Organisatie | Breda |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Subsidieregeling Impulsgeld BIZ en Ondernemersfondsen winkelgebieden |
Citeertitel | Subsidieregeling impulsgeld BIZ en Ondernemersfondsen winkelgebieden |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | financiën en economie |
Eigen onderwerp |
Geen
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
21-04-2023 | nieuwe regeling | 11-04-2023 | 3115293 |
Burgemeester en wethouders van Breda maken bekend dat zij op 11 april 2023 de Subsidieregeling Impulsgeld BIZ en Ondernemersfondsen winkelgebieden hebben vastgesteld.
De subsidieregeling wordt van kracht met ingang van de dag na die van deze bekendmaking.
Tegen het besluit tot vaststelling van deze subsidieregeling is geen bezwaar of beroep mogelijk.
Burgemeester en wethouders van Breda,
Gelet op artikel 1:3 van de Algemene subsidieverordening gemeente Breda 2017;
Subsidieregeling Impulsgeld BIZ en Ondernemersfondsen winkelgebieden
Artikel 1:1 Vigerend beleidskader
De beleidskaders voor de subsidies uit dit hoofdstuk zijn:
Economische Visie Breda zoals vastgesteld door de gemeenteraad op 12 september 2019;
Detailhandelsbeleid zoals vastgesteld door de gemeenteraad op 21 juli 2022.
De Economische Visie Breda beschrijft één van de programma’s genaamd ‘’Verrassende Stad’’. Breda is een stad om van te genieten, een stad van de mensen. Breda wordt geprofileerd als (internationale) gastvrije en creatieve stad. De creativiteit van Bredase ondernemers kan beter benut worden. Door een podium te bieden aan het talent in de stad, kan de stad verrassender, gastvrijer en innovatiever worden. Verbetering van het (historisch) decor, waaronder Bredase winkelgebieden, is een blijvend aandachtspunt.
Bestaande en nieuwe Bredase winkelgebieden dienen klaargemaakt te worden voor de toekomst. Economisch staan alle winkelgebieden voor een uitdaging met een terugloop van het aantal passanten en dalende bestedingen. Het winkellandschap verandert structureel door nieuwe vormen van distributie en veranderd consumentengedrag. Hierop zullen we moeten zorgen dat onze winkelgebieden zich ontwikkelen van “place to buy” naar “place to be” (een sociale ontmoetingsplek). Deze regeling beoogt initiatieven te stimuleren die bijdragen aan het toekomstbestendig maken van Bredase winkelgebieden, met name gericht op de verbetering en uitstraling van de winkelgebieden.
Punten ten behoeve van de ranking worden toegekend aan de hand van onderstaande selectie- en wegingscriteria:
In aanvulling op de weigeringsgronden zoals opgenomen in hoofdstuk 4 van de Algemene subsidieverordening gemeente Breda 2017, wordt de subsidie in elk geval geweigerd:
Artikel 1:9 Algemene subsidieverordening Breda 2017
De vigerende Algemene subsidieverordening Breda is van toepassing voor zover daarvan in deze regeling niet uitdrukkelijk is afgeweken.