Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Zevenaar

Verordening gemeentelijke rekenkamer gemeente Zevenaar 2023

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieZevenaar
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingVerordening gemeentelijke rekenkamer gemeente Zevenaar 2023
CiteertitelVerordening gemeentelijke rekenkamer gemeente Zevenaar 2023
Vastgesteld doorgemeenteraad
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Deze regeling vervangt de Verordening rekenkamerfunctie gemeente Zevenaar 2018.

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

  1. artikel 81k van de Gemeentewet
  2. artikel 149 van de Gemeentewet
Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

07-04-2023nieuwe regeling

29-03-2023

gmb-2023-144798

‎Z/23/443618

Tekst van de regeling

Intitulé

Verordening gemeentelijke rekenkamer gemeente Zevenaar 2023

De raad van de gemeente Zevenaar,

 

gelezen het voorstel van het Presidium ;

 

gelet op artikel 81k en 149 van de Gemeentewet;

 

 

B E S L U I T:

 

Over te gaan tot vaststelling van de volgende verordening:

 

Verordening gemeentelijke rekenkamer gemeente Zevenaar 2023

Artikel 1 Definities

In deze verordening wordt verstaan onder:

  • -

    college: college van burgemeester en wethouders;

  • -

    rekenkamer: gemeentelijke rekenkamer als bedoeld in artikel 81a van de Gemeentewet;

  • -

    voorzitter: de voorzitter van de rekenkamer.

Artikel 2 Rekenkamer

  • 1.

    Er is een rekenkamer.

  • 2.

    De rekenkamer bestaat uit drie leden, waaronder een voorzitter.

Artikel 3 Herbenoeming

De leden van de rekenkamer, waaronder de voorzitter kunnen maximaal eenmaal voor een periode van zes jaar worden herbenoemd.

Artikel 4 Ambtelijke ondersteuning

  • 1.

    De rekenkamer heeft een ambtelijk secretaris.

Artikel 5 Budget

De voorzitter van de rekenkamer is bevoegd binnen zijn budget uitgaven te doen voor de uitvoering van de werkzaamheden van de rekenkamer.

Artikel 6 Vergoeding

  • 1.

    De leden van de rekenkamer ontvangen voor hun werkzaamheden een vaste maandelijkse vergoeding.

  • 2.

    De vergoeding bedraagt voor de voorzitter 40% en voor de overige leden 30% van de vergoeding voor raadsleden.

  • 3.

    De leden van de rekenkamer ontvangen daarnaast een vergoeding voor hun reiskosten.

Artikel 7 Slotbepalingen

  • 1.

    Deze verordening treedt in werking een dag na bekendmaking.

  • 2.

    De Verordening rekenkamerfunctie gemeente Zevenaar 2018 komt te vervallen.

  • 3.

    Deze verordening wordt aangehaald als: Verordening gemeentelijke rekenkamer gemeente Zevenaar 2023.

Aldus vastgesteld in de vergadering de raad van de gemeente Zevenaar op

29 maart 2023.

De griffier

M. van Bergen

De burgemeester

drs. L.J.E.M. van Riswijk