Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Overbetuwe

Regeling gegevensverstrekking BRP gemeente Overbetuwe 2022

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieOverbetuwe
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingRegeling gegevensverstrekking BRP gemeente Overbetuwe 2022
CiteertitelRegeling gegevensverstrekking BRP gemeente Overbetuwe 2022
Vastgesteld doorcollege van burgemeester en wethouders
Onderwerp
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Deze regeling vervangt de Regeling gegevensverstrekking basisregistratie personen Overbetuwe 2021.

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

  1. artikel 3.8 van de Wet basisregistratie personen
  2. artikel 3.9 van de Wet basisregistratie personen
  3. artikel 156 van de Gemeentewet
  4. Verordening gegevensverstrekking basisregistratie personen gemeente Overbetuwe 2014
  5. Uitvoeringswet Algemene verordening gegevensbescherming
Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

06-04-2023nieuwe regeling

22-11-2022

gmb-2023-143617

2022-045650

Tekst van de regeling

Intitulé

Regeling gegevensverstrekking BRP gemeente Overbetuwe 2022

Ons kenmerk: 2022-045650

 

Burgemeester en wethouders van de gemeente Overbetuwe;

 

gelet op

  • artikel(en) 3.8 en 3.9 van de Wet basisregistratie personen,

  • de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG),

  • artikel 156 Gemeentewet en

  • de Verordening gegevensverstrekking basisregistratie personen gemeente Overbetuwe 2014

b e s l u i t e n :

 

vast te stellen de

 

Regeling gegevensverstrekking BRPgemeente Overbetuwe 2022

Artikel 1: Binnengemeentelijke verstrekkingen

  • 1.

    Met inachtneming van het besluit als bedoel in artikel 3.2 van de Wet basisregistratiepersonen, kunnen gegevens uit de Basisregistratie Personen (BRP) aan medewerkers van de gemeente Overbetuwe worden verstrekt, voor zover deze medewerkers deze informatie nodig hebben voor de uitvoering van de aan hen opgedragen wettelijke taken.

  • 2.

    De verstrekkingen kunnen plaatsvinden door middel van:

    • rechtstreekse raadpleging van de BRP (ad hoc verstrekkingen);

    • door spontane verstrekkingen en

    • door selecties.

  • 3.

    De taken van de gemeente waarvoor gegevens worden verstrekt zijn vermeld in bijlage 1.1. De gegevens die worden verstrekt zijn in bijlage 1.2 opgenomen.

    In bijlage 1.3 staan de binnengemeentelijke applicaties vermeld waaraan BRP persoonsgegevens worden verstrekt.

  • 4.

    Voor andere taken die niet vermeld staan in bijlage 1.1 geldt dat het hierbij moet gaan om werkzaamheden:

    • die samenhangen met een overheidstaak;

    • die gericht zijn op het in stand houden van voorzieningen voor burgers waarbij sprake is van overheidsverantwoordelijkheid;

    • waarbij, gelet op deze overheidsverantwoordelijkheid, ondersteuning daarvan door gegevensverstrekking uit de BRP gerechtvaardigd is.

Artikel 2: Verstrekkingen aan derden

  • 1.

    Op grond van artikel 3.9 Wet BRP kunnen gegevens worden verstrekt uit de basisregistratie aan derden die werkzaamheden verrichten met een gewichtig maatschappelijk belang voor de gemeente.

  • 2.

    In bijlage 2 staan de aangewezen werkzaamheden met een gewichtig maatschappelijk belang genoemd alsmede de categorieën van derden die deze werkzaamheden uitvoeren.

  • 3.

    Deze verstrekkingen aan derden worden uitsluitend gedaan door de medewerkers van het cluster burgerzaken.

Artikel 3: Terugmeldplicht

  • 1.

    Een medewerker/orgaan van de eigen gemeente die twijfel heeft over de juistheid van een gegeven uit de BRP, is verplicht hiervan mededeling te doen aan de gegevensbeheerder BRP.

  • 2.

    De gegevensbeheerder regelt de wijze waarop terugmeldingen door medewerkers/organen van de gemeente plaatsvinden en de wijze waarop deze meldingen worden afgehandeld. Hierbij wordt rekening gehouden met het bepaalde in artikel 2.34 Wet BRP en de daaruit voortvloeiende uitvoeringsregelingen.

Artikel 4: Telefonische verzoeken om gegevensverstrekking

Aan een medewerker van de eigen gemeente worden slechts telefonisch gegevens verstrekt nadat de identiteit van de verzoeker is vastgesteld en nadat is gecontroleerd dat het verzoek in overeenstemming is met het doel waarvoor de informatie wordt verzocht.

Artikel 5: Protocolplicht

  • 1.

    De gegevensbeheerder houdt gedurende twintig jaren volgend op de verstrekking aantekening van de verstrekking in overeenstemming met artikel 3.11 Wet BRP.

  • 2.

    De gegevensbeheerder regelt de wijze waarop de taken, verantwoordelijkheden en bevoegdheden van de protocolplicht worden uitgevoerd.

Artikel 6: Inwerkingtreding, intrekken oude regeling en citeertitel

  • 1.

    Deze regeling treedt in werking op de dag na bekendmaking;

  • 2.

    De Regeling gegevensverstrekking basisregistratie personen Overbetuwe 2021, zoals vastgesteld op 7 september 2021 wordt ingetrokken.

  • 3.

    Deze regeling kan worden aangehaald als: Regeling gegevensverstrekking BRP gemeente Overbetuwe 2022.

Aldus besloten in de vergadering van 22 november 2022

Burgemeester en wethouders,

de gemeentesecretaris,

P.J.E. Breukers.

de burgemeester,

R.P. Hoytink-Roubos.

Toelichting bij de Regeling gegevensverstrekking BRP

Algemeen

Alle overheidsorganen, waaronder de gemeenten en haar organisatieonderdelen, zijn verplicht om bij de verwerking van persoonsgegevens, de basisgegevens uit Basisregistratie Personen te betrekken.

 

Wetgeving

In de wet BRP wordt het verwerken en de bescherming van persoonsgegevens (privacy) geregeld. Dit betreft alleen de gegevens, die juridisch deel uitmaken van de zogenaamde persoonslijst volgens de Wet BRP.

De Uitvoeringswet Algemene Verordening Gegevensbescherming (UAVG) is niet van toepassing op de verwerking van persoonsgegevens voor zover daarop de Wet BRP, de Kieswet of de Wet raadgevend referendum van toepassing is.

De persoonsgegevens van de BRP vallen zowel onder de werking van de Wet BRP als onder de werking van de Europese Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).

 

De gemeente verwerkt naast persoonsgegevens van de BRP in hetzelfde systeem zogenaamde ‘aangehaakte gegevens’.

  • Binnengemeentelijke afnemersindicaties

  • Adreshistorie

  • Voogdijgegevens

  • Onderzoeksgegevens

  • Gegevens betreffende systeembeheer en autorisaties

  • Burgerlijke staat

  • Stemdistricten

  • PL’en van vertrokken personen (m.u.v. de verwijsgegevens)

  • Interne aantekeningen (zoals erkenning ongeboren vrucht enz.)

De rechtmatigheid van het verwerken en de bescherming van persoonsgegevens (privacy) van deze aangehaakte gegevens vallen niet onder de werking van de Wet BRP maar wordt geregeld in de AVG en UAVG.

 

Deze regeling gaat ook over de gegevensverstrekking door het college waarop de AVG van toepassing is, zoals de gegevensverstrekking vanuit een gemeentelijke gegevensbank of gegevensmagazijn (de Makelaar).

 

Bevoegdheid college B&W

De wetgever laat het volgens artikel 3.8 Wet BRP aan de gemeenteraad over, om al dan niet binnengemeentelijk gegevens uit de basisadministratie te verstrekken . Informatievoorziening, waaronder persoonsinformatie, heeft zich ontwikkeld tot een volwaardig bedrijfsmiddel, waarvan de gemeentelijke dienstverlening en bedrijfsvoering volledig afhankelijk zijn geworden. Vanuit dat belang, is het noodzakelijk dat de gemeenteraad meer in het algemeen kaders stelt voor beleid, organisatie en beheer van de informatievoorziening, waarvan de persoonsinformatievoorziening deel uitmaakt.

 

De Overbetuwse gemeenteraad heeft op 26 augustus 2014 in de “Verordening gegevensverstrekking BRP 2014” geregeld om zowel de verstrekkingen aan derden als de verstrekkingen aan organen van de gemeente Overbetuwe over te laten aan het college van burgemeester en wethouders.

 

Gegevens van ‘niet- inwoners’

De Rijksdienst voor Identiteitsgegevens (RvIG) van de minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) is de houder van de landelijke GBA-Verstrekkingsvoorziening.

De gemeente Overbetuwe is als afnemer aangesloten op deze GBA-V en kan hierin, voor de uitvoering van haar taken, gegevens raadplegen van personen die in een andere gemeente in Nederland wonen of zijn ingeschreven in het Register Niet Ingezetenen (RNI).

 

Deze systematische verstrekking van gegevens aan de gemeente is gebaseerd op een autorisatiebesluit van de minister van BZK voor de gemeente Overbetuwe op grond van artikel 3.2 Wet BRP (meest recente besluit van 19 september 2019, kenmerk 2019-0000420338).

 

Dit is een zogenaamde GABA-aansluiting op de landelijke basisregistratie personen. GABA betekent: Gemeente Als Buitengewoon Afnemer. De gegevens die we ontvangen worden opgeslagen in het gemeentelijke zaaksysteem/gegevensmagazijn Civision Makelaar.

Daarin kunnen alle daarvoor geautoriseerde medewerkers de gegevens raadplegen.

 

Persoonsgegevens van ‘eigen inwoners’

De verstrekking van persoonsgegevens uit de BRP van de inwoners van Overbetuwe aan derden en aan de organen van de Gemeente Overbetuwe wordt geregeld in deze regeling.

Deze bevoegdheid vloeit voort uit artikel 3.8 Wet BRP.

De grondslag voor het verwerken van zogenaamde ‘aangehaakte gegevens’ is te vinden in art. 6 lid 1 sub e van de AVG. De AVG regelt alleen het verwerken van gegevens van personen die in deze gemeente ingeschreven zijn of die tot hun overlijden in deze gemeente ingeschreven waren.

 

Deze regeling gaat niet over gegevensverstrekking door het college die al is geregeld in de Wet BRP zelf, zoals bedoeld in Hoofdstuk 3, Paragraaf 2, van de Wet BRP.

 

Distributie van persoonsgegevens

De medewerkers van de gemeente raadplegen of gebruiken persoonsgegevens van personen die niet in de gemeente ingeschreven zijn via GBA-V in de Makelaar Landelijke Voorzieningen. Voor personen die wel in Overbetuwe ingeschreven zijn raadplegen of gebruiken zij het gegevensmagazijn.

De gegevensbeheerder regelt de distributie zoals opgenomen in bijlage 1.3 van dit reglement.

 

Bij de toekenning van de autorisatieprofielen en de distributie aan de applicaties is in beginsel uitgegaan van de GABA profielen zoals opgenomen in het autorisatiebesluit van de minister. In een enkel geval zijn er een aantal profielen samengevoegd omdat medewerkers in een kleinere gemeente zoals Overbetuwe vaak meerdere taken uitvoeren (bv de profielen APV bijzondere wetten, Belastingen, WMO en Zorg en Inkomen).

 

Voor taken waarbij alleen gegevens van eigen inwoners nodig zijn, zoals schuldhulpverlening, wordt ook aangesloten bij de GABA-profielen.

 

Daarnaast kunnen sommige afdelingen ook zogenaamde ‘aangehaakte gegevens’ inzien, voor zover die gegevens noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de werkzaamheden.

 

Begripsbepalingen

De begrippen uit de Wet BRP die relevant zijn voor de inhoud van deze regeling, zijn integraal overgenomen van artikel 1 Wet BRP.

 

Basisregistratie

Juridisch gezien is sprake van één basisregistratie personen, die vooralsnog bestaat uit de centrale door het rijk beheerde GBA-V en de lokale door de gemeente beheerde BRP-voorzieningen.

 

Derde

Een derde volgens de Wet BRP is elk natuurlijke persoon niet zijnde een overheidsorgaan of een ingeschrevene zelf en elk rechtspersoon die niet krachtens publiekrecht is ingesteld, noch met enig openbaar gezag is bekleed.

 

Artikelsgewijze toelichting

 

Artikel 1 Binnengemeentelijke gegevensverstrekking

Dit artikel regelt de verstrekking van persoonsgegevens van inwoners van Overbetuwe aan medewerkers en/of teams/afdelingen van de gemeente Overbetuwe. Daarbij geldt de voorwaarde dat slechts gegevens worden verstrekt die noodzakelijk zijn voor de goede vervulling van de gemeentelijke of wettelijke taak van de betreffende organen (zie artikel 3.8 lid 2 Wet BRP).

De grondslag voor het verwerken van aangehaakte gegevens is art. 6 lid 1 sub e AVG. In bijlage 3 wordt geregeld voor welke taken de verschillende gemeentelijke organen deze gegevens verstrekt krijgen.

 

Authentieke gegevens en verplicht gebruik

Wanneer een bestuursorgaan een persoonsgegeven gebruikt bij de uitvoering van zijn publiekrechtelijke taken en dat gegeven is als authentiek gegeven opgenomen in de BRP, moet hij sinds 1 januari 2010, dat gegeven uit de BRP betrekken. Deze regeling geldt ook voor medewerkers van de gemeente.

 

Rechtstreekse toegang tot de BRP

Met rechtstreekse toegang wordt gedoeld op de mogelijkheid dat geautoriseerden toegang krijgen tot Civision Makelaar. Hierin kunnen zij rechtstreeks de persoonsgegevens bekijken die zij nodig hebben voor de uitvoering van hun taken. De medewerker krijgt toegang, nadat hij/zij een geheimhoudingsverklaring heeft ondertekend als onderdeel van zijn autorisatieaanvraag. De mogelijkheid om persoonsgegevens te wijzigen, te corrigeren, te actualiseren of te muteren is hiervan uitdrukkelijk uitgesloten.

 

Artikel 1 lid 4

Selecties uit de BRP worden aan medewerkers van de gemeente Overbetuwe verstrekt voor de uitoefening van hun publiekrechtelijke taak. In wetgeving of gemeentelijk beleid moet zijn vastgelegd dat het gebruik van BRP gegevens noodzakelijk is voor het te bereiken doel. Wanneer het doel ook kan worden bereikt op een andere manier die minder ingrijpt bijvoorbeeld in de privacy van betrokkene, dan moet hiervoor worden gekozen.

 

Gegevensverstrekking van BRP aan andere applicaties

De BRP levert persoonsgsgegevens aan de Makelaar. De Makelaar distribueert de BRP gegevens (samen met KVK gegevens, BAG gegevens) aan andere applicaties in de gemeente zoals genoemd in bijlage 1.3.

 

Artikel 2 Verstrekking aan derden

De wetgever heeft de verstrekking van gegevens uit de BRP aan een groot aantal derden met een maatschappelijk belang al benoemd in de Wet BRP. Desondanks kunnen er lokale maatschappelijke belangen zijn, waarin de wetgever niet heeft voorzien. In die gevallen is de gemeente bevoegd om werkzaamheden met een maatschappelijk belang, dat samenvalt met een gemeentebelang aan te wijzen als werkzaamheden waarvoor gegevens mogen worden verstrekt over inwoners van de gemeente Overbetuwe. Die gegevens mogen worden verstrekt aan nader te bepalen categorieën derden die die werkzaamheden uitvoeren. Deze zijn genoemd in bijlage 2.

 

Derden met schriftelijke toestemming

Naast de mogelijkheid tot het verstrekken van gegevens aan derden die werkzaamheden uitvoeren met een maatschappelijk belang, is het ook mogelijk gegevens te verstrekken aan een derde, wanneer deze voorafgaande schriftelijke toestemming heeft verkregen van degene over wie gegevens worden gevraagd.

 

Beperkte set aan gegevens

Op grond van artikel. 3.9 lid 4 Wet BRP kan de verstrekking uitsluitend betrekking hebben op een beperkte set aan gegevens: algemene gegevens over de naam, het geslacht, de geslachtsnaam van de echtgenoot dan wel geregistreerde partner, de eerdere echtgenoot of eerdere geregistreerde partner, het naamgebruik, het adres, de bijhoudingsgemeente, de geboortedatum en de datum van overlijden.

Het gegeven ‘Burgerlijke staat’ is een aangehaakt gegeven.

 

Geheimhouding

Er worden geen gegevens verstrekt wanneer de betrokkene op grond van artikel 3.21 Wet BRP verzocht heeft om verstrekkingsbeperking/geheimhouding.

 

Artikel 3 Terugmeldplicht

Voor het functioneren van de overheid is de kwaliteit van de BRP van essentieel belang. Hoge kwaliteit kan alleen bereikt worden als bestuursorganen melding maken van onjuiste gegevens. Indien een orgaan van de gemeente is geautoriseerd om bepaalde BRP-gegevens te ontvangen, dan is hij verplicht om bij gerede twijfel aan de juistheid een terugmelding te doen. Dit is verplicht volgens in artikel 2.34 Wet BRP.

 

Artikel 4 Telefonische verzoeken om gegevensverstrekking

Omdat altijd de identiteit van de verzoeker moet kunnen worden vastgesteld, is telefonische verstrekking aan derden niet gewenst. Natuurlijk moet er wel een mogelijkheid zijn om aan organen van de gemeente telefonisch gegevens te verstrekken. Ondanks dat de meeste medewerkers als raadpleger rechtstreekse toegang tot het gegevensmagazijn zullen hebben, is het in het belang van betrokkene en de gemeente, dat een mondelinge verificatie kan plaatsvinden. Hierbij moet de medewerker die gevraagd wordt gegevens te verstrekken wel eenduidig vaststellen met wie hij/zij te maken heeft en dat het doel waarvoor de gegevens worden gevraagd overeenstemt met de autorisatie van de verzoeker. Met andere woorden: vooral bij telefonische verstrekking aan collega’s van andere afdelingen mogen niet meer gegevens worden verstrekt dan waar verzoeker recht op heeft. Bij twijfel kan de privacybeheerder BRP worden ingeschakeld.

 

Ook aan collega’s van andere gemeenten kan worden verstrekt. Voorwaarde is dat niet direct informatie wordt verstrekt, maar dat wordt teruggebeld via het algemene nummer van de verzoekende gemeente. Ook hier moet er zekerheid bestaan dat het een collega van Burgerzaken is en dat de gegevens noodzakelijk zijn voor de betreffende taak (bijvoorbeeld: geboorte- of overlijdensaangifte, afgifte reisdocument aan minderjarige).

Indien de ingeschrevene over wie gegevens gevraagd worden een verstrekkingsbeperking heeft, dan wordt extra zorgvuldigheid verlangd. Bij twijfel wordt geen informatie verstrekt.

 

Artikel 5 Protocolplicht

Protocolleren heeft tot doel om uitvoering te kunnen geven aan het in artikel 3.22 Wet BRP geregelde recht van de burger op mededeling betreffende de verstrekkingen die over hem zijn gedaan. Er wordt per systeem (IZRM, CMG, CML en Iburgerzaken) vastgelegd welke gegevens zijn geraadpleegd, aan wie de gegevens zijn verstrekt, waarom verstrekking / raadpleging heeft plaatsgevonden, door wie de gegevens zijn verstrekt, en de data waarop al deze handelingen werden verricht. Op deze wijze is altijd herleidbaar (en dus controleerbaar) hoe met verstrekking van deze gegevens wordt omgegaan.

 

Gegevensverstrekkingen in het kader van de veiligheid van staat of de voorkoming, opsporing en vervolging van strafbare feiten worden niet geprotocolleerd.

 

Bijlage 1.1 Taken van de gemeente waarvoor gegevens worden verstrekt

 

Taak/Doel

Rechtmatige grondslag

Autorisatie besluit BZK artikel 5

Profiel Civision Makelaar Gegevens

Mutatie berichten selecties

Uitvoering burgerzaken taken

Wet -, Besluit – en Regeling BRP, Burgerlijk Wetboek, Besluit Burgerlijke Stand, Paspoortwet, PUN en Regelgeving Rijbewijzen, Besluit verkrijging en verlies Nederlanderschap, Wet justitiële documentatie

Felicitatie van jubilerende echtparen en 100 jarigen door burgemeester

Aanvragen koninklijke onderscheidingen

Lokale publiekrechtelijke taak

Selectie en ad Hoc

Uitnodigingen Veteranen voor Veteranendag

Veteranenwet en –besluit

Selectie en Ad hoc

Pensioenen raadsleden en Wethouders

Algemene pensioenwet politieke ambtsdragers

Rechtspositiebesluit decentrale politieke ambtsdragers.

18

Administratie

---

Het verwerken van aanvragen wachtgeld en gemeentepersoneel

Ambtenarenwet of Gemeentewet

19

Administratie

---

Uitvoering algemene publiekrechtelijke taken

Op grond van artikel 3 van de Wet hergebruik overheidsinformatie, artikel 4.1 van de Wet open overheid, artikel 15 t/m 22 van de Algemene verordening gegevensbescherming of artikelen 7:1 en 9:1 van de Algemene wet bestuursrecht

23

---

Ad Hoc

Beantwoorden van correspondentie

Lokale publiekrechtelijke taak

Het beheren van gegevens distributiesysteem en gegevensmagazijn

Wet-, Besluit- en Regeling BRP

---

Algemeen

---

Uitvoering van de in de grondslag genoemde wetten en regelingen.

de Woningwet, de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht, de Wet voorkeursrecht gemeenten, de Wet ruimtelijke ordening, de Wet bodembescherming, de Opiumwet, de Waterwet, de Erfgoedwet, de Gemeentewet, de Wet bijzondere maatregelen grootstedelijke problematiek, de Wegenverkeerswet, de Wegenwet, de Wet Natuurbescherming, de Wet milieubeheer, de Onteigeningswet en de Leegstandwet

8a en 8b

Omgevings-vergunningen

---

Verwerking aanvragen van vergunning

de Huisvestingswet

9

Huisvesting

---

Verwerking aanvragen van vergunning

APV, Alcoholwet, Winkeltijdenwet en Wet op de kansspelen

5, 6, 7 en 10

APV en bijzondere wetten

---

Dossiervorming

Archiefwet 1995

23

Algemeen

---

Verificatie overlijden voor openbaarmaking archiefstuk

Archiefwet 1995

17

Archief

---

Bijhouding begraafplaats-administratie

Gemeentewet, Verordening lijkbezorgingsrechten gemeente Overbetuwe

2

Belastingen

---

Het heffen en Innen van belastingen

Gemeentewet, Invorderingswet 1990, WOZ en Wet Milieubeheer, Wet op de bedrijveninvesteringszones

2 en 3

Belastingen

---

Bijzondere opneming psychiatrische ziekenhuizen (BOPZ)

Wet verplichte geestelijke gezondheidszorg

12a, b, c

Bijz. opn. Psychiatrische ziekenhuizen

---

Uitvoering van en toezicht houden op de in de grondslag genoemde wetten en regelingen.

Jeugdwet

21

Jeugdwet

---

Verwerken van aanvragen omgevingsvergunning.

WABO, Ministeriële Regeling Omgevingsrecht en Besluit Omgevingsrecht

9

Omgevingsloket

---

Toezicht houden op de naleving van regelgeving

Woningwet, Wet Milieubeheer, Wegenverkeerswet 1994, Afvalstoffenverordening, Wet op de economische delicten, APV

4a, b,

Opsporings-ambtenaren

---

Organisatie van de brandweerzorg, geneeskundige hulpverlening en crisisbeheersing realiseren.

Wet veiligheidregio’s

13

Rampenbestrijding

---

Uitvoering van en toezicht houden op de in de grondslag genoemde wetten en regelingen.

Participatiewet, Bbz, IOAW, IOAZ, meedoenregeling,

26a, b, c

Werk en inkomen

---

Uitvoering van de in de grondslag genoemde wetten en regelingen.

Wet kinderopvang

Wet gemeentelijke schuldhulpverlening

---

Werk en inkomen

---

Uitvoering van en toezicht houden op de in de grondslag genoemde wetten en regelingen.

Wet Maatschappelijke Ondersteuning 2015

25

WMO

---

 

Bijlage 1.2: CMG profielen

 

 

Bijlage 1.3 automatische gegevensverstrekking aan applicaties via Civision Makelaar Gegevens

 

 

Bijlage 2 verstrekking aan derden met een gewichtig maatschappelijk belang

 

Verstrekking blijft achterweg indien betrokkene op grond van en met inachtneming van artikel 3.21 Wet basisregistratie personen (Wbrp) verzocht heeft om een verstrekkingsbeperking (geheimhouding).

 

Werkzaamheden

Categorie derden BRP

Clausulering van de werkzaamheden

Eerlijke verdeling van sociale woonruimte en tegengaan woonfraude.

Woningcorporaties

-

Het verlenen van medische zorg en innen van rekeningen i.v.m. de verleende zorg.

Ziekenhuizen

-

Het opsporen van vermiste familie en herstel van familierelaties.

FIOM, Rode Kruis, Leger des Heils

De werkzaamheden geschieden zodanig dat géén gegevens aan de derde wordt verstrekt zonder uitdrukkelijke voorafgaande toestemming van de ingeschrevene.

Terugvinden van nabestaanden / rechthebbenden van graven of asbussen

Niet gemeentelijke crematoria en begraafplaatsen

-