemde functionarissen van de aan hen verleende bevoegdheden uitsluitend gebruik maken voor zover het aangelegenheden betreft die behoren tot hun werkterrein (waaronder wordt verstaan de toepasselijke regelgeving en organisatie-eenheid).

 

  • 4.

    Te bepalen dat:

    • a.

      Dit besluit wordt aangehaald als “Ondermandaatbesluit afdelingshoofden cluster Strategie, Beleid en Regie 2023”;

    • b.

      Dit besluit in werking treedt op de dag na bekendmaking.

 

De afdelingshoofden

C. Bakker B. de Ruiter

M. Lenis B. Gelissen

D. Janssen L. Hoek

N. Fowkes E. Zeijl M. Zeilstra

Bijlage  

Bijlage: bevoegdheden

nr.

Bevoegdheid

Ondermandaat medewerkersniveau

Algemeen

  • 1.

     

Het verrichten van feitelijke handelingen ter voorbereiding en uitvoering van aan de gemeente opgedragen taken, daaronder begrepen het doen van aangifte bij de politie.

Alle medewerkers

  • 2.

     

Het ondertekenen van correspondentie ter voorbereiding en uitvoering van beslissingen van de raad krachtens artikel 160, eerste lid, onder b, van de Gemeentewet.

Bestuursadviseurs 

  • 3.

     

Het verstrekken van bevestigingen en bewijzen van ontvangst.

Alle medewerkers

  • 4.

     

Het doorzenden van geschriften als bedoeld in artikel 2:3 van de Algemene wet bestuursrecht.

Alle medewerkers

  • 5.

     

Het aanwijzen van een contactpersoon, die voor de betreffende afdeling zorg draagt voor het registreren van medewerkers, die elektronische (officiële) bekendmakingen bij de Staatscourant en andere media aanleveren.

Geen ondermandatering

  • 6.

     

Het doen van openbare bekendmakingen en het doen van kennisgevingen en mededelingen van voorgenomen en genomen beslissingen en van voorgenomen en verrichte andere handelingen.

Alle medewerkers

  • 7.

     

Het aanvragen van bijdragen, subsidies en vergoedingen bij het Rijk, de Provincie en andere subsidiënten, daaronder begrepen de afwikkeling en verantwoording.

Alle medewerkers

  • 8.

     

Het geven van inzage van archiefbescheiden als bedoeld in de Archiefwet.

Bestuursadviseurs, procesregisseur, lokatiemanager

  • 9.

     

Het toezicht houden en handhaven van de openbare orde in de voor het publiek toegankelijke gebouwen en de daarbij behorende erven, waar de gemeentelijke organisatie is gehuisvest, inclusief het geven van bevelen met het oog op de bescherming van veiligheid en gezondheid en inclusief het ontzeggen van de toegang tot voor de openbare dienst bestemde ruimten, indien zulks noodzakelijk moet worden geacht in het belang van de handhaving van de openbare orde of de voortgang van de werkzaamheden in die ruimten, dan wel op grond van het eigendomsrecht van de gemeente.

Medewerkers voor zover het betreft de eigen werkplek.

Geschillen en geschilbeslechting

  • 1.

     

Het nemen van besluiten tot het oplossen van conflicten door middel van bemiddeling door een onafhankelijke derde (mediation), voor zover het betreft conflicten die voortvloeien uit besluiten die zijn genomen op grond van dit mandaatbesluit.

Geen ondermandatering

  • 2.

     

Het nemen van besluiten tot het voeren van rechtsgedingen, bezwaarprocedures of administratief beroepsprocedures namens de gemeente of het bestuursorgaan, of handelingen ter voorbereiding daarop te verrichten, tenzij de raad, voor zover het de raad aangaat, in voorkomende gevallen anders beslist.

Geen ondermandatering

  • 3.

     

  • a.

    Het indienen van verweerschriften en overige stukken en het vertegenwoordigen van de gemeente, het college van burgemeester en wethouders en de burgemeester, daaronder begrepen het optreden ter zitting namens de gemeente of deze bestuursorganen in het kader van gerechtelijke procedures bij de administratieve, burgerlijke en strafrechter en in het kader van bezwaarprocedures en administratieve beroepsprocedures.

  • b.

    Het aanwijzen van gemachtigden voor het uitoefenen van de onder a genoemde bevoegdheden.

  • a.

    Alle medewerkers

  • b.

    Alle medewerkers

Privaatrechtelijke rechtshandelingen

  • 1.

     

Het beslissen tot het aangaan en ondertekenen van privaatrechtelijke rechtshandelingen, voor zover betrekking hebbend op hun werkgebied.

  • 1.

    Projectleider en senior projectmanager A voor zover de verplichting die voor de gemeente wordt aangegaan het bedrag van 250.000 euro niet overschrijdt;

  • 2.

    Bestuursadviseurs, , procesregisseur, lokatiemanager, voor zover de verplichting die voor de gemeente wordt aangegaan het bedrag van 25.000 euro niet overschrijdt.

  • 2.

     

  • a.

    Het aansprakelijk stellen van derden.

  • b.

    Het besluiten op het aansprakelijk stellen van de gemeente door derden.

  • c.

    Het verrichten van handelingen tot stuiting van verjaring.

  • a.

    Geen ondermandatering

  • b.

    Geen ondermandatering

  • c.

    Geen ondermandatering

  •  

  • 3.

     

Het besluiten tot het aanvaarden van erfstellingen, schenkingen en legaten tot een bedrag van ten hoogste vijftigduizend euro.

Geen ondermandatering

  • 1.

     

  • a.

    Het vertegenwoordigen van de gemeente buiten rechte (artikel 171 Gemeentewet) ter uitvoering van beslissingen die zijn genomen in de uitoefening van de bevoegdheden die zijn omschreven in dit mandaatbesluit, of ter uitvoering van beslissingen genomen door de raad of door of namens het college van burgemeester en wethouders.

  • b.

    Het aanwijzen van gevolmachtigden voor het uitoefenen van de onder a genoemde bevoegdheid.

  • a.

    Alle medewerkers

  • b.

    Alle medewerkers

Personele bevoegdheden

  • 1.

     

  • Het nemen van beslissingen en het verrichten van feitelijke handelingen op het gebied van de individuele personele aangelegenheden van andere werknemers dan de gemeentesecretaris en met uitzondering van de werknemers van de Rekenkamer.

  • Geen ondermandatering

  • 2.

     

  • Het nemen van beslissingen over werving, selectie en indiensttreding van andere werknemers dan de gemeentesecretaris.

  • Geen ondermandatering

  • 3.

     

  • Het nemen van beslissingen tot het aangaan, wijzigen en beëindigen (artikel 7:669 en 7: 676 BW) van arbeidsovereenkomsten van werknemers niet zijnde de gemeentesecretaris en alle daarmee samenhangende voorbereidende of uitvoerende handelingen, met uitzondering van beëindiging wegens dringende reden (art. 7:677 BW).

  • Geen ondermandatering

  • 4.

     

  • Het nemen van beslissingen over schorsing of andere vormen van (disciplinaire of orde-) maatregelen (zoals ontzeggen toegang tot werklocaties, afsluiten accounts) ten aanzien van andere werknemers dan de gemeentesecretaris met uitzondering van het stopzetten van loon (art. 7:629 lid 3 BW).

  • Geen ondermandatering

  • 5.

     

  • Het toekennen van gratificaties.

  • Geen ondermandatering

  • 6.

     

  • Het afnemen van gesprekken in het kader van de gesprekscyclus (zoals functionerings-, beoordelings- en Kompasgesprekken) van andere werknemers dan de gemeentesecretaris.

  • Geen ondermandatering

  • 7.

     

  • Het indienen van bezwaar en beroep en het voeren van verweer bij beschikkingen afkomstig van derden (bv UWV) en het aanwijzen van gevolmachtigden.

  • Geen ondermandatering

  • 8.

     

  • Het nemen van beslissingen ten aanzien van het uitlenen via detachering van werknemers niet zijnde de gemeentesecretaris.

  • Geen ondermandatering

  • 9.

     

  • Het aangaan, wijzigen en beëindigen van stageovereenkomsten als bedoeld in artikel 2.9 van de Cao Gemeenten en werkervaringsovereenkomsten als bedoeld in artikel 2.8 van de Cao Gemeenten.

  • Geen ondermandatering

  • 10.

     

  • Het namens de gemeente indienen van verzoek om toestemming, indienen van stukken, voeren van verweer en aanwijzen van gevolmachtigden bij procedures voor de Cao ontslagcommissie zoals bedoeld in artikel 9.15 Cao Gemeenten en het van toepassing zijnde reglement.

  • Geen ondermandatering

  • 11.

     

  • Het verrekenen en verhalen van vorderingen in het kader van personele trajecten (zoals kosten en boetes)

  • Geen ondermandatering

  • 12.

     

  • Het geven van toestemming aan de werknemer voor het verrichten van nevenwerkzaamheden en het verbinden van voorwaarden daaraan, zoals bedoeld in de Regeling nevenwerkzaamheden

  • Geen ondermandatering

  • 13.

     

  • Het vragen van advies, voeren van verweer, aanwijzen van gevolmachtigden en/of het nemen van besluiten na advies van de Cao geschillencommissie als bedoeld in art. 11.5 van de Cao Gemeenten en het van toepassing zijnde reglement, voor zover hierbij niet wordt afgeweken van het advies van de geschillencommissie.

  • Geen ondermandatering

Bestuursrechtelijke rechtshandelingen

  • 1.

     

Het uitoefenen van bevoegdheden als bedoeld in de Verordening Nadeelcompensatie gemeente Arnhem 2022 alsmede de planschaderegeling van Wet op de ruimtelijke ordening, de Procedureverordening planschade Arnhem 2011 en de Verordening nadeelcompensatie Arnhem 2011 indien sprake is van een geval als bedoeld in artikel 8, tweede lid van de Verordening Nadeelcompensatie gemeente Arnhem 2022.

Bestuursadviseurs, procesregisseur, lokatiemanager

  • 2.

     

Het nemen van besluiten op verzoeken om publieke informatie als bedoeld in artikel 4.1, eerste lid, van de Wet open overheid.

Bestuursadviseurs, procesregisseur, lokatiemanager

  • 3.

     

Het nemen van besluiten op verzoeken als bedoeld in artikel 3, eerste lid van de Wet hergebruik van overheidsinformatie.

Bestuursadviseurs, procesregisseur, lokatiemanager

  • 4.

     

Het uitoefenen van de aan het college toegekende bevoegdheden bij of krachtens een gemeentelijke subsidieverordening, met dien verstande dat voor verstrekking van subsidies als bedoeld in artikel 4:23, derde lid, onder sub c en d Awb financiële dekking aanwezig is, met uitzondering van het vaststellen van ‘nadere regels’ (wettelijke voorschriften krachtens delegatie vastgesteld) en de bevoegdheden op basis van de subsidieregelingen Burgerkracht, Amateurkunst, Subsidieregeling Wijkinitiatieven Arnhem en op het gebied van de Transformatie Sociaal Domein.

Bestuursadviseurs, procesregisseur, lokatiemanager

  • 5.

     

Het opleggen en intrekken van een last onder bestuursdwang of last onder dwangsom, alsmede het uitoefenen van de overige bevoegdheden op grond van Titel 5.3 (Herstelsancties) en van de bevoegdheden op grond van Titel 5.4 (Bestuurlijke boete) van de Algemene wet bestuursrecht, alsmede het beslissen over het verlenen, wijzigen en intrekken van gedoogbeschikkingen voor zover het betreft het bepaalde bij of krachtens de geldende Marktverordening en de geldende Haven- en Kadeverordening.

Bestuursadviseurs, procesregisseur, lokatiemanager

  • 6.

     

Het naar voren brengen van zienswijzen als bedoeld in artikel 3:15 van de Algemene wet bestuursrecht.

Alle medewerkers

  • 7.

     

Het besluiten tot het toepassen van en het uitvoeren van de uniforme openbare voorbereidingsprocedure als bedoeld in afdeling 3.4 van de Algemene wet bestuursrecht.

Bestuursadviseurs, procesregisseur, lokatiemanager

  • 8.

     

Het vaststellen van formulieren als bedoeld in artikel 4:4 van de Algemene wet bestuursrecht voor het indienen van aanvragen en het verstrekken van gegevens.

Bestuursadviseurs, procesregisseur, lokatiemanager

  • 9.

     

Het nemen van beslissingen omtrent het niet behandelen van aanvragen als bedoeld in artikel 4:5 van de Algemene wet bestuursrecht.

Bestuursadviseurs, procesregisseur, lokatiemanager

  • 10.

     

Het inwinnen van advies als bedoeld in afdeling 3.3 van de Algemene wet bestuursrecht.

Alle medewerkers

  • 11.

     

Het horen van een aanvrager en belanghebbenden als bedoeld in afdeling 4.1.2 van de Algemene wet bestuursrecht (De voorbereiding).

Alle medewerkers

  • 12.

     

De uitoefening van bevoegdheden als bestuursorgaan bij of krachtens titel 4.4 van de Algemene wet bestuursrecht (Bestuursrechtelijke geldschulden).

Bestuursadviseurs, procesregisseur, lokatiemanager

  • 13.

     

De uitoefening van bevoegdheden als bestuursorgaan bij of krachtens afdeling 4.1.3 van de Algemene wet bestuursrecht (Beslistermijn). 

Alle medewerkers

  • 14.

     

Het vaststellen van beleidsregels dan wel richtlijnen met betrekking tot de aan de gemeente opgedragen taken en bevoegdheden.

Geen ondermandatering

  • 15.

     

Het nemen van besluiten en het verrichten van werkzaamheden voortvloeiende uit de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG, met uitzondering van de artikelen 33 en 37) en de Uitvoeringswet AVG (Uavg).

Bestuursadviseurs, procesregisseur, lokatiemanager

Specifieke bevoegdheden

  • 1.

     

  • Vervallen.

 

  • 2.

     

  • Het uitoefenen van de aan het college toegekende bevoegdheden bij of krachtens de Wet ruimtelijke ordening.

Bestuursadviseurs

  • 3.

     

  • Het verstrekken, intrekken en terugvorderen van geldelijke steun in het kader van:

    • a.

      de beschikking geldelijke steun eigen woningen.

    • b.

      de regeling geldelijke steun gehandicapten 1992.

    • c.

      de beschikking geldelijke steun verbetering particuliere huurwoningen 1979 (II).

    • d.

      de regeling geldelijke steun voorzieningen aan particuliere huurwoningen 1985.

    • e.

      de regeling geldelijke steun voorzieningen aan huurwoningen 1987.

    • f.

      de op 13 oktober 1986 vastgestelde Subsidieverordening stadvernieuwing, laatstelijk gewijzigd bij besluit van 6 december 1993 alsmede de Subsidieverordening stadsvernieuwing 1996.

Bestuursadviseurs

  • 4.

     

  • Het nemen van beslissingen op grond van het Besluit beheer sociale huursector.

Bestuursadviseurs

  • 5.

     

  • Het beslissen op aanvragen om gemeentegarantie op grond van de geldende gemeentegarantieverordening eigen woningen en het Besluit uitvoering gemeentegarantie.

Bestuursadviseurs

  • 6.

     

  • Het nemen van besluiten tot het omzetten en wijzigen van verleende gemeentegarantie op grond van de Regeling deelneming in garanties woninggebonden subsidies.

Bestuursadviseurs

  • 7.

     

  • Het nemen van besluiten inzake terugbetalings-overeenkomsten van door de gemeente aangezuiverd verlies op grond van gemeentegaranties.

Bestuursadviseurs

  • 8.

     

  • Het nemen van besluiten inzake borgtochtovereen-komsten op grond van de geldende gemeentegarantie-verordening eigen woning en het Besluit uitvoering

  • gemeentegarantie.

Bestuursadviseurs

  • 9.

     

  • Het toepassen van het bepaalde in artikel 42 van de Wet op de stads- en dorpsvernieuwing.

Bestuursadviseurs

  • 10.

     

  • Het toepassen van het bepaalde in artikel 7 van het Besluit op de stads- en dorpsvernieuwing inzake het sparen in het stadsvernieuwingsfonds.

Bestuursadviseurs

  • 11.

     

  • Het nemen van besluiten op grond van de subsidieverordening particuliere woningvoorraad herstructureringsgebieden.

Bestuursadviseurs

  • 12.

     

  • Het beslissen op aanvragen om wijzigingsvergunningen op grond van de Erfgoedwet, Omgevingswet en het omgevingsplan’ en de gemeentelijke Erfgoedverordening.

Bestuursadviseurs

  • 13.

     

  • Het vaststellen en wijzigen van het gemeentelijke restauratie-uitvoeringsprogramma op grond van het Besluit rijkssubsidiëring instandhouding monumenten.

Bestuursadviseurs

  • 14.

     

  • Het toepassen van het bepaalde in de Hoofdstukken 4 en 11 van het Besluit geluidhinder spoorwegen.

Bestuursadviseurs

  • 15.

     

  • Vervallen.

 

  • 16.

     

  • Vervallen.

 

  • 17.

     

  • Vervallen.

 

  • 18.

     

  • Het uitoefenen van de aan het college van burgemeester en wethouders toegekende bevoegdheden bij of krachtens de WKPB.

Bestuursadviseurs

  • 19.

     

  • Het nemen van besluiten op grond van de Verordening naamgeving en nummering, met uitzondering van de bevoegdheid als bedoeld in artikel 2 van deze verordening.

Bestuursadviseurs

  • 20.

     

  • Het uitoefenen van bevoegdheden toegekend bij of krachtens de BAG.

Bestuursadviseurs

  • 21.

     

  • Het uitoefenen van bevoegdheden in de zin van artikel 6 van de BAG als bedoeld in het delegatiebesluit van de raad van de gemeente Arnhem zoals vastgesteld in de vergadering van 29 juni 2009.

Bestuursadviseurs

  • 22.

     

  • Het verlenen van ontheffingen als bedoeld in de artikelen 3 en 4 van de Zondagswet.

Bestuursadviseurs

  • 23.

     

  • Het uitoefenen van de bevoegdheden op grond van de APV.

Bestuursadviseurs

  • 24.

     

  • Het besluiten op verzoeken van schoolbesturen om beschikbaarstelling van (voorschotten op) de huur en/of eigendomsvergoedingen.

Bestuursadviseurs

  • 25.

     

  • Het uitvoeren van het door de gemeenteraad vastgestelde plan van scholen primair onderwijs en voortgezet onderwijs.

Bestuursadviseurs

  • 26.

     

  • Het uitoefenen van aan het college toegekende bevoegdheden genoemd in de Verordening voorzieningen huisvesting onderwijs.

Bestuursadviseurs

  • 27.

     

  • Het uitoefenen van aan het college toegekende bevoegdheden o.g.v. de Wet Educatie Beroepsonderwijs.

Bestuursadviseurs

  • 28.

     

  • Het uitoefenen van aan het college toegekende bevoegdheden genoemd in de Verordening procedure overleg lokaal onderwijsbeleid gemeente Arnhem.

Bestuursadviseurs

  • 29.

     

  • Het uitoefenen van aan het college toegekende bevoegdheden o.g.v. Wet primair onderwijs, Wet op het Voortgezet onderwijs en Wet op de expertisecentra.

Bestuursadviseurs

  • 30.

     

  • Het uitoefenen van aan het college toegekende bevoegdheden op grond van de gemeenschappelijke regeling voor de volwasseneneducatie regio Arnhem.

Bestuursadviseurs

  • 31.

     

  • Het toepassen van de Leerplichtwet 1969 en de ter uitvoering daarvan gegeven voorschriften voor zover opgedragen aan het college.

Bestuursadviseurs

  • 32.

     

  • Het opdracht verlenen tot het maken van kunstwerken inclusief het maken van schetsontwerpen tot een maximumbedrag van 50.000 euro per kunstwerk of ontwerp.

Bestuursadviseurs

  • 33.

     

  • Het uitoefenen van aan het college toegekende bevoegdheden genoemd in de Verordening Cliëntenparticipatie gehandicaptenbeleid.

Bestuursadviseurs

  • 34.

     

  • Het uitoefenen van de aan het college toegekende bevoegdheden op grond van de Wet maatschappelijke ondersteuning.

Bestuursadviseurs

Specifieke bevoegdheden afdelingshoofden Sociaal Economisch Domein

  • 1.

     

  • Besluiten over beschikkingen ten behoeve van procedures ter verkrijging van een kinder-beschermingsmaatregel.

Geen ondermandatering

  • 2.

     

  • De uitoefening van bevoegdheden als bestuursorgaan in het kader van klachtbehandeling van derden inzake (de medewerkers van) de Stichting Sociale Wijkteams Arnhem op grond van hoofdstuk 9 van de Algemene wet bestuursrecht en paragraaf 4.2.a van de Jeugdwet voor zover het betreft de afdoening van klachten die zijn behandeld door de klachtencommissie.

Geen ondermandatering

  • 3.

     

  • Bepalen dat een voorziening op het gebied van jeugdhulp en verblijf niet zijnde verblijf bij een pleegouder nodig is.

Geen ondermandatering

Specifieke bevoegdheden afdelingshoofd Veiligheid

  • 1.

     

  • Het uitoefenen van bevoegdheden in het kader van de artikel 13b Opiumwet.

Geen ondermandatering

  • 2.

     

  • Het uitoefenen van de bevoegdheden op grond van de APV, voor zover deze bevoegdheid niet is gemandateerd aan de clustermanager Wijken & Dienstverlening ten behoeve van het Team Leefomgeving.

Geen ondermandatering

  • 3.

     

  • Het uitoefenen van de bevoegdheden toegekend bij of krachtens de Alcoholwet.

Geen ondermandatering

  • 4.

     

  • Het opleggen en intrekken van een last onder bestuursdwang of last onder dwangsom, alsmede het uitoefenen van de overige bevoegdheden op grond van Titel 5.3 (Herstelsancties) en van de bevoegdheden op grond van Titel 5.4 (Bestuurlijke boete) van de Algemene wet bestuursrecht, alsmede het beslissen over het verlenen, wijzigen en intrekken van gedoogbeschikkingen op de gebieden zoals genoemd onder 1, 2, 3 en bij strijdig gebruik met het bestemmingsplan in het kader van prostitutie.

Geen ondermandatering

  • 5.

     

  • Het goedkeuren van documenten opgesteld in het kader van het Certificatieschema Opsporen Conventionele explosieven.

Bestuursadviseurs

  • 6.

     

  • Verstrekken van begrotingssubsidies in het kader van Veiligheid.

Geen ondermandatering

  • 7.

     

  • Uitoefenen van de bevoegdheden van de burgemeester in het kader van artikel 5 van de Wet openbare manifestaties.

Geen ondermandatering