Organisatie | Vijfheerenlanden |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Mandaat en machtiging naleving Afvalstoffenregelgeving Reinigingsdienst Waardlanden 2023 |
Citeertitel | Mandaat en machtiging naleving Afvalstoffenverordening Reinigingsdienst Waardlanden 2022 |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Deze regeling bevat de vroegst mogelijke datum van inwerkingtreding.
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
16-05-2023 | nieuwe regeling | 25-04-2023 |
Het college van burgemeester en wethouders van de gemeenten Gorinchem, Molenlanden, Vijfheerenlanden en Hardinxveld-Giessendam, ieder voor zover het zijn bevoegdheden betreft,
Gelet op afdeling 10.1.1. van de Algemene wet bestuursrecht;
Gelet op artikel 108 en 125 van de Gemeentewet, alsmede op titel 5.2 en 5.3 van de Algemene wet bestuursrecht;
Gelet op de van toepassing zijn afvalstoffenverordeningen en de daarop gebaseerde regelingen en beleid;
Gelet op de Strategienota 2021 – 2025, Samen voor een afvalvrije en schone gemeente;
Rekening houdend met de Gemeenschappelijke Regeling Bedrijfsvoeringsorganisatie Reinigingsdienst Waardlanden;
De directeur van de Reinigingsdienst Waardlanden te mandateren om toezichthouders, zoals bedoeld in titel 5.2 van de Algemene wet bestuursrecht, aan te wijzen die toezicht houden op de naleving van de Afvalstoffenverordeningen en het daarbij behorende Uitvoeringsbesluit van de hierboven genoemde gemeenten;
De directeur van de Reinigingsdienst Waardlanden te mandateren en te machtigen tot het uitvoeren van toezicht, zoals bedoeld in titel 5.2 van de Algemene wet bestuursrecht, op de Afvalstoffenverordeningen en het daarbij behorende Uitvoeringsbesluit van de hierboven genoemde gemeenten. De directeur is bevoegd om hieromtrent ondermandaat en -machtiging te verlenen aan (inhuur)medewerkers van Waardlanden;
De directeur van de Reinigingsdienst Waardlanden te mandateren en te machtigen voor het nemen van besluiten op basis van de Gemeentewet en Algemene wet bestuursrecht omtrent niet-naleving van de Afvalstoffenverordeningen en de daarbij behorende Uitvoeringsbesluiten, inclusief handelingen die moeten worden verricht binnen het kader van de uitvoering van dit mandaatbesluit. Hieronder vallen in ieder geval het nemen van handhavingsbesluiten, het versturen van bestuurlijke voornemens en het afnemen van zienswijzen. De directeur is bevoegd om hieromtrent ondermandaat en -machtiging te verlenen aan (inhuur)medewerkers van Waardlanden;
De directeur van de Reinigingsdienst Waardlanden te mandateren om besluiten te nemen op bezwaarschriften tegen in mandaat genomen besluiten, indien voorgeschreven na advies van de gemeentelijke bezwaarschriftencommissie. Indien het besluit waarop het bezwaar betrekking heeft in mandaat door de directeur is genomen is het bestuur bevoegd;
Dat de wijze van ondertekening als volgt geschiedt:
Bij plaatsvervanging treedt de plaatsvervanger in de functie van degene die hij vervangt en vindt, al naar gelang de bevoegdheid, ondertekening plaats overeenkomstig het bepaalde onder lid 1 of lid 2 van dit artikel, met dien verstande dat de naam en de handtekening van de vervanger worden vermeld, een en ander overeenkomstig de geldende plaatsvervangersregeling van Waardlanden.
Dat in een ondermandaatbesluit instructies kunnen worden gegeven die bij het uitoefenen van de ondergemandateerde bevoegdheden in acht dienen te worden genomen. Op ondermandaatbesluiten zijn de bepalingen van dit besluit van overeenkomstige toepassing. De gemandateerden die ondermandaat verlenen zien erop toe dat de ondergemandateerde ter zake voldoende deskundig is;