Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Alblasserdam

Besluit mandaat, volmacht en machtiging Alblasserdam 2023

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieAlblasserdam
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingBesluit mandaat, volmacht en machtiging Alblasserdam 2023
CiteertitelBesluit mandaat, volmacht en machtiging Alblasserdam 2023
Vastgesteld doorcollege van burgemeester en wethouders
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

  1. Gemeentewet
  2. Algemene wet bestuursrecht
Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

30-03-2023nieuwe regeling

14-03-2023

gmb-2023-135896

Tekst van de regeling

Intitulé

Besluit mandaat, volmacht en machtiging Alblasserdam 2023

 

 

Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Alblasserdam en de burgemeester van de gemeente Alblasserdam ieder voor zover het zijn bevoegdheid betreft;

gelet op de Gemeentewet en de Algemene wet bestuursrecht

 

overwegende,

 

dat in dit mandaatbesluit de publiekrechtelijke en privaatrechtelijke bevoegdheden aan functionarissen in de organisatie worden toegekend om hen in staat te stellen deze taken rechtmatig uit te voeren;

 

besluiten:

 

vast te stellen het navolgende

 

Besluit mandaat, volmacht en machtiging Alblasserdam 2023

 

Artikel 1 Definities

In dit besluit wordt verstaan onder:

  • a.

    het college: het college van burgemeester en wethouders van Alblasserdam;

  • b.

    de burgemeester: de burgemeester van Alblasserdam als bestuursorgaan en als vertegenwoordiger van de gemeente in en buiten rechte;

  • c.

    de gemeentesecretaris/algemeen directeur: de gemeentesecretaris als bedoeld in artikel 100 van de Gemeentewet;

  • d.

    de afdelingshoofden: primair verantwoordelijke voor de bedrijfsvoering van een afdeling en leidinggevende van een afdeling;

  • e.

    de gemeente: de gemeente als publiekrechtelijk lichaam alsmede de gemeente als privaatrechtelijke rechtspersoon;

  • f.

    de raad: de gemeenteraad van Alblasserdam;

  • g.

    het Managementteam: ambtelijk overkoepelend orgaan dat de afstemming van de ambtelijke organisatie op het gebied van beleid en bedrijfsvoering waarborgt;

  • h.

    mandaat: de bevoegdheid om namens het College of de burgemeester besluiten te nemen en besluiten te ondertekenen;

  • i.

    volmacht: de bevoegdheid om namens het College of de burgemeester privaatrechtelijke rechtshandelingen te verrichten;

  • j.

    machtiging: de bevoegdheid om namens het College of de burgemeester een feitelijke handeling te verrichten;

  • k.

    overige functionaris: alle medewerkers van ambtelijke organisatie van Alblasserdam niet zijnde de gemeentesecretaris of afdelingshoofd.

  • l.

    hem: waar “hem” of “hij” staat kan ook “haar” of “zij” worden gelezen.

 

Artikel 2 Overeenkomstige toepassing op ondermandaat, reikwijdte mandaat

  • 1.

    Dit besluit is van overeenkomstige toepassing op ondermandaat en mandaatbesluiten die in specifieke gevallen worden verleend aan functionarissen werkzaam onder verantwoordelijkheid van het college of de burgemeester.

  • 2.

    Het mandaat tot uitoefening van een bevoegdheid heeft mede betrekking op alle handelingen die binnen het kader van de uitoefening van de bevoegdheid moeten worden verricht, zoals – bijvoorbeeld – het voeren van correspondentie, het verzoeken om (aanvullende) informatie, het vragen om of geven van advies, het verdagen van beslissingen, het verlenen van uitstel, opschorten van de beslistermijn, het verstrekken van inlichtingen en het voldoen aan publicatieverplichtingen.

  • 3.

    Het mandaat om te beslissen op een aanvraag omvat tevens de bevoegdheid een beslissing in te trekken of te wijzigen.

  • 4.

    Met mandaat wordt eveneens volmacht en machtiging bedoeld.

 

Artikel 3 Mandaatgever

De mandaten worden verleend door het college van burgemeester en wethouders en door de burgemeester, ieder voor zover het zijn bevoegdheid betreft.

 

Artikel 4 Mandaat gemeentesecretaris/algemeen directeur

  • 1.

    Aan de gemeentesecretaris/algemeen directeur wordt mandaat verleend ten aanzien van de tot het college en de burgemeester behorende aangelegenheden.

  • 2.

    De in bijlage 1 genoemde bevoegdheden blijven voorbehouden aan het college respectievelijk de burgemeester.

 

Artikel 5 Overige Mandaten

De bevoegdheden die in de bij dit besluit behorende bijlagen zijn vermeld, worden aan de daar vermelde functionarissen gemandateerd.

 

Artikel 6 Bevoegdheid ondermandaat

Het afdelingshoofd is bevoegd een aan hem verleend mandaat te ondermandateren aan een teamleider of andere functionaris.

 

Artikel 7 Hiërarchie van de organisatie

  • 1.

    De gemeentesecretaris/algemeen directeur:

    • a.

      Is voor de uitvoering van de aan hem en de aan onder hem ressorterende functionarissen of bijzondere functionarissen verleende mandaten verantwoording schuldig aan het College;

    • b.

      Is bevoegd om mandaten die bij dit besluit aan onder hem ressorterende functionarissen of bijzondere functionarissen zijn verleend, geheel of gedeeltelijk en al dan niet tijdelijk, in te trekken.

  • 2.

    Het afdelingshoofd:

    • a.

      Is voor de uitvoering van de aan hem en aan de onder hem ressorterende functionarissen verleende mandaten verantwoording schuldig aan de gemeentesecretaris;

    • b.

      Is bevoegd om mandaten die bij dit besluit aan onder hem ressorterende functionarissen zijn verleend, geheel of gedeeltelijk en al dan niet tijdelijk, in te trekken.

  • 3.

    De overige functionaris:

    • a.

      Is voor de uitvoering van de aan hem verleende mandaten verantwoording schuldig aan zijn leidinggevende.

 

Artikel 8 Uitzonderingen op mandaat

In onderstaande gevallen worden bevoegdheden niet gemandateerd en zijn derhalve voorbehouden aan het bestuursorgaan, indien:

  • a.

    er sprake is van het vaststellen van algemeen verbindende voorschriften, het stellen van nadere regels, het vaststellen van beleidsregels en het aanwijzen van gebieden;

  • b.

    het besluit zou leiden tot afwijkingen van en/of strijdigheid met ingezet beleid, richtlijnen of voorschriften;

  • c.

    er geen overeenstemming is tussen de bij het besluit of handeling betrokken afdelingen;

  • d.

    het een beslissing op een bezwaarschrift betreft, waarbij het bewaarschrift gegrond wordt verklaard of wordt afgeweken van het advies van de bezwaarschriftencommissie of ambtelijk hoorder;

  • e.

    het te nemen besluit de gemandateerde zelf betreft.

 

Artikel 9 Horizontale vervanging

Wanneer de gemandateerde of gevolmachtigde afwezig is, wordt de bevoegdheid uitgeoefend door zijn vervanger (horizontale vervanging).

 

Artikel 10 Hiërarchische verhouding

Bij alle mandaten heeft tevens de leidinggevende(n) van de gemandateerde het mandaat.

 

Artikel 11 Voorwaarden aan het mandaat

  • 1.

    Het College kan nadere regels stellen omtrent het opmaken en het ondertekenen van een document, waarin van het verleende mandaat gebruik wordt gemaakt.

  • 2.

    De mandaathouder maakt slechts gebruik van verleend mandaat voor aangelegenheden die, op grond van het organisatiebesluit van de ambtelijke organisatie van Alblasserdam, behoren tot het werkterrein van zijn afdeling of tot het aan hem opgedragen aandachtsgebied.

  • 3.

    Bij het gebruik van een verleend mandaat handelt de mandaathouder conform bestaande richtlijnen, budgetten, besluiten en dergelijke.

 

Artikel 12 Inwerkingtreding

Dit besluit treedt in werking één dag na de bekendmaking daarvan.

 

Artikel 13 Intrekking vorig besluit

Met ingang van het tijdstip van inwerkingtreding van dit besluit wordt het Besluit mandaat, volmacht en machtiging, Alblasserdam 2022 ingetrokken.

 

Artikel 14 Citeertitel

Dit besluit wordt aangehaald als " Besluit mandaat, volmacht en machtiging Alblasserdam 2023".

 

Aldus vastgesteld in de vergadering van 14 maart 2023.

Het College van Burgemeester en Wethouders

de secretaris de burgemeester

S. van Heeren, J. Heijkoop

Aldus vastgesteld door de burgemeester op 14 maart 2023.

De burgemeester

J. Heijkoop

Bijlage 1: Mandaten voorbehouden aan het college en de burgemeester

 

Personele aangelegenheden

1

Het aangaan van een arbeidsovereenkomst met leden van het managementteam.

2

Het nemen van beslissingen over de formele arbeidsduur, de totale organisatie betreffende.

3

Het opzeggen van de arbeidsovereenkomst van leden van het managementteam.

4

Het inzetten van ambtenaren in geval van een staking bij een particulier bedrijf.

5

Aangelegenheden die betrekking hebben op het voeren van het overleg met de vakbonden (Georganiseerd Overleg).

 

Privaatrechtelijke aangelegenheden

5

Het besluit tot het aangaan van overeenkomsten indien op grond van de Gemeentewet het College de gemeenteraad vooraf over de overeenkomst moet informeren, omdat de gemeenteraad daarom heeft verzocht.

6

Het besluit tot het aangaan van overeenkomsten indien op grond van de Gemeentewet de gemeenteraad in de gelegenheid moet worden gesteld zijn wensen en bedenkingen ten aanzien van de overeenkomst ter kennis van het College te brengen omdat deze ingrijpende gevolgen voor de gemeente kan hebben.

7

Het besluit tot het aangaan van overeenkomsten indien de gemeenteraad ter zake om informatie heeft gevraagd.  

8

Het besluit tot het aangaan van en het voeren van verweer in civiele procedures.

9

Het besluit hoger beroep of cassatie aan te tekenen namens de gemeente of het gemeentebestuur in civiele procedures.

10

Het nemen van besluiten t.a.v. alternatieve geschillenbeslechting, niet zijnde arbitrage of het voorleggen van geschillen aan scheidslieden, voor zover afspraken daarover vooraf schriftelijk zijn vastgelegd.

11

Het treffen van een schikking in een strafzaak.

12

Het besluit tot de oprichting van of de deelneming in rechtspersonen.

13

Het kwijtschelden en buiten invordering stellen van vorderingen met een financieel belang hoger dan € 10.000,-

14

Het besluit tot aanvaarding of afwijzing van erfstellingen en legaten.

15

Het besluit tot aanvaarding of afwijzing van schenkingen.

16

Het besluit tot het doen van een schenking.

17

Het aanvragen van surseance van betaling en faillissement.

18

Het afgeven van borgstellingen voor meer dan € 10.000,--

19

Het opnemen van middelen met een looptijd van 1 jaar of langer alsmede het voeren van onderhandelingen daarover.

20

Het verstrekken van geldleningen voor meer dan € 10.000,-

21

Het uitzetten van middelen uit hoofde van treasury met een looptijd van 1 jaar of langer alsmede het voeren van onderhandelingen daarover.

 

Bouwen en Wonen

22

Het nemen van besluiten over verzoeken om planschade en nadeelcompensatie.

 

Subsidieverlening

23

Het vaststellen van een subsidieplafond

 

Openbare orde en handhaving

24

Bevoegdheden van de burgemeester met betrekking tot de openbare orde, zoals het sluiten van woningen en lokalen op grond van art. 13b Opiumwet, het uitvaardigen van een noodbevel of noodverordening op grond van art. 175 en 176 Gemeentewet.

25

De bevoegdheid tot het opleggen van een bestuurlijke maatregel, zoals de last onder bestuursdwang, de last onder dwangsom en de bestuurlijke boete, met uitzondering van bestuurlijke maatregelen die toezien op overtredingen van de Wegenverkeerswet, de Afvalstoffenverordening en de artikelen 5:3 tot en met 5:12 van de Algemene plaatselijke verordening

 

Overig

26

Het doen van voorstellen aan de gemeenteraad.

27

Het vaststellen van algemeen verbindende voorschriften en beleidsregels, voor zover deze niet door de gemeenteraad worden vastgesteld.

28

Het nemen van een besluit tot het al dan niet verlenen van inspraak op grond van de inspraakverordening.

29

Het vaststellen van de inspraakprocedure voor een voorgenomen besluit.

30

Het nemen van besluiten voor individuele gevallen, die niet onder een algemeen verbindend voorschrift of een beleidsregel vallen, waaronder begrepen het toepassing geven aan hardheidsclausules in algemeen verbindende voorschriften die door de gemeenteraad zijn vastgesteld.

31

Het nemen van besluiten op verzoeken om informatie op grond van de Wet open overheid, die betrekking hebben op een ramp als bedoeld in de Wet Rampen en Zware ongevallen.

32

Het vaststellen van formulieren voor het indienen van aanvragen voor besluiten.

33

Het besluit tot het aangaan van convenanten, intentieverklaringen, bestuursovereenkomsten etc.

34

Het benoemen van personen als vertegenwoordiger van de gemeente Alblasserdam in bestuurs- en toezichthoudende organen van publiekrechtelijke- en privaatrechtelijke rechtspersonen.

35

Het benoemen van personen in adviesorganen van het College.

36

Het benoemen van personen in bestuurscommissies als bedoeld in artikel 83 van de Gemeentewet.

37

Het benoemen van personen in commissies als bedoeld in artikel 84 van de Gemeentewet.

38

De bevoegdheid tot het nemen van beslissingen, met een groot financieel of politiek bestuurlijk belang, die zijn neergelegd in een document, gericht tot de gemeenteraad, de Koning en andere leden van het Koninklijk Huis, de raad van ministers van het Koninkrijk, de ministerraad of een daaruit gevormde onderraad of commissie, ministers en staatssecretarissen, de voorzitter van de Eerste of Tweede Kamer der Staten-Generaal of van een uit die Kamer gevormde commissie, de vice-president van de Raad van State, de president van de Algemene Rekenkamer, de Nationale Ombudsman, voor zover het correspondentie betreft ter zake van formele klachten, enig bestuursorgaan van een provincie of enig bestuursorgaan van een waterschap of een hoogheemraadschap.

39

Aangelegenheden die redelijkerwijs moeten worden aangemerkt als bestuurlijk en/of politiek gevoelig.

40

Aangelegenheden die ingrijpende gevolgen kunnen hebben voor een groot aantal burgers, bedrijven, verenigingen of belangengroepen.

 

Machtigingen

41

Het ondertekenen van overeenkomsten met een ander bestuursorgaan, waarbij de wederpartij wordt vertegenwoordigd door een bestuurder, met dien verstande dat in dat geval de burgemeester een machtiging kan verlenen aan een wethouder.

Bijlage 2: Mandaten aan de afdelingshoofden

 

 

Bezwaar en Beroep

 

 

Bevoegdheid

Beperkingen mandaat

1

Het vertegenwoordigen van respectievelijke het College, de burgemeester en de gemeenteraad tijdens hoorzittingen op grond van de Awb, gehouden door de Commissie voor de Bezwaarschriften, de Bestuursrechter, de Raad van State of de Centrale Raad van Beroep.

 

 

Personele aangelegenheden

 

 

Bevoegdheid

Beperkingen mandaat

2

Geven van verlof, Inclusief bijzondere vormen van verlof.

 

3

Aangaan van een Arbeidsovereenkomst.

Uitgezonderd met leden van het managementteam.

4

Het opzeggen van de Arbeidsovereenkomst vanwege langdurige arbeidsongeschiktheid, regelmatige arbeidsongeschiktheid, ongeschiktheid anders dan arbeidsongeschiktheid, het bereiken van de AOW gerechtige leeftijd of bij prepensioen.

 

5

Tussentijds opzeggen en het aanzeggen van het einde van een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd.

 

6

Het geven van opdrachten aan werknemers tot het verrichten van overwerk.

 

7

Het nemen van beslissingen ten aanzien van aanvragen van maaltijdvergoedingen bij overwerk.

 

8

Het nemen van beslissingen ten aanzien van aanvragen van reiskostenvergoedingen i.v.m. dienstreizen.

 

9

Geven van een vergoeding voor onregelmatige dienst.

 

 

Privaatrechtelijke aangelegenheden

 

 

Bevoegdheid

Beperkingen mandaat

10

Behandeling van aansprakelijkstellingen jegens de gemeente.

Tot een maximum schadebedrag van € 5.000,00.

11

Inschakelen van juridische bijstand t.b.v. rechtsgedingen met een spoedeisend karakter en/of tot behoud van recht.

 

12

Het afsluiten, opzeggen en wijzigen van verzekeringen van gemeentelijke eigendommen, alsmede het behandelen en afhandelen van schadegevallen, die onder de dekking van de desbetreffende verzekeringen vallen.

 

13

Aanbesteden en gunnen van werken, diensten en leveringen.

Met betrekking tot de voorlopige en definitieve gunning geldt een maximum van € 50.000,00.

14

Het nemen van een besluit tot het verstrekken, aangaan van een hypotheek en de doorhaling van een hypotheek.

 

15

Ondertekenen van notariële akten

 

16

Alle bestuurlijke, juridische en notariële handelingen alsmede het contractbeheer met betrekking tot onroerende zaken, zoals het verkopen, verhuren, verpachten en het belasten van onroerende zaken met een zakelijk recht.

Tot een eenmalige tegenprestatie van € 50.000,00 of een jaarlijkse tegenprestatie van € 5.000,00. Daarboven slechts mandaat nadat het college heeft besloten tot de rechtshandeling. Geen mandaat voor aankopen en huur, waarbij de gemeente de huurder is.

17

Aangaan van huurovereenkomsten met betrekking tot standplaatsen ten behoeve van een woonwagen met een huurprijs bij aanvang hoger dan de liberalisatiegrens.

 

18

Aangaan van huurovereenkomsten waarbij de gemeente als huurder optreedt.

Tot een jaarlijkse tegenprestatie van € 5.000,00. Daarboven slechts mandaat nadat het college heeft besloten tot de rechtshandeling.

19

Het verlengen van een verleende optie op industriegronden.

 

 

Overig

 

 

Bevoegdheid

Beperkingen mandaat

20

Het nemen van verkeersbesluiten ingevolge de Wegenverkeerswet, waaronder begrepen het aanleggen van invalidenparkeerplaatsen.

 

21

Aanvragen van ontheffingen van verkeers- en gedragsregels, als genoemd in artikel 87 van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens.

 

22

Het aanwijzen van verkeersregelaars i.c.m. een beslissing op een aanvraag vergunning of ontheffing op basis van de Algemene Plaatselijke Verordening.

 

23

Brieven en beschikkingen lokaal onderwijsbeleid

Alleen mandaat tot het ondertekenen. Geen besluitbevoegdheid.

24

Besluit omtrent noodzaak archeologisch onderzoek

 

25

De vaststelling en goedkeuring van programma's van eisen voor archeologisch onderzoek.

 

26

De goedkeuring van rapporten betreffende archeologisch onderzoek en het nemen van selectiebesluiten

 

27

Besluiten leerlingenvervoer

 

28

Het afwijzen, verlenen en vaststellen van subsidies

Van € 0,00 tot € 5.000,00: volledig mandaat; Van € 5.000,00 tot € 25.000,00: na overleg met portefeuillehouder; Van € 25.000 en hoger: geen mandaat.

29

Beschikking voor de tijdelijke verhuur van woningen op grond van de Leegstandswet

 

30

Besluit tot wijziging woningvoorraad alsmede alle daarmee samenhangende correspondentie.

 

31

Het ondertekenen en versturen van het besluit op het principeverzoek alsmede alle daarmee samenhangende correspondentie.

 

32

Waarschuwingen, constateringen, vooraankondigingen etc., op het gebied van bestuursrechtelijke handhaving.

Mits geen formeel besluit.

33

Het opleggen van een bestuurlijke maatregel, zoals de last onder bestuursdwang, de last onder dwangsom en de bestuurlijke boete, voor zover de maatregel toeziet op overtredingen van de Wegenverkeerswet, de Afvalstoffenverordening en de artikelen 5:3 tot en met 5:12 van de Algemene plaatselijke verordening.

 

34

Het verhalen van kosten voor bestuursdwang en het innen van dwangsommen en bestuurlijke boetes, voor zover de bestuurlijke maatregel toezag op overtredingen van de Wegenverkeerswet, de Afvalstoffenverordening en de artikelen 5:3 tot en met 5:12 van de Algemene plaatselijke verordening.

 

35

Het registreren van publiekrechtelijke beperkingen op onroerende zaken.

 

36

Verzenden voortgangsberichten en kennisgevingen van afdoeningstermijnen met betrekking tot aanvragen en stukken, gericht tot het College of de burgemeester.

 

 

Bijlage 3: Mandaten aan de overige functionarissen

 

 

Bevoegdheid

Mandaat aan

Beperkingen mandaat

1

Het openen en sluiten van bankrekeningen.

Concerncontroller

 

2

Het aangaan van rente-instrumenten

Concerncontroller

 

3

Het ondertekenen van borgstellingen

Concerncontroller

Betreft alleen mandaat tot ondertekening

4

Het ondertekenen van verstrekte geldleningen

Concerncontroller

Betreft alleen mandaat tot ondertekening

5

Het vertegenwoordigen van respectievelijke het College, de burgemeester of de gemeenteraad bij bestuursrechtelijke procedures

Juridisch Controller, Medewerker JKC, Gemeentejurist, Griffier gemeenteraad

 

6

Het verdagen van Woo-verzoeken.

Juridisch Controller

 

7

Het verlenen van vergunning tot het leggen van riolering, kabels, leidingen en dergelijke in de openbare ruimte.

Medewerker informatiebeheer

 

8

Aanschrijvingen tot het verwijderen van uitzicht belemmerende beplanting.

Coördinator Buitendienst

 

9

Geven van verlof

Coördinator Buitendienst

 

10

Beslissen over maaltijdvergoedingen

Coördinator Buitendienst

 

11

Beslissen over vergoedingen voor dienstreizen

Coördinator Buitendienst

 

12

Beslissen over vergoedingen voor onregelmatige diensten

Coördinator Buitendienst

 

13

Toekennen van grafrecht(particulier graf).

Administratief medewerker (begraafplaats)

 

14

Verlening van vergunning tot het plaatsen van een grafsteen op een particulier en een algemeen graf.

Administratief medewerker (begraafplaats)

 

15

Overschrijving van een recht op een particulier graf.

Administratief medewerker (begraafplaats)

 

16

Het afgeven van een verklaring van de aan- of afwezigheid van publiekrechtelijke beperkingen

Medewerker informatiebeheer

 

17

Het zorgdragen voor het bijhouden van de geografische gegevens in de BGT door het langs elektronische weg leveren aan het Kadaster van de gegevens, bedoeld in de artikelen 7, tweede en derde lid, en 8 Wet BGT, volgens de systeembeschrijving zoals bedoeld in de artikelen 15, tweede lid en 20 Wet BGT.

Medewerker informatiebeheer

 

18

Aangaan van overeenkomsten ter uitvoering van werken of leveringen met betrekking tot gebouwen of civieltechnische werken, voor zover deze zijn begrepen in of voortvloeien uit goedgekeurde exploitatieopzetten en/of uitvoeringsprogramma’s.

Alle kredietbeheerders

 

19

Het doen van (termijn)betalingen voor reeds gegunde opdrachten voor werken, diensten en leveringen.

Alle kredietbeheerders

 

20

Het waarmerken en publiceren van Wro (Wet ruimtelijke ordening) instrumenten en manifest.

Adviseur ruimtelijke ordening

 

21

Het, in geval van niet oplosbare knelpunten in de zorg voor een jeugdige, aanwijzen van een instantie die wordt belast met de coördinatie van de zorg.

Adviseur team M.O.

 

22

Het nemen van besluiten op aanvragen tot registratie in het Landelijk Register Kinderopvang en Peuterspeelzalen (LKRP).

Adviseur team M.O.

 

23

Verzenden van ontvangstbevestigingen m.b.t. ontvangst van aanvragen en stukken.

Alle functionarissen

 

24

Verzenden voortgangsberichten en kennisgevingen van afdoeningstermijnen, met betrekking tot aanvragen en stukken.

Alle functionarissen

 

25

Doorzenden van onjuist geadresseerde stukken.

Alle functionarissen

 

26

Verstrekken van schriftelijke informatie.

Alle functionarissen

 

27

Het bekendmaken en mededelen van genomen besluiten aan belanghebbenden, niet zijnde besluiten in bezwaar of beroep genomen.

Alle functionarissen

 

28

Het vertegenwoordigen van de gemeente bij rechtshandelingen die betrekking hebben op de griffier of de griffie.

Werkgeverscommissie van de gemeenteraad

 

29

Het aangaan van overeenkomsten namens de gemeente ten aanzien van zaken die betrekking hebben op het functioneren van de gemeenteraad en de griffie.

Griffier gemeenteraad

 

 

Bijlage 4: Mandaten aan externen

1

Het afgeven van verklaringen als bedoeld in artikel 285, lid 1 van de Faillissementswet.

Directeur van de GR Sociaal

Ondermandaat toegestaan

2

Besluiten op aanvragen voor een urgentieverklaring, zoals bedoeld in artikel 2.1.3 en verder van de Huisvestingsverordening.

Secretaris Platform Uitvoering Voorrangsregeling gemeente Dordrecht en zijn plaatsvervanger

 

3

De aanwijzing van belastingplichtigen en de vaststelling van de aanslagen ter zake van rioolrechten voor gebruikers op grond van de Verordening rioolrechten. 

Directeur van het Samenwerkingsverband Vastgoed Hoekse Waard

 

4

De aanwijzing van belastingplichtigen en de vaststelling van aanslagen ter zake van de afvalstoffenheffing als bedoeld in de Verordening Afvalstoffenheffing

Directeur van het Samenwerkingsverband Vastgoed Hoekse Waard

 

5

Aanslagen ter zake van afvalstoffenheffing op grond van de Verordening Afvalstoffenheffing

Directeur van het Samenwerkingsverband Vastgoed Hoekse Waard

 

6

Het verlenen van uitstel van betaling en het in dat verband treffen van betalingsregelingen in relatie tot gemeentelijke belastingen.

Directeur van het Samenwerkingsverband Vastgoed Hoekse Waard

 

7

Het ondertekenen van stukken in het kader van dwanginvordering als bedoeld in de artikelen 11 t/m 20 van de Invorderingswet 1990 in relatie tot gemeentelijke belastingen.

Directeur van het Samenwerkingsverband Vastgoed Hoekse Waard

Ondertekeningsmandaat

8

Het verwerken van mutaties op grond van de Wet kenbaarheid publiekrechtelijke beperkingen.

Directeur van het Samenwerkingsverband Vastgoed Hoekse Waard

 

9

Het aanwijzen van ambtenaren, welke inzage hebben in de administratie van de door de Minister van Justitie bij AMVB aangewezen categorieën handelaren (GRUTHOK).

Politiechef van de regionale eenheid Rotterdam

 

10

Vertegenwoordiging van de burgemeester bij het leggen van executoriaal beslag, alsmede bij het ontruimen van onroerende zaken.

Politiechef van de regionale eenheid Rotterdam